Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben in het bezit van een Harman Kardon HKTS-11 subwoofer waar de geest uit is. Wat nog werkt is het gele led die brandt wanneer ik de stekker in het stopcontact steek, ook als het knopje powermode op on zet veranderd er niets. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft. Wat ik wel had gevonden was dat r148 los was op de baan, deze weer vast gesoldeerd maar dat bood geen soelaas.

20171210_213451.jpg

Geplaatst:
Op 11-12-2017 om 15:53 zei Steve:

D143 zou stuk kunnen zijn (dit is een 1N4148)

hfe_harman_kardon_sub-ts11_service_en.pdf

Heb de D143 vervangen, tevens heb ik R145 vervangen gezien deze verkleurd was. Zaak weer aangesloten en zie tot mijn verbazing dat R145 weer verkleurd is, je zou bijna denken dat er ergens sluiting in zit, maar waar dan. Het blijft nog stil in de subwoofer en de led kleurd ook niet blauw, blijft amber.

• Moderator
Geplaatst:

Q111 sluiting tussen basis en emitter?

Power amp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Op 14-12-2017 om 20:53 zei ceesv:

Q111 sluiting tussen basis en emitter?

Power amp?

Vandaag de Q111 gecontroleerd, deze is volgens de meeting okay, kunnen we ook weg strepen. 

• Moderator
Geplaatst:

Dan zou er sluiting op de print moeten zitten, anders kan er geen hoge stroom lopen door die weerstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Bedankt voor de tips, e.a. aan onderdelen vervangen omdat zij heel warm waren geweest (verkleurd), gaten geboord in de behuizing voor wat extra koeling. Wat mij opviel was wanneer ik de spanning afschakelde er een hoogfrequent geluid ergens uit de versterker kwam, ja inderdaad sluiting op de print. De sluiting weg kunnen schrappen en hij werkt weer. Zal nu nog wat lak op de schoongemaakte delen smeren en hoppa kan hij weer in bedrijf.

Versterker.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...