Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Zou een microprocessor forum geen idee zijn?

Bijv. Arduino , raspberry en aanverwanten.

En dan de hardware en het programmeren van deze chips.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Klinkt goed. Wel bewaken dat forums niet door elkaar gaan lopen, bij Domotica kom je ook al snel bij de Pi uit bijvoorbeeld.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

valt de AEG keukenmachine daar ook onder (microprocessor) ? :grin:

het lijkt me mede wegens het stroomverbruik en geporteerde toepassingen een heel interessant subforum

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Je bedoeld denk ik microcomputers, niet micro processors want die zitten praktisch in elk apparaat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

Misschien beide interessant?

Bijvoorbeeld een microprocessor uitlezen en als dat niet lukt om het apparaat weer aan de praat krijgen door deze processor te vervangen door een micro computer.

Of het jtaggen van een processor. Of extra functies toe te voegen.

Of een bestaand apparaat (zoals een navigatie apparaat ombouwen naar smart device) veranderen.

Of.....bedenk het maar..

Ik heb bijv een bubbelbad waar enkele functies uitgeschakeld zijn. Zou mooi zijn om deze toch geactiveerd te krijgen(1 was me al gelukt om te activeren).

Het zijn maar enkele voorbeelden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Beheerder
Geplaatst:

Het is allemaal heel erg interessant, maar voor een kleine groep en als we voortbestaan van dat specifieke forum willen zekerstellen heb je een paar mensen nodig die er actief informatie willen delen en vragen beantwoorden. Feit is dat je die tegenwoordig maar weinig meer vind.

Dus dus vraag is niet zo zeer wat, maar wie!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...