Ga naar inhoud


Thuis met 3 TV’s kijken.


Recratie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Een paar jaar terug hebben jullie hier op het forum mij enorm geholpen om de schotel perfect uit te richten als wij met de caravan op stap zijn.

Door de vele tips help ik anderen ook op de diverse campings tijdens ons rondreizen.

Nu het volgende:

Wij zijn voornemens een huis te kopen in een “buitengebied”.

Er ligt wel een telefoonlijn, maar volgens KPN is internetsnelheid niet hoger dan 10mb.

Mijn vraag:

Kan ik 3 TV’s op een schotel/ontvanger aansluiten? Woonkamer, keuken en slaapkamer.

Deze zullen nooit tegelijk gekeken worden.

Het huis moet verbouwd worden dus 3 coax kabels trekken is geen probleem.

voordeel van de schotel lijkt mij ook dat als wij weer onderweg zijn met de caravan het CD kaartje in de ontvanger van de caravan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb de ontvangers hier doorgelust met de loop-uitgang en ik kan met alle ontvangers ook nog eens mijn schotel laten draaien, maar dan kun je maar op 1 ontvanger tegelijk kijken, wil je wel op alle 3 tegelijk kunnen kijken kun je een lnb nemen met 3 uitgangen

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste recreatie

 

Het eenvoudigste is om een schotel te nemen met een duo-lnb met vier aansluitingen. Dan kan het nooit fout gaan. Je kunt een schotel van 60cm nemen maar als je minder last van beelduitval wilt hebben met slecht weer, kun je beter een schotel van 80cm breed nemen met een bijpassende duo-lnb voor een schotel van 80cm.
Bedenk dat er ook triple-lnb's bestaan waarmee je behalve de Astra 19,2 en 23,5 ook de Engelse zenders op de Astra 28,2 kunt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Recratie:

Deze zullen nooit tegelijk gekeken worden.

Dus de uitgang van de ontvanger moet naar 3 tv's.

 

Streamen zou een oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Recratie:

Kan ik 3 TV’s op een schotel/ontvanger aansluiten? Woonkamer, keuken en slaapkamer.

Deze zullen nooit tegelijk gekeken worden.

Het huis moet verbouwd worden dus 3 coax kabels trekken is geen probleem

Hij schrijft een schotel/ontvanger.

Een schotel is duidelijk, maar je leest ook 1 ontvanger.

I.P.V. 3 coax kabels kan hij ook 3 netwerk kabels in huis trekken, en vanaf die ene ontvanger het signaal streamen.

 

Tenzij hij toch 3 satelliet ontvangers gaat gebruiken, maar dan kan hij ook op 3 ontvangers tegelijk kijken.

 

TS zal explicieter moeten zijn met wat hem voor ogen staat.

 

Wanneer hij zijn huis gaat verbouwen is naast het trekken van coax kabels het trekken van netwerk kabels nog niet zo een slecht ide.

 

Ik heb door mijn hele huis coax kabels lopen, maar moet nu extra netwerk kabels gaan trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als het nou tv met  sat ontvanger zou kunnen zijn (maar weten we nog niet )

er word ook nergens vermeld welke ontvanger enz 

wat Ts kan doen is Lnb"s met 4 aansluitingen plaatsen en bij behorende Switshen

zo kan hij alle kanten op 

5484820(1).jpg

quad lnb.jpg

3 uur geleden zei gerrithoogeveen:

ik heb de ontvangers hier doorgelust met de loop-uitgang en ik kan met alle ontvangers ook nog eens mijn schotel laten draaien, maar dan kun je maar op 1 ontvanger tegelijk kijken, wil je wel op alle 3 tegelijk kunnen kijken kun je een lnb nemen met 3 uitgangen

Hallo een lnb met 3 uitgangen ben ik persoonlijk nog niet tegen gekomen 

het is met 

1..2...4...8 uitgangen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Het punt is dat ik via de schotel 3 TV’s wil aansluiten, woonkamer, keuken en slaapkamer.

We zijn met z’n tweetjes, dus zal er nooit meer dan 1 TV aan staan.

Mijn vraag is dus eigenlijk, Hoe moet ik dat doen?

kabels trekken? Of 3 ontvangers? 3CD kaartjes? Duo LNB met meerdere aansluitingen?

Maar als je 1ontvanger hebt waar zapp je dan?

jullie begrijpen misschien al je hebt hier met een onervaren nitwit te maken.

Dus vraag ik raad aan de experts.

 

Jaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een schotel meteen Quad LNB kan je maximaal 4 ontvangers aansluiten.

 

Tegenwoordig hebben TV's satelliet tuners,dus antenne kabel aansluiten en je hebt de vrij te ontvangen zenders ter beschikking.

Voor de Nederlandse zenders heb je dan nog voor elke tv een kaartje nodig (Incl. bijbehorend CI module.)

 

Je hebt de keuze tussen 2 Nederlandse satelliet aanbieders, Canaldigitaal en Joyne voor een abonnement.

Canaldigitaal zendt uit op Astra 3 op 23 graden oost, Joyne op een satelliet op 9 raden oost.

 

Voor Engelse Zenders dien je ook een LNB ontvangstkop in de schotel op te nemen voor de ontvangst van Astra 2 op 28 graden, voor de Duitse zenders een kop op Astra 1, op 19 graden oost.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv ...als je maar enkele zenders heb van het basis pakket dan heb je die ...Incl. bijbehorend CI module normaal niet nodig dacht ik 

klopt dat ?

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor een TV heb je altijd een CI module nodig.

Alleen bij het gebruik van een softcam kan je volstaan met kaart.

CanalDigitaal geeft geen losse kaarten meer uit, je zal op de 2e hands markt moeten zoeken naar losse kaarten, Joyne heeft geen losse kaarten, alleen een "smart" ci module, een CI module met vast ingebouwde kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja voor een tv dat klopt ceesv module nodig 

maar voor een ontvanger kan je het kaartje in ontvanger 1 steken en doorsturen naar 2 en 3 .ok

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Recratie..vraagje 

hoeveel sats wil je eigenlijk kijken ?

astra1 astra3 astra2 hotbird??

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...