Ga naar inhoud


turksat 42e


Pikkachu

Aanbevolen berichten

ja ik gebruik een satfinder daar geeft die aan signaal sterkte 95 aan maar bij kwaliteit 0% ik krijg de satelieten niet te pakken terwijl ik percies heb gedaan zoals de waardelooze sateliet monteur die bij mij had aangesloten tegen de bomen vandaar probeer zelf te doen om dat ik flink ben opegelicht door hem maar ter info alleen op sat finder geeft die bij signaal 95% maar bij quality 0% bij astra 28.2 kan ik niks vinden turksat 42e ook niet mischien kan het liggen dat de schotel verkeerd staat maar ik heb percies gezegd hoe die waardelooze monteur heeft neer gezet alleen verplaatst meer naar links van rechts om uit de boom te komen hij staat nu percies tegen de lucht geen opstakels evualtie 21,8 lnb -25,5 gedraaid maar geen effect snap er niks van is er mischien iemand die vlakbij tilburg woont die mij kan komen helpen? ik zal een foto voegen hoe hij er nu staat

IMG_1086.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Met een elevatie van slechts 21 graden is het maar de vraag of je vrij zicht hebt.

 

Daar om de vraag die hier al meerdere malen gesteld is.

 

Heb je dishpointer.com al gebruikt om te kijken of er geen obstakels staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je geeft precies de locatie aan waar de antenne staat .

Je selecteert turksat.

Je beweegt de obstakel pointer naar het dichtstbijzijnde obstakel en kijkt hoe hoog de signalen op dat punt boven de aarde liggen.

Je kijkt of het obstakel lager is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden zei Pikkachu:

ik heb eindelijk signaal op turksat rond de 68% maar ik krijg geen beeld op mijn samsung tv hoe kan dit? op kanaal zoeken geeft hij 0% aan

De vraag is of je uitgericht bent op Turksat, en of er geen obstakels in de beam staan.

 

Maar wanneer je hulp niet op prijs stelt?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 28,2 staat op 27,2° elevatie
Je schotel geeft 31,5° aan
Dat is 4,3° te hoog
De Turksat 42e staat op 21,7° elevatie
Tel daar die 4,3° bij op en je zult je schotel dus op 26° elevatie moeten instellen om deze satelliet te vinden.
Daarna de fijninstelling maken

Best wel een flinke afwijking die 4,3 graden.

Heb je de lnb-arm wel goed in de borging geklikt?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...