a33 Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 1 uur geleden zei smetje limb.BE: 9750/10600 deze waarden vind je op de lnb zelf terug indien het nog leesbaar zou zijn dan hou je dat ook zo aan Is dit een reactie op mijn post, smetje? Wat wil je ermee zeggen? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 (aangepast) Bovendien laat Smetje twee lnb's zien met beide een L.O. van 9,75 - 10,6 want dit is gewoon de standaard waarde. 29 december 2017 aangepast door Sprietje
moonchild Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Iets soortgelijks een keer meegemaakt, toen was de oorzaak bomen. Mogelijk zit er na zonsondergang meer vocht in de bladeren hetgeen de ontvangst nog meer dempt. Hebben we hier ook een boomexpert die zijn expertise wil delen? VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Guide Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 7 minuten geleden zei moonchild: Iets soortgelijks een keer meegemaakt, toen was de oorzaak bomen. Mogelijk zit er na zonsondergang meer vocht in de bladeren hetgeen de ontvangst nog meer dempt. Hebben we hier ook een boomexpert die zijn expertise wil delen? Ben geen boomexpert maar,,,,,,het is winter blaadjes zijn weg ze liggen op de grond.
moonchild Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Naaldbomen zijn nu nog groen, en reuze cactussen voordat ik weer een andere mogelijke optie vergeet..........zoals sprietje reeds benoemde "foto" VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Guide Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 (aangepast) 3 minuten geleden zei moonchild: Naaldbomen zijn nu nog groen, en reuze cactussen voordat ik weer een andere mogelijke optie vergeet..........zoals sprietje reeds benoemde "foto" Het verschil tussen naald en loofbomen , bladeren. Je hebt het over bladeren. 29 december 2017 aangepast door Guide
luisteraar Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Door de zon heeft ionisfeer een andere breking index als wanneer geen zon is. Resultaat ontvangst sterkte is hierdoor anders bij donker en licht. Maar gezien jou lokatie mag dat verschil geen invloed hebben.
theparasol Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Ik zeg kruispolarisatie! Ik hoop dat het een kwestie is van even de LNB skew wat bijdraaien. Maar ik vrees dat het een gevalletje correct uitrichten wordt en controleren of je wel de juiste schotel / lnb combinaties in de maag gesplitst hebt gekregen. Ik zeg: Kom er maar in Sprietje
Sprietje Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Tja, kom er maar in. Dat is leuk maar ik weet nog steeds niet om welke lnb's het gaat en heb ook nog steeds geen foto's gezien. Ook heeft hij niet aangegeven in welke plaats de schotel staat. Daar kan ik dus niks mee.
theparasol Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 29 minuten geleden zei Sprietje: Daar kan ik dus niks mee. Dat klopt, daar kan niemand wat mee. Ik hoopte eigenlijk weer op een mooi stukje proza van El Pensionado, deze ronde over kruispolarisatie, waar uitvoerig dit fenomeen onder de loep genomen wordt Dus laten we het maar zo "ZOO"?
Sprietje Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Ja dat speelt alleen bij zeer zwakke signalen.
luisteraar Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 9 minuten geleden zei Sprietje: Ja dat speelt alleen bij zeer zwakke signalen. Zwakke signalen bestaan niet wel te kleine schotels.
theparasol Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 ....en natuurlijk ook in geval van een sterk signaal dat zeer verzwakt opgevangen wordt door een onjuist afgestelde schotel en lnb combinatie. Maar laten we wachten op de feiten: welke lnb's en een foto waarmee we het geleverde schotelafstelling inzichtelijk krijgen en natuurlijk de geo locatie. Zal niet voor het eerst zijn dat iemand in noorden van Zweden hier inlichtingen probeert te verkrijgen en alle goedbedoelde adviezen voor Nederland wel werken maar niet zoveel hoger op het noordelijke halfrond.
Sprietje Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Zwakke signalen bestaan wel. Die zitten aan de rand van de footprint en daar heb je veel eerder te maken met atmosferische invloeden dan in het midden van de footprint.
luisteraar Geplaatst: 29 december 2017 Geplaatst: 29 december 2017 Op 27-12-2017 om 13:44 zei zoo: Vorige week schotel laten her uitrichten, astra 1, 2, 3 en hotbird, alles perfect. Hij heeft de schotel laten uitrichten dat doe je niet zonder reden het zou kunnen zijn dat het nooit goed gewerkt heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen