dirk044 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Vandaag had ik regelmatig blokvorming en storingen tijdens de storm. Mijn Cahors Big BiSat zit goed vast, maar toch zit er tijdens windstoten wel degelijk beweging in. Het signaal op Astra 1 bijvoorbeeld zakte tijdens windstoten enorm van 16,1 dB tot wel 8,9 dB (Dus dan even behoorlijke blokvorming.) Gelukkig is de afstelling niet verstoort, want nu de storm is gaan liggen is het signaal weer als voorheen. Ik zal vast niet de enige zijn met deze ervaring. CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
luisteraar Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Als de schotel goed vast zit denk ik niet dat het aan de storm ligt maar door zware bewolking
RickBrouwer Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Geloof het of niet maar mijn oplossing is een plastik zak over de lnb doen en het in mijn geval aan de kabels vast knopen. Dit zorgt ervoor dat binnen in de zak windstil is. Resultaat is dat me lnb geen last meer heeft van wind en dus geen tijdelijke verslechtering op ontvangst :-) :-)
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Het zal in de regel wel een te dunne mast zijn waardoor er te veel buiging in zit en de schotel staat te bewegen.
Gast Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 16 uur geleden zei luisteraar: Als de schotel goed vast zit denk ik niet dat het aan de storm ligt maar door zware bewolking Bij zware bewolking moet de ontvangst toch altijd redelijk tot goed zijn ; als dat niet het geval is, dan is de satellietschotel niet goed uitgericht, tenzij je een stortbui krijgt en dan valt het beeld ongeveer 1 minuut weg , maar komt razendsnel weer terug. Tijdens het stormweer heb ik op mijn plattedak met een triax 88 in de stormwind met een tegelvoet met 5 stoeptegels van 30x30 en de schotel op het allerlaagste punt , bijna op de grond , niet echt problemen ondervonden , wel een enkele keer wat blokjes door een extreem zware windstoot tsa.............. wel goed vastzetten natuurlijk.
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Een schotel op een tegelstatief op een plat dak zou ik altijd ook nog met een staalkabeltje vastzetten aan bijv. een boeiboord richting zuidwesten om er zeker van de zijn dat hij niet van het dak af kan waaien. Windstoten kunnen verraderlijk harde klappen geven, zeker op schotels van 90cm of meer.
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Je kunt daar natuurlijk eenvoudig ijzerdraad voor nemen of gegalvaniseerd staaldraad maar dat begint meestal na enkele jaren te roesten, zeker als je in de buurt van de zee woont. Ik gebruik altijd rvs-staaldraad. Dat verkopen ze bij een botenhandel, bijv. 4mm en kun je vaak per meter kopen. Kost ietsje meer maar ach, zoveel meter heb je ook niet nodig dus in de totaalprijs maakt het niet zoveel uit. En 4mm rvs-staaldraad kan meer dan 900kg trekkracht hebben. Lijkt me meer dan voldoende.
jeevanhoof Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ik kijk ook via een BigBisat, en tijdens stevige windvlagen heb ik niet het minste uitval. Zou het kunnen zijn dat er bomen in de weg staan waarvan de rakken bij stevige wind voor je schotel zwiepen? Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
dirk044 Geplaatst: 30 januari 2018 Auteur Geplaatst: 30 januari 2018 (aangepast) Tijdens de storm op donderdag 18 jan. j.l. is mijn schotel door een windstoot uit positie geraakt. Bij harde wind had ik af en toe blokvorming. De oorzaak was zoals Sprietje al eerder op 4 jan. meldde een te dunne mast voor de Big BiSat. Er is door Barry nu een dikke stevige mast geplaatst en de schotel is weer perfect afgesteld. De EMP Centauri switches zijn weer terug geplaatst in de Modula opbergdoosjes van Blokker. Op heel veel kanalen op Astra 1 en 2 krijg ik nu maar liefst 18 dB signaal binnen. 30 januari 2018 aangepast door dirk044 typefout gewijzigd CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
dvbs Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 (aangepast) Iemand die zijn bericht wijzigt omdat er een typefout was ingeslopen: Respect man! Los daarvan: Ik vind het gebruik van de (pvc-?) buis een goed idee om de kabels weg te werken. Bedankt voor die tip! (Zelf was ik er in geslaagd om 6 kabels door de houder van een Triax te trekken. Maar verder geraakte ik niet. ) Mooi gedaan, Barry! 30 januari 2018 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dirk044 Geplaatst: 30 januari 2018 Auteur Geplaatst: 30 januari 2018 Hallo dvbs, Het is inderdaad een stukje grijs PVC buis van 42 mm doorsnede waar precies 16 kabels door heen kunnen. Dit is een nette oplossing, die ik zelf heb bedacht evenals de opbergdoosjes waarin de switches een mooi droog plekje hebben in de hevigste hoosbui. CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen