Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik las deze week in de krant dat Bil Gates een club gaat leiden, die het klimaat gaat "veranderen"?

Serieus?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tripleboy:

Daar geloof ik niets van, en de toekomst juist voorspellen kan niemand. Alle voorspellingen zijn veelal goed verzonnen, maar ook niet meer.

Nu ja elk zijn ding, maar in astronomische kringen waarin ik vaak ben, is men daar heel nuchter in, aan alles komt een einde, zei het op natuurlijke manier, zei het door de mens zelf.  En ceesv  Bil Gates wil alleen populair zijn, hij moet het klimaat niet veranderen, het is al verandert.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de mens meent het klimaat naar zijn hand te kunnen zetten is ongelooflijk.

Zoiets als een regendans uitvoeren om het te laten regenen?

 

Ik geloof nog steeds dan de natuur zichzelf regelt.

Alleen beloopt de hysteresis tijd van de regeling decennia tot eeuwen.

En dan laten we de invloed van het tollen van de aardas op het klimaat, of beter gezegd het verschuiven van klimaat zones als gevolg daarvan nog maar buiten beschouwing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De natuur zelf is prima in staat haar eigen onheil aan te richten.

Noodweer, aardbevingen, tsunami en af en toe een vulkaan uitbarsting.

Af en toe een springvloed met westerstorm.

Met als ultieme uiting een dikke meteoriet inslag.

Wij mensen prutsen slechts in de marge.

We hebben het geprobeerd met zure regen maar dat is mislukt.

En het gat in de ozonlaag is dit jaar alweer kleiner.

 

Er worden nu pogingen gedaan met fijnstof, of het daarmee gaat lukken?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

30 Oktober 2018, jawel u leest het goed

 

91c077d2-dc33-11e8-be8f-2ca5aa5d32cf_web

 

Na een lange periode met zomerse temperaturen heeft het weer zich definitief gekeerd. Dinsdagochtend is de eerste sneeuw in ons land gevallen. Het begon in de Ardennen en Wallonië, maar inmiddels sneeuwt het ook in Vlaanderen. In een groot deel van België zal het echter vooral regenen.

 
a3938fe4-dc33-11e8-be8f-2ca5aa5d32cf_web
 
Lierde (B)
 

Het (KMI) heeft voor dinsdag code geel uitgevaardigd voor regen in het hele land. Vandaag trekt een depressiekern met zeer actieve storingen over ons land. Er worden dan veel wolken met lange tijd regen en wellicht in vele streken ook grote hoeveelheden neerslag verwacht.

 

KMI

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geïnteresseerden  

 

"Volgens de ondertekenaars van het Klimaatakkoord van Parijs (december 2015) is het zogeheten broeikasgas CO2 de oorzaak van de wereldwijd gaande zijnde klimaatverandering. Maar is dat wel zo? Is het klimaatakkoord niet gewoon een middel om miljarden aan inkomsten uit CO2-taksen te genereren? In deze film laat ik u aan de hand van mijn onderzoeksrapport "50 jaar zonsopkomsten" iets heel anders zien als oorzaak van de klimaatverandering en wat dát tot gevolg kan hebben.

 

Met hartelijke groet, Peter Cruijff, klimaatanalist"

 

https://www.youtube.com/watch?v=RrcGQWeO3Jw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...