Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2017 Moderator Geplaatst: 27 december 2017 Bijkomend probleem kan zijn, dat wanneer hij de schotel richt op Astra 1,de schutting in de weg zit. Verder neemt een 80 cm schotel niet meer zoveel plaats in op het terras. Tenslotte kan een Engelse buurman zo maar veel geld over hebben voor deze schotel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 deze klem is misschien ook nog een oplossing kan je toch verschillende kanten me uit gaan 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Frans B Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 Ik heb meerdere malen dit soort schotels aangepast met een 2e LNB, om de 23,5 te ontvangen. daarvan ging het bij enkele niet. daar zat dus 1 van de stangen dusdanig in de weg dat ik de LNB niet juist kon plaatsen!. Dus: LNB bijna recht ( haha, 15 graden) en rustig naar westen draaien. Moet lukken. System Administrator (niet van deze site)
luisteraar Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 (aangepast) Geef maar een grotere schotel ik heb altijd een te grote schotel heeft het voordeel dat bij regen en zware bewolking je beeld houdt. Regelmatig meegemaakt dat mijn schotel van 1,8m in die tijd goed beeld hield terwijl de 2,5 m schotel van kabel kopstation geen beeld meer gaf. 27 december 2017 aangepast door luisteraar
Sprietje Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 (aangepast) Beste Frans B Welke beugel gebruikte je om een lnb met een hals van 40mm naast de primefocus-lnb-feedhorn die een hals heeft van 25mm. Dit is 2mm groter dan een lnb met een dunne hals van 23mm waar verloopringen voor zijn. 27 december 2017 aangepast door Sprietje
Frans B Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 In de praktijk, als je 80 km hebt gereden, en hier op kreta ergens in de middle of nowhere, zal je moeten improvizeren. O heb beugels gemonteerd op de bevestigings schroef van de stang die naar de schotel gaat! Helaas geen foto van gemaakt. kartelring ertussen en goed vastdraaien! Beugel daarna torderen zodat je de juiste richring voor de LNB hebt en het werkt. Gelukkig hebben nu de meesten hier dit niet meer nodig. System Administrator (niet van deze site)
trust Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 3 uur geleden zei Frans B: Ik heb meerdere malen dit soort schotels aangepast met een 2e LNB, om de 23,5 te ontvangen. daarvan ging het bij enkele niet. daar zat dus 1 van de stangen dusdanig in de weg dat ik de LNB niet juist kon plaatsen!. Dus: LNB bijna recht ( haha, 15 graden) en rustig naar westen draaien. Moet lukken. Als bij ALFRED een stang in de weg zou zitten voor de 19.2 lnb , is het altijd nog mogelijk door de 12 (!) schroeven waarmee de schotel aan de ringbuis zit , los te maken en de schotel één of twee gaten verschoven , weer te monteren . Uiteraard de skew van de centrale lnb weer corrigeren . Maar als hij niet in 23.5 geïnteresseerd is , is even verstellen naar 19.2 een stuk makkelijker . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen