Ga naar inhoud


vti versus open pli


aal500

Aanbevolen berichten

De beeldkwaliteit zal niet echt verschillen: zelfde hardware. Hooguit een (voor)instelling. Sommige instellingen zijn wat meer verstopt in VTi en - naar mijn mening - op een onlogische plek..

Heb hier op mijn VU+ STB's uitsluitend VTi. Werkt stabiel, goede ondersteuning, CI+ ondersteuning (Neotion chipset only). Heb al jaaaaaaaaaren geen OpenPli meer in gebruik.. Mis in VTi niets t.o.v. OpenPli (toen)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ieder uiteraard het zijne/hare :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we blij zijn dat er wat te kiezen valt, blijft ook een beetje de competitie erin.

 

Sommige functies zijn alleen bij VTi beschikbaar, andere weer bij Pli.

Soms zeggen de Pli bakkers dat ze een bepaalde functie geen tijd gaan steken, terwijl VTi daar wel brood in ziet.

 

De een houdt van de moeder, de andere van de dochter!😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

De beeldkwaliteit zal niet echt verschillen: zelfde hardware. Hooguit een (voor)instelling. Sommige instellingen zijn wat meer verstopt in VTi en - naar mijn mening - op een onlogische plek..

Nou, er is ook nog een verschil in drivers en dan met name in de videodrivers die de hardware moet aansturen.

Er kan wel degelijk verschil zitten in beeldkwaliteit ondanks dezelfde hardware.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof daar niet in (component tolerantie nagelaten). Beeld komt uit de tuner en is digitaal. Bitje aan of  bitje uit. De drivers sturen de componenten aan. Filteren de stream en sturen het door naar de verwerkende componenten. Je zou hooguit de kwaliteit van de tunerhardware kunnen vergelijken. Signaalruis e.d.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet nog veel leren op het gebied van moderne elektronica, Mimisku. :)

Alles staat en valt met drivers!

 

Ondertussen ben ik een half uur aan het stoeien met VTi en mijn conclusie is dat het leuk is voor de fanatieke hobbyist maar niet voor de tv-kijker.

Tevens heb ik gemerkt dat ik mijn geduld ben verloren en terug ga naar het inmiddels vertrouwde en snel te installeren OpenPli.

Beeldkwaliteit of niet, de uitzendingen bederven toch een heleboel dus ik vindt het wel best zo.

Ik schaf wel een extra ontvangertje aan om te experimenteren met images. Er zijn er vele, dus mocht ik tijd teveel hebben en geen zin meer in mijn overige hobby's, dat ik dan wel weer eens ga stoeien.

 

VTi, een mooi image, veel mogelijkheden om alles naar wens in te stellen, kwalitatief ook uitstekend, maar niet weggelegd voor mensen zonder fanatisme voor de hobby en geduld.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt op zich wel mee; ook een paar jaar gebruikt maar Pli is net even leuker voor wat er hier mee gedaan wordt, heb ik gemerkt. Trouwens geen verschil in beeldkwaliteit waargenomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beeldkwaliteit heb ik ervaren, kan inderdaad door de gebruikte software beïnvloed worden.

 

Indertijd met de Rebox 8000 was dat duidelijk herkenbaar bij het verder ontwikkelen van die software door de fabrikant.

Die 8000 had een chipset combinatie die in staat was meer uit het beeld te halen als fabrikanten zonder die chipset.

 

@Audioniek heeft daar de nodige ervaring met ons gedeeld.

Dus ook digitaal beeld laat zich tweaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed voorbeeld zijn de firmware updates van de huidige apparaten. In feite veranderen de fabrikanten met hun nieuwe software de eigenschappen van hun hardware.

Bijvoorbeeld auto's die zuiniger gaan rijden of minder uitstoot genereren (dieselgate/sjoemelsoftware), tv's die sneller zappen en noem maar op.

Bijna alle moderne apparaten worden aangestuurd door software.

Er word wel eens gekscherend gezegd dat programmeurs de wereld beheersen. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht vindt hij de menu's mooier of overzichtelijker? Als ik heel eerlijk ben vind ik de OpenPli skin mooier dan die van VTi. Uiteraard een persoonlijk gegeven, maar ik kan me indenken dat mensen juist daarvoor OpenPli willen gebruiken. De OpenPli skin is kleurrijk, bevat alle info en is toch niet 'druk'. Als VTi een dergelijke skin zou hebben zou ik die direct gebruiken.

Dit gezegd hebbende zou ik echter puur voor een skin niet teruggaan naar OpenPli. Daar heb ik mijn redenen voor die ik hier niet meer ga ventileren.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, drz zei:

 

Bijvoorbeeld auto's die zuiniger gaan rijden of minder uitstoot genereren (dieselgate/sjoemelsoftware), tv's die sneller zappen en noem maar op.

Bijna alle moderne apparaten worden aangestuurd door software.

 

Niet zo'n goed voorbeeld. Die sjoemelsoftware verdoezelt juist de uitstoot. Ze rijden HELEMAAL NIET zuinig(er). Vandaar het schandaal en de bijbehorende schadeclaims!

TV's zappen sneller omdat de CPU's gewoon steeds sneller worden. Gewoon technische progressie..

Moderne apparaten worden inderdaad allemaal uitgerust met een vorm van electronica. Eigenlijk zijn dit neveneffecten als gevolg van onze progressiedrang. Een scheerapparaat scheert zonder electronica ook prima, maar ja.. dat chicke display staat wel kek natuurlijk. Je koelkast werkt ook prima zonder 80" display in de deur... maar ja, het staat wel kek (en je maakt de buren jaloers). Mijn koffiezetter doet het ook prima zonder electronica.... maar ja, zo'n complete koffiebar MOET natuurlijk in huis.. Wie drinkt er nu gewoon een bakkie pleur?? Neen, driewerf neen zeg ik!! Tegenwoordig moet je een 'Lungo'tje' of een Latte Macciato....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Dr Z andere discussies die over hetzelfde Topic gaan al eens had gelezen, dan maak je niet zo'n opmerking over drivers. Dat is dus achterhaalde nonsens. Kijk maar op de github van OpenVu. En om zo'n soort commentaar dat op geen enkele waarheid berust heb ik dit oud topic geopend.

 

Op 15-12-2017 om 19:21, luisteraar zei:

Als de berichten hier kloppen heeft vti problemen met joyne module. 

hetgeen niet klopt

Dus niet om recente nonsens eraan toe te voegen.

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als Dr Z andere discussies die over hetzelfde Topic gaan al eens had gelezen, dan maak je niet zo'n opmerking over drivers. Dat is dus achterhaalde nonsens.

Serieus? 🙄

 

Tja, wat valt hier nog tegen in te brengen.

Ik heb dit stukje aan een stel programmeurs laten lezen en zij vragen zich af wat ik hier in hemels naam doe.

..die lachen over een paar dagen nog steeds.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...