meg96 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Hallo allemaal, Tot voor kort had ik een vrij oude televisie met alleen SCART- aansluitingen. De verbinding tussen de televisie, mijn satelliet-ontvanger en mijn DVD-speler ging dus allemaal door SCART. Nu heb ik een nieuwe televisie (Philips 32PFS5362) met geen SCART-aansluiting --- wel met HDMI natuurlijk. Mijn satelliet-ontvanger (SAB Titan) heeft een SCART en een HDMI aansluiting, dus geen probleem. Mijn DVD-lezer, ook vrij oud, heeft echter alleen een SCART-aansluiting. Mijn vraag is : wat is het beste aansluitingschema (in welke volgorde, inclusief de antennakabel) om het best mogelijk beeld te krijgen als ik een DVD wil kijken --- en ook als ik iets op DVD wil opnemen ? Een ook dit : is er een verschil (qua beeldkwaliteit) tussen en SCART-HDMI kabel (adapter) en een SCART-HDMI ontvormer (converter) ? Bij voorbaat dank voor jullie hulp en advies.
jeanj Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Je kan even kijken of je sab titan een scart in aansluiting heeft, maar ik gok van niet. Dan kan je een scart naar hdmi converter aanschaffen. Ik heb er een voor 30 euro gekocht (ex verzend) bij een onlin kabel winkel voor de playstation 2 van mijn broer. resolutie is max full hd, met externe voeding of usb voeding. Vanuit china/asie kan je ze vast nog goedkoper krijgen.
RicardoBelli Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Goede morgen je kunt de dvd speler middels component video aansluiten als die mogelijkheid erop zit. Dat zijn 5 tulpstekkers dacht ik .maar janj zijn idee lijkt mij beter .daar zocht ik ook al lang na. Goeie tip.
muppet Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Koop een dvd speler met hdmi heb je direct hd beeld. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Van Scart naar HDMI is altijd een omvormer want het moet van digitaal naar analoog en omgekeerd. Dat kan nooit met een gewoon verloopkabeltje. De vraag is of dat wel loont want zo'n omvormer kost €60,-
Moderator ceesv Geplaatst: 4 januari 2018 Moderator Geplaatst: 4 januari 2018 En of het beeld daar beter van wordt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 (aangepast) Nee, zeker niet. De beeldkwaliteit van de analoge scart is beduidend minder dan via hdmi. Als je het analoge signaal gaat omvormen naar hdmi-signaal, blijft de kwaliteit op scart-niveau. Daarom zei ik al, €60 uitgeven voor zo'n omvormer en nog steeds zeer matig beeld hebben. Daar moet je niet aan beginnen. Koop liever een nieuwe dvd-speler, die koop je al voor €40,-. 4 januari 2018 aangepast door Sprietje
Penthe Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ik heb pas nog een DVD speler gekocht met HDMI, namelijk de LG DP542H. Koste 45 euro. Volgens mij is dat de enige die te koop is met HDMI, altans hier in Spanje wel.
muppet Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Elke dvd speler in Nederland die je nieuw koopt heeft hdmi vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
satkijker Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Op 2-1-2018 om 10:11 zei RicardoBelli: Goede morgen je kunt de dvd speler middels component video aansluiten als die mogelijkheid erop zit. Dat zijn 5 tulpstekkers dacht ik. Dit lijkt mij ook de simpelste en goedkoopste oplossing en zal ook een goed beeld geven. de tv en Sab ontvanger verbinden met hdmi kabel, de Sab ontvanger en dvd recorder verbinden met scart kabel, de dvd recorder en tv vebinden met scart verloop naar tulp en op de tv op de Y Pb Pr audio l+r aansluiting. Zie de handleiding punt 4,9 - 4,10 Philips-32pfs5362_12_dfu_nld.pdf Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd?
RicardoBelli Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Je kan het ook nog anders doen als je en bv receiver hebt met op schaal functie. Component video van de dvd naar de receiver van de receiver met hdmi naar de tv.
zeeteefje Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 DVD is een SD medium, dus hoe je het ook wendt of keert, het beeld blijft (opgeschaald) SD. Voor HD beeld zul je je DVD collectie moeten omruilen naar Blu-ray.
Hansen Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Een blu-ray player via HDMI aangesloten geeft een beter beeld met het zelfde sd schijfje dan in een DVD player via de scart. Heb hier enige ervaring mee. Ook Sony heeft een aantal modellen van af +/_ € 69,00 die uitstekend werken. Zelf heb ik een BDP-S6700 en die speelt ook zelf opgenomen schijfjes keurig af. Ook de oude opnames die ik van You-Tube ooit heb overgezet op DVD zien er een stuk beter uit dan b.v. met mijn Panasonic DMR player via scart.
zeeteefje Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Ja, dat klinkt logisch: scart=analoog, dus het oorspronkelijk digitale signaal van het DVD schijfje wordt omgezet naar analoog en vervolgens weer naar digitaal waarbij zichtbaar conversieverlies optreedt. Een dvd/blu ray speler met een digitale uitgang slaat deze conversie over.
oble Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Hij schrijft ook: ( en ook als ik iets op DVD wil opnemen ?) dus heeft hij vermoedelijk een oude DVD Recorder en die koop je niet voor 60€!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen