Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei catw:

Gisteren wat vochtig, nu valt het mee.

 

regen-13_08_2019-2.PNG

regen-13-08-2019.PNG

weer-13-09-2019.PNG

7 Volle liters hier tot nu in augustus en juli gaf ook maar 40 liter. Nu komt eindelijk een regenzone aan en hopelijk met regen, want alles staat hier verdroogt. Indien niet gauw een 100 tal liters valt in enkele dagen, dan zullen we volgende winter ferm betalen voor alle groenten. Vandaag in het nieuws dat in Limburg 30% van de appelen verbrand zijn door de extreme temperaturen van 41° op 25 juli. Een tuinder was aan het woord en sinds drie generaties appels kweken viel dit nog nooit voor en zou dit dan ook herkend kunnen worden als ramp. Maar voor velen is er echt niets aan de hand, slaap maar rustig verder .

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar voor velen is er echt niets aan de hand, slaap maar rustig verder 

 

Verklaar je nader, een kennis van mij loopt al twee slagen maaien mis, dus de koeien maar op dieet?

Die dikbillen, vleeskoeien, vreten nogal wat maar ze geven ook melk hoor en verder wilden ze de afgelopen weken niet eens naar buiten vanwege de warmte dus dat werd bijvoeren in de stal.

Een voordeel, tot nu toe heb ik niet hoeven invallen met kuilen terwijl dat in andere jaren altijd wel het geval was.

 

O, de groente zal niet alleen volgend jaar in prijs stijgen maar eind september dit jaar en als je goed oplet zie je de prijzen nu al omhoog gaan.

 

Verhip, ik slaap niet eens.

 

Nog even en ik moet mijn vriezer herindelen als er weer een paar koeien geslacht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het regent hier al de hele week, wat kan men toch staan Lullen, de Benelux is nu eenmaal gezegend met een Wisselvallig klimaat.

Top 5 droogste jaren  
1976 363 mm
1959 354 mm
1911 328 mm
1921 322 mm
1947 299 mm

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tripleboy:

Ach, het regent hier al de hele week, wat kan men toch staan Lullen, de Benelux is nu eenmaal gezegend met een Wisselvallig klimaat.

Top 5 droogste jaren  
1976 363 mm
1959 354 mm
1911 328 mm
1921 322 mm
1947 299 mm

 

Gehele week regen? Waar woon jij dan? Hier vandaag een schamele 2 liter en dan verkondigden ze een actieve regenzone.  Verder in totaal 9 liter in augustus  en oh ja 41° in de Benelux in ook volledig normaal, misschien volgende keer 42°.

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Alle regenputten staan hier weer vol, het heeft zijn best gedaan, tja een halve dag 41°, al genoeg voor zwart denkers om de pessimist te gaan uitgangen, kan ook anders hoor.

 

 

En hier staan de waterputten leeg en ben ik overgeschakeld op stadswater. Ik woon hier 40 jaar en nog nooit gebeurd en ik heb een voorraad van 21.000 liter. en het was geen halve dag maar een gehele week dat de temperaturen hebben geflirt met de 35° tot 41° grens. Voordat je iets verklaart , toch best eens de weerkaarten, weerrapporten en droogtekaarten bekijken van Ieper Westhoek,. Waar jij woont weet ik niet, in elk geval niet in een streek waar watertekort is. Geef me je adres en ik stuur direct wat landbouwers die dagelijks naar zuiveringsstation rijden om water te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer sterk overdreven, er was een korte maar intense hittegolf met hoge max temperaturen, maar je moet de gemiddelde dag temperaturen nemen als wetenschappelijk bewijs.

 

KMI: https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimatologisch-overzicht/2019/juillet

 

Piek temperaturen kan men nooit als maatstaf aannemen, en het was geen hele week trouwens maar 4 dagen, denk dat u vergeet de weerrapporten  in te kijken en maar vertelt wat je aanvoelt, dit is echter geen wetenschap.

 

KMI Juli 2019

 

Wanneer we naar de gemiddelde temperatuur over heel de maand kijken, was juli uiteindelijk iets warmer dan gemiddeld (19,5°C, normaal: 18,4°C).

 

Juli was zeer droog, augustus daar komt eind van de maand het verslag van uit, dus niet op de feiten vooruit gaan lopen, deze maand is nog volop bezig.

 

 

 

Klimatologisch overzicht van juli 2019, weerstation van Ukkel.

(bron : KMI)

Waarden

juli 2019

Normalen 1981-2010*

Gemiddelde Temperaturen
gem. maximum temperatuur
gem. minimum temperatuur
minimum van de maand
maximum van de maand

19.5°C
24.2°C
14.7°C
10.2°C
39.7°C

18.4°C
23.0°C
14.0°C
9.3°C
30.7°C

Vriesdagen
winterdagen
dagen > 20°
zomerdagen
hittedagen

0 d.
0 d.
27 d.
9 d.
4 d.

0.0 d.
0.0 d.
22.6 d.
9.7 d.
1.8 d.

Neerslag : hoevelheden
neerslagdagen
onweersdagen (in het land)
sneeuwdagen

52.8 mm
7 d.
9 d.
0 d.

73.5 mm
14.3 d.
13.2 d.
0.0 d.

Relatieve vochtigheid
gemiddelde dampdruk

68 %
14.8 hpa

74.0 %
15.5 hpa

Luchtdruk

1015.8 hPa

1016.3 hPa

Wind

2.9 m/s

2.9 m/s

Zonneschijnduur

237.3 u.

200.7 u.

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Wanneer we naar de gemiddelde temperatuur over heel de maand kijken, was juli uiteindelijk iets warmer dan gemiddeld (19,5°C, normaal: 18,4°C).

Ja en dat heet dan "global warming". Het verschil is toch 1,1 graad. Genoeg redenen om maar een klimaattaks, kilometerheffing en van het gas af in te voeren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en augustus 2019, deze is dan veel frisser tot op heden, juli is dan gecompenseerd haha.

 

Alle voorgestelde maatregelen doen de kassa rinkelen, verder zijn ze een druppel op een hete plaat, en vooral veel paniekzaaierij en de zakken nog eens flink vullen op de kop van die goedgelovige consumenten.

 

En kijk ook maar eens naar het jaargemiddelde, een maandje stelt vrijwel niets voor in het Universum.

 

Eigenlijk moeten eeuwen met elkaar worden vergeleken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij. Deze week 3 cm regen. Daar deden we daarvoor een (paar?) maand over. Er verschijnt een nog wat vaag groen waas in het weiland hiernaast dat verder nog bruin is. Nadeel is dat ik over een tijdje weer een keer moet gaan grasmaaien...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...