Pikkachu Geplaatst: 21 december 2017 Auteur Geplaatst: 21 december 2017 (aangepast) sprietje ik heb vandaag klein beetje wat kunnen bereiken heb op astra 2 85% ontvangst astra 1 65% ontvangst eutelsat 7 10% zelfs bij sommige freaquancies tot 25% signaal ontvangst alleen weet niet hoe verder hij gericht is op astra 1 of niet? als ik klein beetje verschuif naar links of rechts raak ik de astras kwijt zie foto 21 december 2017 aangepast door Pikkachu
Pikkachu Geplaatst: 21 december 2017 Auteur Geplaatst: 21 december 2017 de skrew achter schotel hangt op 30,5 graden
Sprietje Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 Beste Pikkachu De elevatie van de schotel die ik je gaf is slechts een indicatie om de Astra 19,2 te vinden, zeker geen waarde die je beslist aan moet houden want dat is allemaal afhankelijk of de mast wel zuiver verticaal staat en of de schaalverdeling op de schotel wel helemaal precies klopt, de schuinstand van de rail enz. Je hebt op de Astra 19,2 oost 65% signaalkwaliteit en dat is veel te weinig voor een Triax 88. Zorg dus eerst dat je maximale signaalkwaliteit op de Astra 19,2 hebt door de schotel beter af te stellen, elevatie en draairichting. Je moet toch wel tot ongeveer 80-100% komen afhankelijk van de transponder. Kijk, als de draairichting niet helemaal goed is, zou je de lnb's op de rails nog wat kunnen verplaatsen maar als de elevatie niet helemaal goed staat, staan de twee andere lnb's ook niet op de juiste hoogte en dat kun je niet op een andere manier meer goed krijgen. Een perfecte uitrichting op de Astra 19,2 is dus een must. Verder krijg ik de indruk dat de rail 11,5° schuin staat i.p.v. de berekende 9,6° en dat maakt voor de twee buitenste lnb's best veel uit.
Pikkachu Geplaatst: 21 december 2017 Auteur Geplaatst: 21 december 2017 ik heb nu bij eutelsat 7 ook de bbc persian enzo maar op 0% netwerk vind hij wel eutelsat 7a-a01 0% en de digiturk zenders somige frequancie zit op zelfs nu op 30% ik heb licht naar rechts gedraaid maar heb wel verlies bij astra 2 en 1 ze staan op 63% astra 2 en 50% astra 1 waarschijnlijk komt het omdat er schijn tegen bomen staan als ik het nou ergens zou verplaatsen dat er helemaal geen bomen ofzo zou zijn krijg ik dan wel volledige ontvangst 100% of kan ik het ook op een ander manier optimaliseren de lnbs skrews snap ik niet als ik draai raak ik ze kwijt maar als ik alle 3 recht op 0% zet heb ik wel ontvangst kom stuk eind vooruit nu eindelijk alleen natgeographic farsi krijg ik niet te pakken moet daar apart lnb ofzo of kan ik die ook krijgen als ik de juiste positie te weet pakken zoals ik nu bij bbc persian heb die had ik eerst ook niet kunnen ontvangen alvast bedankt
Pikkachu Geplaatst: 21 december 2017 Auteur Geplaatst: 21 december 2017 ik heb geen sat finder apparaat moet ik dat aanschaffen? ik doe op kompass van telefoon en apps en zo ja welk is beste wil gewoon standaard die goed werkt en wat is percies 9,6? iets naar links of rechts schuin rails ? alvast bedankt
Pikkachu Geplaatst: 21 december 2017 Auteur Geplaatst: 21 december 2017 en nog een vraag moet de schotel cirkel ook schuin geplaats worden of moet die cirkel recht staan ?
Sprietje Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 Ik heb de indruk dat je rail ongeveer 2 graden te schuin staat. Van je laatste vraag begrijp ik helemaal niets van.
Pikkachu Geplaatst: 10 januari 2018 Auteur Geplaatst: 10 januari 2018 Ik denk dat niet veel uitmaakt heb vandaag proberen aftestellen ik krijg astra 1 max op 70% maar verlies astra 2 bijna weg 10% ik denk te maken heeft met bomen in de buurt ook al hang ik het heel hoog kom nooit aan 80% of 100%
Sprietje Geplaatst: 10 januari 2018 Geplaatst: 10 januari 2018 Ik denk dat je het nooit goed krijgt. De ontvangst van 7e t/m 28,2e is gewoon te groot voor een normale schotel. De satellieten aan de Clarkebelt staan in een boog aan de hemel. Door de spiegeling van de schotel zullen de signalen ook weer in een boog ontvangen worden maar dan niet in een bolle boog zoals de satellieten staan maar in een holle boog. De rails bij multifeed schotels zijn ook allemaal hol gebogen, die van Triax is recht. Dat resulteert er in dat de middelste lnb te hoog staat t.o.v. de twee buitenste of juist omgekeerd zoal je wil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen