Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik blijf maar lekker in Spanje. Geen regen of sneeuw, veel zon en aangename temperaturen.

Overigens wel heel mooi al die sneeuw en als je gepensioneerd bent en de wegen zijn onbegaanbaar in de wintersport, dan blijf je toch gewoon tot totdat de wegen weer goed te bereiden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enkel de toren van dit kerkje in Untertauern lijkt nog boven de metersdikke sneeuwlaag uit te steken

 

84a8fffa-1500-11e9-9346-590bd53eaa36_web

 

De Treinen blijven op Stal

 

320d98e6-1500-11e9-9346-590bd53eaa36_web

 

De Sneeuw is van het Dak, maar daar ligt het volgende  probleem al klaar

 

da0eb23c-1500-11e9-9346-590bd53eaa36_web

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Sprietje:

Ik blijf maar lekker in Spanje. Geen regen of sneeuw, veel zon en aangename temperaturen.

 

Nou, Sprietje...aangename temperaturen? Het is bij jouw stervens koud als ik dat zo zie met 0° ´s nachts. Nu met 8°C is dat ook niet om over naar huis te schreeuwen.

Wij zitten hiet heerlijk op het strand van een warme zon te genieten en een lekkere barbeque met de buren. Biertje erbij...😍 Dit zijn de dagen waar we het hele jaar naar uitzien.

´s nachts met de ramen wijd open slapen...heerlijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij windstil weer, strakblauwe lucht en midden op de dag 18 graden, is het bij ons mooi weer ja. Snachts kan het flink afkoelen maar dat krijg je nu eenmaal als er totaal geen bewolking is. Afgelopen nacht was het hier flink koud, 3,7 graden maar dan zit ik toch binnen maar vorst heb ik nog nooit meegemaakt.

Bekijk de bijlage van zojuist van de bewolking in Europa. Er is maar 1 land waar het schitterend weer is en dat is Spanje.

Er gaan zelfs stemmen op om de Pyreneeën over de volle lengte te verhogen tot 4km om het slechte weer uit het noorden nog beter tegen te houden.B)

 

het beste weer in Europa.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

..ondertussen in het midden van Nederland ergens bij Apeldoorn, is het rond de zes graden, beetje miezerig en net droog en is er van de beloofde horrorwinter geen sprake.

Misschien dat Piet nog gelijk krijgt met zijn kwakkelende januari en dat februari een feest gaat geven a'la oostenrijk!!

Tot nu toe ben ik een betere weerman dan piet. :D

 

Mijn tuin in de ardennen is bedekt met 3 cm sneeuw, maar het dooit rap.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder dan een week kan men hier niet het weer voorspellen, het is nu eenmaal een gebied met een wisselvallig klimaat.

 

België/ Nederland heeft een gematigd zeeklimaat. De gemiddelde temperatuur in België is 11,2 °C, maar er zijn verschillen op te tekenen per regio. Die temperatuur komt, doordat de warme Golfstroom in de Atlantische Oceaan ook de Noordzee verwarmt. Daardoor wordt het in de winter gemiddeld niet kouder dan 5 °C. De laagste temperatuur wordt laat in de winter bereikt, omdat dan het water is afgekoeld. Verder heeft het weer een sterk wisselvallig karakter. Zo is de laagste temperatuur ooit gemeten in België −30,1°C, terwijl de hoogste temperatuur ooit 38,8°C was.

 

Wiki.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft er vannacht opnieuw flink gesneeuwd

 

e26beeb2-165a-11e9-9a77-b1ae534f13a8_web

 

In de Duitse deelstaat Beiren zijn de wijk Buchenhöhe, in de stad Berchtesgaden, en de gemeente Jachenau door de sneeuw nog altijd afgesloten van de buitenwereld. Er komen 500 extra agenten naar de regio zodat er nu 5.000 zijn om sneeuw te ruimen.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf thuis, geen doorkomen meer aan

 

fcbf1c30-174f-11e9-967c-0bc51c450548_web

 

In verschillende hoger gelegen gebieden in Duitsland en Oostenrijk heeft het dit weekend opnieuw stevig gesneeuwd. Balderschwang im Allgaü ligt aan de Duits-Oostenrijkse grens. De Riedbergpass, die vanuit de Duitse kant leidt naar het wintersportgebied, raakte dit weekend volledig versperd door een lawine. Eerder raakte ook de weg vanuit het skigebied naar de Oostenrijkse kant afgesloten door een lawine. Zo’n 1.300 mensen zijn nu compleet van de buitenwereld afgesneden.

 

Bron: Nieuwsblad

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...