Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Gisteren is het in Noord Zweden 30-31 graden geweest... voor vandaag ook nog erg warm... later afkoeling tot een middagtemperatuur van 8 tot 10 graden....

Gewoon omdat de wind uit een andere richting gaat waaien en het bewolkt wordt.... dat is altijd zo met het weer...

 

norrbotten1.jpg.d585d856ca8edf9eb487b83b68379eb7.jpg

 

norrbotten2.jpg.3266548708714e2125b53af7b69e5d48.jpg

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe is Cumbria ook een plek waar het meestal goed weer is, voor mij in ieder geval...

Misschien dat ik ooit naar Whitehaven ga emigreren... het spreekt me wel aan... ik ben al eens naar huizen gaan kijken en dat valt best mee.....  en het weer is daar ook in orde... Slechts een handjevol dagen boven de 24  graden per zomer... heerlijk.

Nadeel zijn de milde winters... maar goed, dat scheelt dan in de verwarmingskosten zullen we maar denken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen van kou houden snap ik heel mijn leven al niet het is daarnaast ook nog eens rete ongezond. Te warm is ook niet goed maar kijk eens naar een land als Spanje de minste sterf gevallen gemiddelde leeftijd sterfte ligt veel hoger als elders. En dan is het 8 maanden in het jaar behoorlijk warm. In Nederland was ik altijd verkouden en had wat andere probleempjes maar sinds ik in Spanje woon heb ik helemaal nergens geen last meer van. Een warm land is veel beter voor je gezondheid.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Dat mensen van kou houden snap ik heel mijn leven al niet het is daarnaast ook nog eens rete ongezond. Te warm is ook niet goed maar kijk eens naar een land als Spanje de minste sterf gevallen gemiddelde leeftijd sterfte ligt veel hoger als elders. En dan is het 8 maanden in het jaar behoorlijk warm. In Nederland was ik altijd verkouden en had wat andere probleempjes maar sinds ik in Spanje woon heb ik helemaal nergens geen last meer van. Een warm land is veel beter voor je gezondheid.

 

Ik denk dat levensverwachting veel meer te maken heeft met eet en leefgewoonten dan met het klimaat. Het staatje hier geeft aan dat Spanje het iets beter doet dan wij hier, maar Portugal juist slechter. Hoe verklaar je dat dan? Alleen Monaco steekt ver boven de andere landen uit, wat aangeeft dat ook welvaart met levensverwachting van doen heeft.

 

https://www.indexmundi.com/map/?v=30&r=eu&l=nl

 

Hoe dan ook, ik heb in het verleden met 45 graden celsius op de bouwplaats gestaan. Geloof mij maar, dat is niet goed voor je gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Dat mensen van kou houden snap ik heel mijn leven al niet het is daarnaast ook nog eens rete ongezond. Te warm is ook niet goed maar kijk eens naar een land als Spanje de minste sterf gevallen gemiddelde leeftijd sterfte ligt veel hoger als elders. En dan is het 8 maanden in het jaar behoorlijk warm. In Nederland was ik altijd verkouden en had wat andere probleempjes maar sinds ik in Spanje woon heb ik helemaal nergens geen last meer van. Een warm land is veel beter voor je gezondheid.

 

Is per persoon verschillend, uw eigen gezondheid is niet die van een ander, nooit veralgemenen dus.

Dit waren de heetste plekken in België

Oost-Vlaanderen: 40,4 in Heldergem
Waals-Brabant: 40,8 in Nethen
Vlaams-Brabant: 41,4 in Kapelle-op-den-bos
Antwerpen: 40,8 in Westmalle
Limburg: 41,1 in Hechtel
West-Vlaanderen: 41,2 in Beitem
 
25/07/2019

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 uur geleden zei Penthe:

Dat mensen van kou houden snap ik heel mijn leven al niet het is daarnaast ook nog eens rete ongezond. Te warm is ook niet goed maar kijk eens naar een land als Spanje de minste sterf gevallen gemiddelde leeftijd sterfte ligt veel hoger als elders. En dan is het 8 maanden in het jaar behoorlijk warm. In Nederland was ik altijd verkouden en had wat andere probleempjes maar sinds ik in Spanje woon heb ik helemaal nergens geen last meer van. Een warm land is veel beter voor je gezondheid.

Onlangs was er nog op de radio dat de mensen het langste zouden leven in Finland...  Ook is de kindersterfte daar het laagste.... Nu is Finland wel een warm land... haha... maar gelukkig voor de Finnen is dit maar eventjes ;)

 

Mijn probleem met de warmte, en dat betekent voor mij warmer dan 23 graden buiten, is dat je dan niets meer kan doen om te verkoelen.

Ik krijg dan onvoldoende lucht, en dan lijkt het alsof ik ga stikken... Heel erg onaangenaam.... ik wens het niemand toe.... maar ik zou het niet 1 dag in Spanje volhouden... Dit effect versterkt zich door het paniek effect wat er dan bijkomt... en dan is het raadzaam om in een koele ruimte te komen voor het echt fout loopt.

Bij lagere temperaturen kan je een heerlijk warme trui aantrekken en heb je het niet "koud"... maar de Lucht die je ademt is koel... en daar zit hem het punt... voor mij in ieder geval...

Het gaat er niet om dat het leuk is om het "koud te hebben"... maar de lucht, je omgeving moet koel zijn, dan kan je veel beter de zuurstof uit de lucht halen... in de hitte kan ik dat niet.

Ik hoop dat ik het een beetje kon uitleggen wat precies het probleem is.

  • Bedankt 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het maar al te goed

een soortgelijke aandoening Pulmonale hypertensie is mijn begeleider

 

ik denk dat elke goed voorbereide move to the countryside vlekkeloos kan verlopen

maar je hebt echt heel veel minder voorzieningen en de aanrijdt tijden zijn soms verschrikkelijk, dat bedoelde ik te zeggen

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in de Tour de France, daar is het ZOMER

 

https://www.hln.be/sport/wielrennen/tour-de-france/hier-zijn-de-renners-aan-ontsnapt-hallucinante-beelden-tonen-ijs-sneeuw-en-modderstroom~af97f298/

 

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfe

 

De tweede Alpenetappe met aankomst in Tignes kende een sensationele ontknoping. Sneeuwval en modderstromen in de afdaling van de Iseran zorgde ervoor dat de directie verplicht werd de etappe stil te leggen. De verschillen op de Iseran tellen waardoor Egan Bernal alsnog de gele trui nam.

 

Nieuwsblad

 

https://sporza.be/nl/2019/07/26/tour-stilgelegd-op-weg-naar-tignes/

 

Hittegolf....euh Koudegolf.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sverige:

Ik hoop dat ik het een beetje kon uitleggen wat precies het probleem is.

Awel , ik heb dat ook , maar ook bij snelle temperatuurzakking ,

zeker komende van hoge temperaturen , in een klap 5 - 15° zakken ,

vocht & wind , luchtdruk , en ik kan dan helemaal zelfs geen licht meer verdragen ,

oogpijn , braken & diarree (tegelijkertijd) zijn hiervan dan een gevolg  !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...