waterpas Geplaatst: 28 november 2017 Auteur Geplaatst: 28 november 2017 (aangepast) Tonskidutch, De VU Ultimo 4K heeft ook mijn voorkeur. Jouw Panasonic, is dat een HD of een Utra HD toestel? 28 november 2017 aangepast door waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Tonskidutch Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 mijn Panasonic , neen was het maar waar... maar het zou hem kunnen gaan worden als ik geld had en de oude Panasonic het begeeft UHD ja Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
cookie monster Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Niet meteen on-topic , maar buiten UHD H.265 zenders & DVB-S2x , .... m'n 43'-LG-tje doet blijkbaar ook sommige streamkanalen , 5° oost 7 van de 14 , enkel de Multistream: 40 zenders C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cheapwatcher Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Ik ben overgestapt van een HD naar een 4k ontvanger en daarbij nog steeds dezelfde Full HD tv. Ik vind dat de beeldkwaliteit van de HD kanalen is verbeterd. Het gaat hierbij om overstapt van een Xtrend ET9000 naar een VU+ Ultimo 4k. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Zeerob Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Op 11/27/2017 om 15:30 zei waterpas: Ceesv, en alle andere leden die gereageerd hebben bedankt, mijn eventuele keuze voor een 4K-ontvanger heeft er vooral mee te maken dat ik voorlopig weer "bij" ben. Ik ben een selectieve kijker en voor het geringe aanbod UHD-uitzendingen waar ik ook nog weinig belangstelling voor heb, vind ik een nieuwe UHD-TV overkill en laat het dus enkel bij een 4K-ontvanger. Hoi waterpas, je schrijft dat je een nieuwe UHD-TV overkill vindt vanwege het geringe aanbod UHD uitzendingen. Maar een UHD TV kan wel degelijk HD uitzendingen beter weergeven dan een HD TV. Door upscaling en andere beeldverbeteringstechnieken.
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Citaat Door upscaling en andere beeldverbeteringstechnieken. juist niet de norm volgt men liefst heel nauwkeurig, opdat de gestandaardiseerde specificaties ook geleverd kunnen worden door hardware en firmware Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Zeerob Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 https://www.cnet.com/news/can-4k-tvs-make-1080p-look-better/ Bottom line Like any marketing, take the claims from TV manufacturers with a grain of salt. Good upconversion can improve the apparent detail in an image; I've seen side-by-side demos that make 1080p look nearly as sharp as 4K. Admittedly these were put on by a company which makes scalers, but the potential is there, just as it was in going from standard to high definition.
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 juist dus de 4K beeldprocessor in die UHD receiver ( CPU ) en HD backward compatible levert zonder scalers en beeldverbeteraars een prachtig beeld Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
luisteraar Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 upscaler/downscaler/video verbeteraar/transcode/... is allemaal het zelfde, het zijn video bewerkers. Het aantal video bewerkers tussen tuner en beeldscherm moet je tot een minimum beperken. Iedere video bewerking gaat ten koste van kwaliteit.
Zeerob Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 (aangepast) 1 uur geleden zei luisteraar: upscaler/downscaler/video verbeteraar/transcode/... is allemaal het zelfde, het zijn video bewerkers. Het aantal video bewerkers tussen tuner en beeldscherm moet je tot een minimum beperken. Iedere video bewerking gaat ten koste van kwaliteit. Ben ik toch niet met je eens. Ik had pas ineens een vrij schokkerig beeld bij snel bewegende beelden. Toen bleek dat ik een bepaalde nabewerking had uitgezet. Ik denk dat moderne TV's wel degelijk bepaalde verbeteringen kunnen doen. En met upscaling kan je het beeld wat minder grofkorrelig maken. Je ziet het verschil natuurlijk pas bij een kwalitatief goed signaal, en als je vrij dichtbij zit. Hier een voorbeeld van een 1080p image: http://i.rtings.com/images/reviews/e-series-2015/e-series-2015-upscaling-1080p-large.jpg En een ge-upscalede versie: http://i.rtings.com/images/reviews/m-series-2015/m-series-2015-upscaling-1080p-large.jpg 6 december 2017 aangepast door Zeerob
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 die voorbeelden uit het internet zijn onder andere condities gemaakt als de conditie die jij met een HDMI ingang van een Satelliet Receiver hebt je kunt het gewoon ook thuis testen zonder internet voorbeelden erbij te slepen zet die intelligent frame creation op de TV maar eens uit en kijk naar bewegende beelden en vooral personen van de een of andere film in HD en of UHD Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Donkeyman Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Toen de bliksem een paar maanden geleden mijn VU+ Duo2 verwoestte, heb ik een VU+ Ultimo 4K aangeschaft. Er was geen verschil in beeldkwaliteit zichtbaar, maar over een paar dagen komt er een Sony 65 inch 4K scherm in huis. In combinatie met de ontvanger verwacht ik nu wel een flinke kwaliteitswinst, ook bij standaard HD signalen. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2017 Moderator Geplaatst: 6 december 2017 Wat wordt het beeldformaat? Ah, 65" en dan 4K, dat gaat verschil uitmaken. Op een 42" HD scherm zal je inderdaad weinig verschil zien wanneer je daar een 4k satelliet ontvanger gebruikt voor HD uitzendingen Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 (aangepast) 7 uur geleden zei Donkeyman: In combinatie met de ontvanger verwacht ik nu wel een flinke kwaliteitswinst, ook bij standaard HD signalen. Enkel nog de vraag welke upscaler van hd naar 4k werkt beter die van de tv of van de sat ontvanger? Als die van de tv beter is omdat die geoptimaliseerd is voor de beeldscherm hardware dan kan je beter het hd signaal in origineel hd formaat aan de tv aanbieden. 7 december 2017 aangepast door luisteraar
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 (aangepast) het hoeft natuurlijk niet de aller duurtste 4K receiver te zijn, maar dat ligt vooral aan je soort gebruik en kijkgewoonte ook de VU+ ZERO4K voor nog geen 150€ heeft het betere beeld van UHD en HD uitzendingen op je UHD tV (incl CI-slot) overigens is er veel gratis UHD content te vinden op youtube en kun je al eens testen met de instellingen op je tV voor aanschaf van de 4K receiver 7 december 2017 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen