Ga naar inhoud


turksat 42e


Pikkachu

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

En nu de schotel nog beter uitrichten want 66% is echt nog niet het maximum wat je kunt halen.
Doe het als volgt:
Als je schotel met twee klemmen boven elkaar op de mast bevestigd is, ga je de bovenste mastklem met een zelftapper op de mast vastzetten.
- neen een zelftapper van 4 of 5mm buitenmaat.
- meet de kerndiameter op en boor een gat door de bovenste klem en de pijp
- boor nu een gat gelijk aan de buitendiameter van de zelftapper in de bovenste klembeugel
- zet nu de bovenste klem met de zelftapper goed vast
- zet de onderste klembeugel wat losser
- nu kun je met de twee moeren van de bovenste klembeugel de schotel sturen totdat je maximale signaalkwaliteit hebt. Draai je de rechtse moer aan, dan gaat de schotel naar rechts, draai je de linker moer aan, dan gaat de schotel naar links.
- nu draai je ook de onderste klem vast, telkens links en rechts in kleine stapjes
- nu staat de schotel optimaal gericht
- nu ga je de elevatie nog fijntunen op maximale signaalkwaliteit
Op deze manier hoef je zelfs geen procent te laten vallen tijdens het vastzetten van de schotel.

 

mastklem vastzetten.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke methode.

Ik doe het iets anders.

Ik zet een klem onder de onderste beugel om de paal op de hoogte waar ik de schotel wil hebben. Nu kan de zaak absoluut niet meer zakken.

Daarna de beugels vastdraaien tot de zaak nog net draaibaar is en hem in de optimale stand draaien.

Daarna links en rechts om beurten met kleine stapjes (of nog mooier tegelijk) even ver aandraaien.

Fluitje van een cent. Vooral die klem is ideaal.

Daarna de elevatie optimaliseren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste minplus, de methode die jij gebruikt is toch minder goed.
Als je de klembeugel niet met een zelftapper vast zet, dan kun je de schotel wel sturen met het aandraaien van de moeren maar zekerheid heb je daar niet bij.
Meestal is zowel de klembeugel gekarteld maar ook het deel waar de schotel aan zit bevestigd, zie bijlage. Afhankelijk welk deel het zich het beste schrap zet tegen de paal zal bij het aandraaien aan één zijde de sturing van de schotel wel of niet plaats vinden. Daar heb je dus niet zo veel aan want je wil zeker weten dat als je de rechter moer meer aandraait dan de linkse, de schotel ook iets naar rechts draait en niet in dezelfde richting blijft staan.
Ik zou zeggen, probeer mijn methode eens, dat gaat echt geweldig zo nauwkeurig dat je de schotel dan op de satelliet kunt uitrichten en je bent veel sneller klaar met uitrichten.
Natuurlijk moet je die zelftapper er pas inzetten als de schotel al ongeveer goed op de satelliet gericht is.

 

triax mastklem.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn.

Mijn ervaring is dat als je beide maar gelijkmatig aandraait er niets aan de ontvangst en dus stand verandert.

Maar de klem kan ik hoe dan ook iedereen aanbevelen, onafhankelijk van hoe je het daarna wilt afstellen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal bedankt maar ik krijg het niet verder dan 68% max waarschijnlijk komt het door de boom die vlakbij is de schotel is net iets naast rechts gericht maar denk dat het toch door die grote boom komt bij afstellen ben ik bij me satfinderr wel op strenght van 96% af en toe naar 97% gekomen maar raak het gauw weer kwijt quality blijft bij 68% en astra 1 op 72% astra 2 85% hotbird 58% gekregen meer kan ik er echt niet meer van maken ben al 2 weken bezig in met dit en krijg ik het tot zo ver 

IMG_1123.jpg

IMG_1124.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 5-1-2018 om 17:32 zei ceesv:

Met een elevatie van slechts 21 graden is het maar de vraag of je vrij zicht hebt.

 

Daar om de vraag die hier al meerdere malen gesteld is.

 

Heb je dishpointer.com al gebruikt om te kijken of er geen obstakels staan.

Meten is weten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...