Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 onder andere ook al is die geanodiseerd, die dunne laag breekt bij het vastbinden en roest dan net zo hard aan zee als bij jou de wok maar er is ook geplastificeerd galvanische binddraad of zelfs de koperdraad uit je elektra buizen (als je een rolletje draad hebt liggen) net als wapening vlechten / binden The Crying Cowboys Aaron Rux
Sprietje Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 Ik zit ook maar 1,5km van zee en heb nergens last van. Die geanodiseerde laag gaat er echt niet af.
Gast Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 1 uur geleden zei humptydumpty: Beiden, switch vervangen (voor een van het merk botelco) disecq schakelt weer en heb weer wat signaal op 13e. Lnb op 13e is slecht. Op de 19.2 nog steeds geen signaal (0 db) dat kan de lnb zijn (niets aan te zien) of de coax van lnb naar switch. Tot nu toe dus 1 lnb en 1 switch. Waarom? Vanwege galvanische corrosie? Ik ben zelf altijd een fervent aanhanger van Spaun disceq switches; nooit geen problemen met schakelen. In jouw geval had ik gekozen voor een Spaun Sar 411 WSG switch en ja............ hier hangt dan wel een ander prijskaartje aan , dan aan een switch van Botelco voor € 5,00 ; welke switch had je voor de Botelco ? Ik ken het merk overigens niet. Ik ben ook nieuwsgierig welke coaxkabel je nu gebruikt ; je vindt de naam en typenummer op de coax zelf . Het is te hopen , dat het geen (Clad Copper Steel) CCS is , d.w.z. een ijzeren kern met een dun laagje koper . Als dat zo is , dan schakelt de switch niet goed , alsmede de LNB's, omdat de weerstand te groot is en de componenten te weinig spanning krijgen ! De coax van Hirschmann, namelijk de Koka 799 TS heeft een prachtig mooie zuiver koperen kern en de lnb's en de disceq switch zullen uitstekend functioneren met deze coax .
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 Sprietje, oké lijkt me een prijs / budget thema dacht ik eerst, maar dat valt eigenlijk wel mee zie ik op tante google ik heb altijd nog een halve rol elektra roodkoper draad over van de laatste verbouwing dat draait smeuïg vast met een tangetje The Crying Cowboys Aaron Rux
dirk044 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Reactie op RicardoBelli, Water in je switch is heel eenvoudig te voorkomen. Ik heb aan mijn Cahors Big BiSat de switches in plastic opbergdoosjes van Blokker ondergebracht en het kan nog zo hard regenen, ze blijven lekker droog. CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
Gast Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Zeg, @humptydumpty , heb je , zoals @RicardoBelli ook al half en half heeft aangegeven, alle coaxkabels goed gecontroleerd op knikken en/of beschadigingen ? Welke coaxkabels gebruik je , merk en typenummer , dit vind je terug op de coax .
Sverige Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Is dat geen beschadiging? Het lijkt alsof je het vlechtwerk er doorheen ziet... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
humptydumpty Geplaatst: 11 mei 2018 Auteur Geplaatst: 11 mei 2018 Eindelijk vandaag het dak op geweest en 2 lnbs vervangen. Hotbird en 19.2 doen het weer. 13.8db op 19.2 bvn met een venton rocket. Kan misschien beter maar had geen wifi bereik voor het afstellen. Heb de kabels bekeken. Het zwarte op de foto hier boven is vuil en de kabels zijn niet stuk. (Koka? kabel van lnb naar switch, jammer dat de kabel van switch naar ontvanger, +15 meter, van bagger, gamma, kwaliteit is.) Mijn dank voor de prima tips, van sprietje (binddraad) en tonskidutch (voor het vlechten). Moet tonskidutch wel gelijk geven dat "geanodiseerd, die dunne laag breekt bij het vastbinden" klopt. Zag de eerste barsten al zitten na het vastdraaien. Werkt trouwens wel erg gemakkelijk. Maar kijken hoe lang het houdt. Zag dat de lnbs op 23.5 en 28.2 ook aan het einde van hun technische levensduur komen en daarna de schotel ook. (Krijg mijn foto's er FF niet op, die komen nog.) Eerst maar eens een nieuwe ontvanger. (VU+ zero 4k?) DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen