Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 12/23/2017 om 11:11 zei sattv4iedereen:

Ik zie hier niks staan voor de updates waar de ident hoort te staan.

Er moet wel staan voor de cd en tvv kaart 006A en bij de andere lezer 006C.

Dit kan het probleem zijn.

Als ik het niet vergeet, zal ik mijn reader eens posten.

 

Ik hou mij aanbevolen!!

Paar jaar geleden in de beginjaren van OSCam nog wel eens met deze gestoeid. Maar gezien ik hier altijd problemen met updaten en dergelijke had was ik weer terug gegaan naar CCcam 2.3.0

Misschien weer eens tijd om mij opnieuw te gaan verdiepen in OSCam.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]


Geplaatst:

Gebruik eens 2 verschillende cam's

1 voor. Tvv cccam

1 voor canaal digitaal. Oscam

Zo heb ik het toch wel jaren gehad

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

 

Geplaatst:
3 uur geleden zei MFX2000:

 

Mag ik vragen wat PBM is?

 


2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) lower_card [seca] provider 1: 0000, valid: 1, name: MANAGMENT, expiry date: 2018/02/09
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) lower_card [seca] SA: ########
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) upper_card [seca] provider 1: 0000, valid: 1, name: MANAGMENT, expiry date: 2018/02/04
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) upper_card [seca] SA: ########
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) lower_card [seca] PBM for provider 1: *************
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) lower_card [seca] Request provider 2
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) upper_card [seca] PBM for provider 1: *************
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) upper_card [seca] Request provider 2
2017/12/12 14:43:37 ******** r   (reader) lower_card [seca] provider 2: 006C, valid: 1, name: TV VLAANDEREN, expiry date: 2018/02/04

 

Ik dacht dat de kaart nog wel aktief was gezien het MANAGEMENT datum in februari 2018 ligt.

Helaas nog geen tijd gehad om de kaart bij iemand anders te testen. Vanavond upgrade ik wel van Pli 4.0 naar Pli 6.0 en kijk dan weer of de kaart dan wel aanspringt.

 

 

 

Heb 2 versies van CCCam geprobeerd en die hebben beide hetzelfde probleem.

Ontvanger is al meerdere malen herstart.

Zenderlijst was ook al vervangen.

 

Vanavond gaat er een geheel nieuwe PLi op en begin ik even geheel opnieuw om te kijken of er nog leven in te krijgen is.

 

 

PBM staat voor package bitmap, daarmee kun je zien welk pakket er actief is op je kaart.  Meestal wordt als je het abonnement opzegt de PBM gewijzigd naar een pakket waar geen zenders in zitten maar je blijft wel updates ontvangen (datums gaan vooruit)  Dit is niet altijd het geval, ligt er aan onder welke omstandigheden het abonnement is gestopt.

 

Als jij dus alleen maar sterretjes neerzet weten we nog niks.

 

en Pli is niet de reden dat het niet werkt.  En als CCcam de afgelopen jaren goed heeft gewerkt zal die dat vermoedelijk ook nog steeds doen.  Ik zou wel even de Canal Digitaal kaart er tijdelijk uit halen als je test.

 

Mijn advies is om eerst is goed naar de PBM te kijken en daarna een heractivatie te doen op de TVV site.. dan kijken of de datums veranderen. (beide moeten op dat moment veranderen) Als die het dan nog steeds niet doet...  dan is het of iemand opzoeken met een orginele box of TVV bellen  dat je kaart defect is.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 uur geleden zei Codx:

 

 

PBM staat voor package bitmap, daarmee kun je zien welk pakket er actief is op je kaart.  Meestal wordt als je het abonnement opzegt de PBM gewijzigd naar een pakket waar geen zenders in zitten maar je blijft wel updates ontvangen (datums gaan vooruit)  Dit is niet altijd het geval, ligt er aan onder welke omstandigheden het abonnement is gestopt.

 

Als jij dus alleen maar sterretjes neerzet weten we nog niks.

 

en Pli is niet de reden dat het niet werkt.  En als CCcam de afgelopen jaren goed heeft gewerkt zal die dat vermoedelijk ook nog steeds doen.  Ik zou wel even de Canal Digitaal kaart er tijdelijk uit halen als je test.

 

Mijn advies is om eerst is goed naar de PBM te kijken en daarna een heractivatie te doen op de TVV site.. dan kijken of de datums veranderen. (beide moeten op dat moment veranderen) Als die het dan nog steeds niet doet...  dan is het of iemand opzoeken met een orginele box of TVV bellen  dat je kaart defect is.

 

 

 

 

 

Ik wist niet welke data ik wel en niet vrij kon geven op dit forum. Dus vandaar dat ik redelijk veel geblindeerd had.

Zal vanavond dan een heractivatie doen en kijken of de datums veranderen. Is er ook ergens een PBM lijst beschikbaar om te zien of daar zenders inzitten of niet?

 

Bellen dat mijn TVV kaart defect is gaat een beetje moeilijk. Het was een ruil met iemand een paar jaar geleden waarbij we beide netjes onze abonnement betalen. Had alleen nog een postadres van die persoon en helaas woont hij daar niet meer. Dus als er geen abonnement meer opzit is mijn kaart waardeloos geworden en moet ik mijn abonnement op het 2e kaartje ook stop zetten.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Geplaatst:
1 uur geleden zei MFX2000:

Dus als er geen abonnement meer opzit is mijn kaart waardeloos geworden en moet ik mijn abonnement op het 2e kaartje ook stop zetten.

 

Ik vermoed dat dit het geval is inderdaad.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

  • Moderator
Geplaatst:

De PBM zal uitsluitsel geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

PBM geeft FFE00000 en die heb ik bij TVV nooit gezien. Normaal is dat 80000000 (kaart actief, wacht op entitlements) en 82000000 voor Basic abo. Ook geeft de log keurig 93 02 (unsubscribed). Vrees dat de kaart administratief 'uit' staat en een heractivatie niet gaat werken.

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Geplaatst:

Zojuist mijn VU+ Zero 4K (arm v7 SoC) met VTi 13.0.2 voorzien en uiteraard bijbehorende OScam. Config uit oude SoloSE v2 overgezet. Wat denk je?

Ook een PBM FFE00000! Card system not supported! Op de SoloSE met OScam (mipsel) doet hij het wel en in de DM8000 ook... Heel frapant want de ATR wordt keurig gelezen..

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Geplaatst:

Als de kaart wel actief is (valid) maar geen pakket bevat dan geeft OScam de PBM FFExxxx en de melding card system not recognized. Enige wat helpt is dan een heractivatie. Net gedaan en de boel werkt weer. 

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Geplaatst:

Ja, jongens, ik heb ook maar af en toe mijn TVVlaanderen kaart nodig. Ik gebruik hem vooral in de motorhome. Thuis heb ik vooral telenet, maar blijkbaar was mijn kaart ook uit gevallen. Ik ben naar de internetsite van TVVlaanderen gegaan en mijn kaart geheractiveerd. Dan heeft het wel meer dan een half uur geduurd (ze waarschuwen dat het mogelijk tot een uur kan duren) voor ze terug actief werd.

Noteer wel even eerst de nummer van de kaart, want die wordt gevraagd voor een heractivatie.

 

Succes, en goede gezondheid en geluk in 2018.

 

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...