Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk van niet, maar dat is gebruikelijk bij dit soort zaken.

Iedereen rekent naar de gewenste uitkomst toe.

Besef een ding, de natuur regelt zichzelf, menselijk ingrijpen in dat systeem veroorzaakt alleen maar elende.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Naar mijn mening wordt ons teveel invloed toegedicht.

De mensheid moet eens tot het besef komen dat de wereld waarin wij leven doorlopend verandert, ongeacht wat wij doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we vooral niet vergeten wat er in WO1 en WO2 voor een shit afgeschoten is.

 

Edit: En daarna ook nog een aantal leuke testjes.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weerbericht voor West Vlaanderen deze week: Fris aan de Vis & Wak aan de Zak (West-Vlaams gezegde).

 

 

Bent u het beu om altijd "Brr, 't is koud!" te moeten zeggen? Probeer dan in het vervolg eens een van de onderstaande uitdrukkingen:

fris aan de vis!
koel aan de spoel!
koud aan de bout!
chilly aan de willy!
kalt in das walt!
bevroren aan den toren!
vorst aan de worst!
frigid aan de piet!
froid aan de swa!
onder nul aan de lul!
kil aan de spil!
niet te warm aan den darm!
ijs aan de vijs!
cryogeen aan de peen!
't vriest aan den tiest!
permafrost aan de wôst!

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zomermaanden zijn voorbij. Het KNMI presenteert de weercijfers van Nederland op tv.
Ze zeggen dat we een extreem droge zomer in Nederland hebben gehad.
In de maanden juni, juli en augustus is in Nederland gemiddeld maar 105mm regen gevallen.
Noemen ze dat extreem droog? Overdrijven is ook een vak.
Hier aan de Costa Calida in Spanje is in de maanden juni, juli en augustus slechts 6,7mm regen gevallen. Dat is maar 6% van wat er in Nederland gevallen is. Hoe moet dit dan hier heten in Spanje? Hyper Ultra droog? Wat een gezeur allemaal in Nederland over droogte.
Dat krijg je er van als je het hele land vol zet met waterplanten. Dan moet het bijna elke dag regenen anders gaat alles dood.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo slecht is mijn regenmeter dus niet, ik heb in de genoemde maanden 105,6 mm neerslag gemeten.

Voor vannacht wordt er nachtvorst voorspeld, drie weken gelden was het nog 37 graden.

De temperatuur van het zwembad is nog een aangename 26 Graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen kwestie van vol zetten, Sprietje. Die planten groeien hier vanzelf vanwege het klimaat en als de zaak verandert gaat een groot deel dood incl. de dieren die ervan afhankelijk zijn.

Natuurlijk is een Sahara hier ook een optie en dat kan als het maar niet te snel gaat want de juiste planten en dieren zijn hier nog niet..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 graden, regen en onweders, is weer wat anders, augustus 2018 was de warmste gemeten maand seders 1832 gemeten in Vlaanderen.

 

Vanochtend is het op de meeste plaatsen grijs en nevelig met lokaal mist. In het noordwesten van het land vallen er ook buien. In de loop van de dag breekt het lage wolkendek open, maar over ganse land stijgt de kans op buien. Lokaal zijn fikse buien mogelijk met onweer. De maxima liggen tussen 20 graden in de Hoge Venen en 26 graden in de Kempen.

 

KMI

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2018 om 20:50 zei Sprietje:

De zomermaanden zijn voorbij. Het KNMI presenteert de weercijfers van Nederland op tv.
Ze zeggen dat we een extreem droge zomer in Nederland hebben gehad.
In de maanden juni, juli en augustus is in Nederland gemiddeld maar 105mm regen gevallen.
Noemen ze dat extreem droog? Overdrijven is ook een vak.
Hier aan de Costa Calida in Spanje is in de maanden juni, juli en augustus slechts 6,7mm regen gevallen. Dat is maar 6% van wat er in Nederland gevallen is. Hoe moet dit dan hier heten in Spanje? Hyper Ultra droog? Wat een gezeur allemaal in Nederland over droogte.
Dat krijg je er van als je het hele land vol zet met waterplanten. Dan moet het bijna elke dag regenen anders gaat alles dood.

 

 

Wat ik nooit zou doen is mijn geboorteland een natrap geven. Wat heeft het voor een zin om te mopperen hoe slecht het weer en dergelijke allemaal is in Nederland.
Alsof het in Spanje allemaal zo geweldig is.

 

Ik heb zelf voor een andere woon/werk omgeving gekozen en daar is het ook niet allemaal rozegeur en maneschijn. Toch ben ik er gelukkig en dat zou ik waarschijnlijk ook zijn als in in NL was gebleven. Dus waarom zo minachtend terug mopperen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stralend zonnetje al een aantal dagen. Ben maar weer gaan sproeien met grondwater omdat sommige planten waar ik op gesteld ben het loodje dreigen te leggen...

De buien van de laatste weken trokken en trekken hier meestal netjes een paar kilometer verderop voorbij.☹️

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...