Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds de overgang van Ziggo naar het 5555 netwerk last van blokken in beeld bij de FTA zenders op DVB-C. Dit terwijl de ontvangst prima is (SNR 81% en AGC 79%). Ik heb enige tijd geleden de complete in-huis bekabeling vervangen door kabelkeur coax en een directe verbinding tussen meterkast en gigablue gemaakt (zonder wandaansluiting, bijvoorbeeld). Hier was het probleem niet mee verholpen dus nog een versterker ertussen geplaatst (de 2 DVB-C kaarten hebben nu een eigen uitgang van de verdeelversterker). Nog steeds geen resultaat.

Bij een van de vele zoektochten naar het antwoord begreep ik dat er een probleem zou kunnen zijn met het feit dat de enigma2 software niet goed overweg kan met HD FTA zenders, zoals die van NPO. Ik heb dat verder nergens anders kunnen vinden, maar voor de zekerheid de openmips 4.2 vervangen door openPLI 6.2. Ook hier geen verbetering.

Ten einde raad heb ik maar een nieuwe tuner kaart besteld, want misschien is het toch een hardware defect. Deze wordt binnenkort geleverd.

Vanuit de kabelkeur storingen pagina begreep ik ook iets over externe stoorsignalen. De gigablue staat op een tv kast (40cm hoog) met daaronder op de grond een wifi puntje. Is dat misschien de oorzaak van het probleem?

 

Elk idee/suggestie is welkom.

 

Dank!

Patrick.

tv.jpg


Geplaatst:

Dat van dat wifi-punt is snel uitgeprobeerd. Verder is er ook nog een mogelijkheid dat je juist een te sterk signaal hebt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Geplaatst:

neen, het signaal past volgens de fluxmeter van de monteur

heb het hier ook op het ziggo net

mijn receiver

of de TV

of de TV van familielid

of de horizonbox van familielid

en bij navraag met de buurman, dito

 

zij hebben echt wel vaker deze glitches in beeld en het komt van hun eigen feed

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

 

Geplaatst:
29 minuten geleden zei Tonskidutch:

zij hebben echt wel vaker deze glitches in beeld en het komt van hun eigen feed

 

Dank! Ik ben dus niet de enige met dit probleem, begrijp ik.

Het merkwaardige is dat als ik mijn gigablue door een power-cycle heen haal, dat het dan meestal weer voor een dag verdwenen is.

Het wifi punt heb ik inderdaad maar even uitgezet, kijken of dat helpt.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

een power cycle bedoel t gij met herstarten?

dat helpt hier niks daar alles deepsleep uitgeschakeld wordt

Precies.. even het knopje op de achterkant schakelen...  Ik heb het idee dat dan de DVB-cards een soort re-init krijgen ofzo..

Geplaatst:

Gebruik je misschien ook kabels van Ziggo erbij. Als ik zo bekijk lijkt het op instralen. Misschien ook wel van andere apparaten. Heb je apparaten erbij staan die ook aangesloten zijn op Ziggo. Ik zou deze in ieder geval weghalen en uitproberen of het daar aan ligt.

Geplaatst:
6 uur geleden zei musicmannetje:

 

tv.jpg

 

Dit soort beelden zie ik toch nooit.

Laat dit dan eens zien op het ziggoforum of ziggogebruikersforum.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Geplaatst:
20 minuten geleden zei maja:

Gebruik je misschien ook kabels van Ziggo erbij. Als ik zo bekijk lijkt het op instralen. Misschien ook wel van andere apparaten. Heb je apparaten erbij staan die ook aangesloten zijn op Ziggo. Ik zou deze in ieder geval weghalen en uitproberen of het daar aan ligt.

De QuadHD heeft twee ingangen, elk via een eigen uitgang van de versterker, dus hij is op zichzelf aan het instralen.

Ik zal eens gaan stoeien met de apparaten en de aansluitingen..

Geplaatst:
16 minuten geleden zei youriy:

 

Dit soort beelden zie ik toch nooit.

Laat dit dan eens zien op het ziggoforum of ziggogebruikersforum.

Dat heb ik tijden geleden al eens gedaan, toen de overgang naar/van UPC net achter de rug was.. Het probleem is dat Ziggo geen ondersteuning biedt op de eigen aangeschafte en ingerichte ontvangers. Het eerste wat gezegd werd (niet alleen door ziggo zelf maar ook door het forum) is dat de bekabeling en wandaansluiting aan vernieuwing toe was. Dit heb ik veranderd maar dat bleek niet echt soelaas te bieden. Op mijn SmartTV (met CI+ van Ziggo) heb ik het veel minder tot sporadisch, dus het moet wel aan de Gigablue liggen, denk ik dan.

Zo'n regelbare weerstand is wel een idee, maar hoe zit dat dan met de afsluitweerstand van de aansluiting. Ik weet, het is een capacitieve weerstand, maar toch.. een echte harde weerstand in de keten geeft toch weer een risico op reflecties en lopende golven. Maar eens kijken of dat kan helpen.

Geplaatst:

Heb je niemand in de buurt wonen waar je de Giga Blue kunt aansluiten op Ziggo en dan eens kijken of daar de problemen zich ook voordoen ?

Geplaatst:
18 uur geleden zei musicmannetje:

Op mijn SmartTV (met CI+ van Ziggo) heb ik het veel minder tot sporadisch

 

zie je het is er dus wel ofschoon minder

dat bedoel ik, het is op het netwerk van Ziggo en dat is niet anders

kijk maar eens vaker op Fashion TV daar komt het vaker binnen met storingen zoals deze artifacts, "visjes" noemen we dat.

en ik garandeer je dat BBC first er ook vaker last van heeft

 

maar een regelbare weerstand die ik in dat topic beschreef kun je natuurlijk wel testen

toch is alles vanaf je CAI punt eveneens een weerstand

en als je bijvoorbeeld een aluminium kern coax hebt gekocht helpt helemaal niks

 

je zult moeten onderzoeken

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

 

Geplaatst:
4 uur geleden zei Tonskidutch:

 

zie je het is er dus wel ofschoon minder

dat bedoel ik, het is op het netwerk van Ziggo en dat is niet anders

kijk maar eens vaker op Fashion TV daar komt het vaker binnen met storingen zoals deze artifacts, "visjes" noemen we dat.

en ik garandeer je dat BBC first er ook vaker last van heeft

 

maar een regelbare weerstand die ik in dat topic beschreef kun je natuurlijk wel testen

toch is alles vanaf je CAI punt eveneens een weerstand

en als je bijvoorbeeld een aluminium kern coax hebt gekocht helpt helemaal niks

 

je zult moeten onderzoeken

 

En met welke Gigablue ontvanger heb je dit onderzocht?

Groet, André

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...