Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ceesv zei:

De ergste bosbrand in Australië was in 1983.

Die van 2019 -2020 staat op plaats 2.

 

Alleen in 1983 werd er niet zoveel over geschreven, toen waren bosbranden nog gewoon... bosbranden, zoals ze elk jaar in Australië plaats vinden.

 

Tja, het gaat er maar om wat je als maatstaf aan wilt houden.

 

In 1983 woonde ik daar nog, en omdat ook de Dandenongs (bij Melbourne) aan de beurt waren, heb ik in ieder geval van de rook mogen meegenieten.

De branden van 1983 staan bekend als Ash Wednesday en het was heftig, met grote verliezen, inclusief heel veel vee.

Maar De Black Saturday branden van 2009 waren wat betreft het aantal dodelijke slachtoffers zonder meer een veel grotere ramp.

 

Wat totale verwoesting betreft komen beide jaren niet in de buurt van wat er op dit moment aan het gebeuren is.

Daarnaast weten we op dit moment ook nog helemaal niet wat het eindresultaat gaat worden.

 

Hoe dan ook, Ash Wednesday en Black Saturday waren niet gewoon bosbranden, zoals elk jaar. Dat is echt onzin.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, Alziendoog zei:

Nee, China trekt me niet.

Ik begrijp virussen wel hoor, ben niet achterlijk. Mijn punt is dat een goede weerstand een must is. Wat dacht je dan wat een griepprik is? Dan word je gewoon ingespoten met een griepvirus om weerstand op te bouwen.

Het virus in China is nieuw. Maar als er ( hoe jammer ook ) een paar duizend mensen sterven, dan bouwt de overige 5 miljard weerstand op, en de mensheid zal overleven.

 

Die eeuwige gezondheidsdrang om een mens te creeeren zonder ziektes is een utopie. Dat zie je ook weer in een discussie over het weer. Sommigen menen dat alles maakbaar is, en dat elke geringe afwijking gecorrigeerd moet worden. De mens in het klimaat zal blijven bestaan. Wellicht sterft de Australier uit vanwege bosbranden, en de Chinees vanwege dat virus. So what! Tijdens de eerste wereldoorlog zijn meer mensen gestorven aan de Spaanse griep, dan aan oorlogsgeweld.

 

En om het eens even heel stompzinnig te zeggen: Misschien grijpt de natuur wel in nu 1/5 van de wereldbevolking bestaat uit Chinezen.

Natuurlijk zou ik ook alles doen om een leven te behouden. Maar ook ben ik nuchter genoeg om te stellen dat een pandemie een kwart van de wereldbevolking zal uitroeien om alles in balans te houden. Had ik rond 1915 geleefd dan was ik misschien gestorven aan de Spaanse griep, echter Europeanen hebben nu weerstand daarvoor.

Waarom zou ik nu naar China gaan om bewust in contact te komen met een onbekend virus?

Ik snap je suggestie om naar China te gaan dan ook niet. Het zou het laatste land zijn dat ik zou bezoeken....

 

Zo te zien snap je echt weinig van virussen en vaccinaties. Toevallig mijn vakgebied.
Jezusmina, mensen een normaal virus inspuiten om weerstand op te bouwen, hoe kom je erbij. Niet te geloven. Goegel je soms op dit soort wan-info of ben je echt achterlijk?

Een vaccin bevat of een onschadelijk gemaakt virus, zodat hij absoluut niets meer kan, of zoals meestal fragmenten van een virus die ook absoluut niets kunnen behalve je afweer leren  om het echte virus meteen onschadelijk te maken als je het binnenkrijgt. Waar haal jij in godsnaam je informatie vandaan?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog een lijstje.

https://www.wintergek.nl/data/lijst-gemiddelde-temperatuur-nederland

 

In 1916 was de gemiddelde januari temperatuur ook al ruim 6 graden boven 0.

Verder zie je dat periodiek terug keren, perioden met warme januari maanden.

De winter met vorst en sneeuw kan nog steeds komen, een hogedruk gebied op de juiste plaats en it gait on.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bullshitweerberichten gelijk maar een kopje kleiner te maken:

 

Januari 2020 was met 3.1 graad koeler dan de januari's van de afgelopen 20 jaar, met uitzondering van 2017, 2013, 2010, 2009, 2006, 2003 en 2001.

Kortom, een prima gemiddelde januari dus.

 

Googelen met cijfers kan iedereen.

Want, ten opzichte van 2007 is januari veeeel te koud, zelfs 2x kouder dan "normaal"!

..of:

Ten opzichte van 1940 is januari extreem warm! Maar liefst 8.6 graden hoger dan normaal!

 

...wat een ongelooflijke flauwe kul!

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, drz zei:

Om bullshitweerberichten gelijk maar een kopje kleiner te maken:

 

Januari 2020 was met 3.1 graad koeler dan de januari's van de afgelopen 20 jaar, met uitzondering van 2017, 2013, 2010, 2009, 2006, 2003 en 2001.

Kortom, een prima gemiddelde januari dus.

 

Googelen met cijfers kan iedereen.

Want, ten opzichte van 2007 is januari veeeel te koud, zelfs 2x kouder dan "normaal"!

..of:

Ten opzichte van 1940 is januari extreem warm! Maar liefst 8.6 graden hoger dan normaal!

 

...wat een ongelooflijke flauwe kul!

 

Ja nu hebben jullie een punt is van allertjden

De oceanen waren toen natuurlijk ook al opgewarmt

100 miljoen jaar geleden kwamen de vissen gekookt uit de zee toen was het ook al.

De oorzaak ligt buiten onze planeet ,zouden UFO''s aanwezig zijn

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, luisteraar zei:

Nog iets de "ontkenners" beweren ...............

 

Hoezo "ontkenners"? Waarom moeten mensen altijd een naam krijgen en in een hok getrapt worden wanneer men het niet kan winnen met argumenten?

Ik noem jou toch ook geen fascist, een xenofoob, angstblaffer, paniekzaaier of zelfs staatsgevaarlijk vanwege jouw opvattingen?

Ik zou je bijna een 'extreem gewelddadige linkse activist' willen noemen of op zijn minst in het hokje "terrorist", maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

 

De meeste, hoofdzakelijk normale en nuchtere mensen ontkennen de klimaatverandering niet, maar zien de cijfers en grafieken en zijn intelligent genoeg om te begrijpen dat het een normale cyclus is van de aarde.

Niet meer en niet minder.

Op de ene plek wat warmer, de andere wat koeler en de ene plek wat droger en in de andere natter.

 

ja, het weer is misschien anders dan 300 jaar geleden, maar in de generatie vanaf 1950 merkt niemand iets, behalve dat de windrichtingen anders zijn.

Zachte winters waren er voor ons altijd, hete zomers ook en visa versa en die ene graad verschil van vroeger (heel misschien ergens te vinden in een grafiek) daar merkt geen hond iets van.

 

Enne.....Regen in Afrika lijkt mij een zeer welkom aspect van de klimaatverandering, toch?

  • Like 2

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Enne.....Regen in Afrika lijkt mij een zeer welkom aspect van de klimaatverandering, toch?

Wat ik zo begrepen heb op de TV hebben Afrikaanse landen last er van teveel groen waardoor teveel

sprinkhanen komen die de nuttige opbrengst kaal vreet .

Door die zelfde stroming verandering droogte in Australie is ook niet zo welkom.

Het is allemaal niet zo eenvoudig de stromingen zijn zich aan het veranderen met grote uitwerkingen.

Is al geweest kan gezegd worden kijk maar naar Egypte maar was niet zo goed he

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd is dat sommige landen ineens teveel dit of teveel dat krijgen, soms in het voordeel op termijn en soms ook in het nadeel op termijn. Dat zijn verschuivingen waar ik niets van mag vinden behalve erover lezen en me kostelijk vermaken, verders, ik ben hier te gast op moeder aarde en zoals bekend, die gaat zijn gang wel, daar kan ik niet zo heel veel aan doen, dan heb ik het over het weer.

 

Milieuzaken, nogmaals: ja daar kan ik zeker aan bijdragen en zijn we elk ook verplicht vind ik, enorm veel mensen met een zogenaamde westerse levensstijl zijn een belasting op wat de aarde ons te bieden heeft. Mag ik stellen dat het de keerzijde is van opkomst technologie en de verbrandingsmotor...??

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Hopelijk krijgen we vlug regen en komt ook de zon terug, want ik ben dat mistgedoe grondig beu. Het resultaat hiervan is dat ik zit met ferme neusloop . Hallo zonnetje.... waar ben je?

Last van het chinese corona virus?......of hoe het ook moge heten.

Ik houd mijn scherm op een veilige afstand tegen besmetting..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...