Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om allerlei redenen heb ik mij die decoder aangeschaft, maar heb er twee problemen mee:

1) de handleiding zegt:

De MP-201 moet steeds verbonden zijn via 2 coaxkabels met de schotel om optimaal te kunnen functioneren.

Een tweede kabel trekken van de schotel naar TV is heel moeilijk, vandaar mijn vraag: kan ik de coaxkabel juist voor mijn TV 'splitten en waar moet ik dan op letten?

(zou  een  Kopp coax f-connector 7,0mm 2-weg verdeler kabelkeur  /zie afbeelding/ goed zijn?)

2) de decoder zou voor volledige functionaliteit best verbonden worden met het internet, maar dit kan alleen via een kabel...

Nu is er wel een USB-poort, maar die is inactief; Kan die geactiveerd worden zodat ik via die poort zou kunnen zorgen voor een WIFI-verbinding?

Alvast heel veel dank

Lukm

Knipsel.JPG

• Moderator
Geplaatst:

Beste Luc,

De kabel kan niet gesplitst worden.

Vanuit de ontvanger gaan voedingsspanning en schakelspanning omhoog naar de schotel.

Wanneer de ene tuner 13 volt op de kabel zet, en de andere tuner 18 Volt, gaat het mis.

De ontvanger dient op het internet aangesloten te worden voor sommige zenders welke via internet te ontvangen zijn, maar het is niet verplicht.

De USB aansluiting kan niet voor dit doel worden geactiveerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als die ontvanger is zoals hun andere ontvanger, kan deze werken via 1 kabel, maar je zal niet kunnen opnemen.

Je kan eventueel een stacker destacker gebruiken.

Als je elektriciteit net het toelaat, kan je kiezen voor powerlines. Zorg wel dat ze voldoende snel zijn, als je de zenders wil zien via ip.

Je kan ook kiezen voor een bridge. Wifi omzetten naar een utp aansluiting.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties;

Enige mogelijkheid is dus toch proberen een tweede coaxkabel naar de schotel te trekken.

Ofwel nooit eens iets kunnen opnemen...

De techniek gaat er precies niet erg op vooruit, zo te zien, want bij het vorige model decoder kon opnemen wel, zonder tweede kabel...

Geplaatst:

met 1 antennekabel kan je ook kijken & opnemen, maar alleen van die zenders die op dezelfde transponder zitten. Je kan tuner1 doorlussen naar tuner 2, en via deze methode kan tuner2 ook alle transponders ontvangen die zich op dezelfde satelliet en in hetzelfde kwadrant bevinden als de transponder van tuner 1. Om onafhankelijk te kunnen kijken én opnemen, heb je 2 kabels nodig, 1 voor elke tuner. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...