Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


zucht.. De wereld gaat echt naar de kl*ten door maffe idioten die hun eigen waarheid bedenken.

...en er nog in geloven ook..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het nog één keertje zeggen, daarna houd ik mijn mond er over dicht.

Dat gehele klimaatgedoe is één grote belastingmaatregel... Niet meer en niet minder.

 

Ja, er zijn veranderingen in het klimaat maar dat is al langer aan de gang dan er mensen zijn.

In australië is het gemiddeld kouder, in europa gemiddeld warmer en recentelijk viel er midden in de zomer ergens in amerika sneeuw.

Het is de natuur!

Eerst hadden we het gezeik over zure regen, daarna iets met zeestromingen "el nino" en " la nina" die de oorzaak zouden zijn van het veranderende klimaat en waar je nu geen ruk meer over hoort.

Daarna was het de opwarming van de aardbol en nu is het "klimaatverandering"  omdat overheden toch wel bedacht hebben dat niet alle mensen even achterlijk zijn.

En ja, klimaatverandering is het, maar niets, maar dan ook helemaal niets wijst op de opwarming van de globale aardbol, anders dan dat het ooit is geweest.

 

Nou ok, misschien dat het een graadje warmer is dan 200 jaar geleden, maar als we even verder in de tijd kijken dan is het zelfs 4 graden warmer geweest dan nu het geval is..

Laat je niet gek maken, het is gewoon globale geldklopperij want mensen worden te mondig door alle rijkdom en daar moet verandering in gebracht worden.

..en misschien is dat nu juist een goede reden van de overheden, want er is één ding erger dan achterlijke mensen, en dat is achterlijke mensen met geld.

Denk na en trek alle berichtgeving na en zo ook de bronnen. Wees geen papegaai!!!!

Napraten kunnen we allemaal, nadenken is een stuk lastiger.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei drz:

Ik zal het nog één keertje zeggen, daarna houd ik mijn mond er over dicht.

Dat gehele klimaatgedoe is één grote belastingmaatregel... Niet meer en niet minder.

 

Ja, er zijn veranderingen in het klimaat maar dat is al langer aan de gang dan er mensen zijn.

In australië is het gemiddeld kouder, in europa gemiddeld warmer en recentelijk viel er midden in de zomer ergens in amerika sneeuw.

Het is de natuur!

Eerst hadden we het gezeik over zure regen, daarna iets met zeestromingen "el nino" en " la nina" die de oorzaak zouden zijn van het veranderende klimaat en waar je nu geen ruk meer over hoort.

Daarna was het de opwarming van de aardbol en nu is het "klimaatverandering"  omdat overheden toch wel bedacht hebben dat niet alle mensen even achterlijk zijn.

En ja, klimaatverandering is het, maar niets, maar dan ook helemaal niets wijst op de opwarming van de globale aardbol, anders dan dat het ooit is geweest.

 

Nou ok, misschien dat het een graadje warmer is dan 200 jaar geleden, maar als we even verder in de tijd kijken dan is het zelfs 4 graden warmer geweest dan nu het geval is..

Laat je niet gek maken, het is gewoon globale geldklopperij want mensen worden te mondig door alle rijkdom en daar moet verandering in gebracht worden.

..en misschien is dat nu juist een goede reden van de overheden, want er is één ding erger dan achterlijke mensen, en dat is achterlijke mensen met geld.

Denk na en trek alle berichtgeving na en zo ook de bronnen. Wees geen papegaai!!!!

Napraten kunnen we allemaal, nadenken is een stuk lastiger.

 

Dus elk zijn mening, ik bekijk alleen de cijfers en die wijzen in een klimaatsverandering, die er ook al was in het verleden, zie de ijstijden. Maar toen ging dit over duizenden jaren , maar nu zien we al verandering in een mensenleven. Ik praat ook helemaal niet na, want als amateur weerkundige en amateur astronoom, zie ik gewoon cijfers. Laten we zeggen de toekomst zal het uitwijzen, of je het gelooft of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het goed, de toekomst zal het uitwijzen.

 

Maar als wij hier in Nederland, een speldenknop op de wereldbol, ons druk moeten maken over een microdruppel CO2 die onze auto uitstoot, terwijl in Noord Korea raketten worden getest, in Rusland kernenergie aangedreven raketten tijdens experimenten ontploffen en in Syrië diverse bommen vallen, dan begrijp je wel waarom ik geen muntje uitgeef aan duurzame oplossingen die niet mijn beurs goed doen!

 

Ik doe mijn best met warmtepompen en mijn gaslooshuisje vol zonnepanelen, maar zodra de overheid gaat bedenken dat ik extra moet betalen voor mijn dikke vette diesel, dat ik dan denk waar hun verstand nu eigenlijk verstopt zit.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Ik zal het nog één keertje zeggen, daarna houd ik mijn mond er over dicht.

Dat gehele klimaatgedoe is één grote belastingmaatregel... Niet meer en niet minder.

En zo denk ik er ook over.

 

Nog eentje: Plastic soep in de oceaan is er ook een om over na te denken.

Hoeveel plastic is er naar landen getransporteerd, om te worden gerecycled, waar nu de problemen zijn? Het zijn niet de meest "georganiseerde" landen. Dus denk ik dat het gewoon in de zee geloosdt is.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Je zegt het goed, de toekomst zal het uitwijzen.

 

Maar als wij hier in Nederland, een speldenknop op de wereldbol, ons druk moeten maken over een microdruppel CO2 

Mja en zo denken andere landen er ook over en helpen we met zijn allen dit leuke planeetje naar de verdoemenis. Wordt wel weer beter hoor, als de mensheid is verdwenen. dan gaat niemand nog klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met Co2 help je de planeet niet naar de verdoemenis, het is een bouwsteen voor het leven op aarde.

We produceren het zelf en ademen het uit.

Er zit 37.400 biljoen ton in de oceanen, in de aardse biomassa 3.000 gigaton en in de atmosfeer 720 biljoen ton.

De mens produceert 6 gigaton CO2.

 

Je mag dus echt spreken over een micro druppel.

 

En neen! het warmt de aarde niet op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh het is nu 12° met beetje wind 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2019 om 20:54 zei ceesv:

Vandaag tot op dit moment 4,2 mm in de regenmeter, dat brengt de neerslag voor deze maand op 37,4 mm.

Tot nu toe is 2019 te droog t.o.v. het 10 jaars gemiddelde voor mijn opstelplek.

Och Cees, wat een weelde, 37,4mm neerslag in 2 weken tijd. Hier aan de Costa Calida heeft het voor het eerst in 4 maanden geregend. Er wat een hoeveelheid! Slechts 2,5mm. Daar is nagenoeg niets van in de grond terecht gekomen omdat die erg warm is en die paar druppels binnen enkele minuten verdampt zijn.

 

Mijn vrouw sprak een Spanjaard die ze 6 jaar geleden een jaar lang Nederlandse les heeft gegeven omdat hij voor 5 jaar in Antwerpen ging werken. Hier in Spanje kon hij niet aan werk komen (25% werkeloosheid). Hij zei twee dingen over zijn ervaring:
- het blijft altijd donker in die lage landen
- als je wilt barbecuen kun je dit nooit een paar weken van tevoren afspreken. Als het plots mooi weer is, moet je snel je vrienden bellen en naar de slager rennen en meteen gaan barbecuen, anders heb je kans op regen.

En dat is precies wat ik ook al 15 jaar zeg. Zeker in de winter blijft het overdag in Nederland en België altijd duister zelfs al schijnt de zon. Dat merk je pas als je lang in het zuiden woont. Ik vind het prima hier, lang leve de zon.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

 Dat merk je pas als je lang in het zuiden woont. Ik vind het prima hier, lang leve de zon.

 

Als ik in het zuiden voldoende werk zou kunnen vinden als handige techneut zijnde, dan kwam ik daar onmiddellijk wonen! :D

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze familie is 15 jaar geleden een jongen getrouwd met een Zweedse. Die heeft precies dezelfde ervaring. Voor haar is Nederland het land waar het erg licht is. In Noord Zweden hadden we zelfs overdag altijd de verlichting aan in huis. Een enkele keer per jaar gaat ze voor een paar weken terug naar Zweden en dan zegt ze telkens, het wordt hier overdag niet licht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Met Co2 help je de planeet niet naar de verdoemenis, het is een bouwsteen voor het leven op aarde.

We produceren het zelf en ademen het uit.

Er zit 37.400 biljoen ton in de oceanen, in de aardse biomassa 3.000 gigaton en in de atmosfeer 720 biljoen ton.

De mens produceert 6 gigaton CO2.

 

Je mag dus echt spreken over een micro druppel.

 

En neen! het warmt de aarde niet op.

Wat denk je dan van de permafrost die duizenden jaren bevroren was en nu begint te ontdooien?  Dit is een broeikast gas methaan CH4 , die nog 25 keer sterker is dan CO2 en een tikkende tijdbom is. Nu al zakken gehele gebieden in Siberië weg door deze ontdooïing. Wat daar dan vrij komt van CH4 gassen is wel onrustwekkend.

15 minuten geleden zei Sprietje:

In onze familie is 15 jaar geleden een jongen getrouwd met een Zweedse. Die heeft precies dezelfde ervaring. Voor haar is Nederland het land waar het erg licht is. In Noord Zweden hadden we zelfs overdag altijd de verlichting aan in huis. Een enkele keer per jaar gaat ze voor een paar weken terug naar Zweden en dan zegt ze telkens, het wordt hier overdag niet licht.

 

Dan gaan ze in de winter naar Zweden, want in deze periode wordt het zelfs 's nachts niet donker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...