Ga naar inhoud

Aan allen vooral voor Profi,s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

M.H.

Zou u allen zo vriendelijk trachten te zijn als het lid Johan45.

Deze heeft mij in normale bewoordingen uit gelegd

hoe je een philips receiver 7072 uitgelegd via

de telefoon hoe men de receiver kan update.

Dit geheel met normaal N.L. taalgebruik.

En geen kreten waar je als beginner niet uit

kan komen.

Ik ben zelf elektrotechnisch Installateur,als

een leek wat aan mij gevraagd tracht ik ook

op een simpele manier van A tot Z het uit te

leggen,en gebruik daar ook een beschaafde

taal gebruik,

Profi,s let daar op iemand afbranden,gaat heel

makkelijk ,maar dat is wel zonder fatsoen.

Hopenlijk is dit voor diversen mensen een

hint.

Met vriendelijk Groet

Hoogachtend J.M.Beijen

Geplaatst:

Geachte heer J.M. Beijen.

Bij deze kan ik U meedelen dat ik mij niet onder de schare "Profi's" reken, doch gezien Uw nette posting, gebied het mij om een nette reactie naar U retour te doen.

Allereerst: welkom op dit fantastische hobby-satelliet-board. Voor al Uw vragen zijn hier ook de antwoorden te verkrijgen. Doch zou ik U willen wijzen op punt 4 van de huisreglementen.<p>Tijdens het terugkijken van Uw postings op dit board krijg ik sterk de indruk dat U met weinig moeite veel wilt bereiken.

Ook krijg ik de indruk dat U een hoop moeite hebt met het vinden van de Zoek-functie die dit board rijk is, en waarmee U door het ganse archief kunt snuffelen, en waarmee U een groot aantal vragen beantwoord zult zien.<p>Verder zou ik U eraan willen herineren dat dit een hobby-board is, en een hobby kost tijd (veel), geld (veel) en inspanning (veel). De door U als "Profi's" bestempelde hobbyisten zijn ook eens als leek begonnen, de een met nul komma nul aan know-how, de ander met enige technische achtergrond. Door veel te lezen en te zoeken zijn ook zij wijzer geworden, en is de satelliethobby geworden tot wat zij nu is.<p>Krijgen de "Profi's" door de toon van de vragen de indruk dat de vraagsteller enige moeite heeft gedaan om via andere wegen zijn vraag beantwoord te zien, en als één van de laatste redmiddelen een vraag op het forum heeft gepost, is niemand te beroerd (óók de profi's niet) om Uw vragen te beantwoorden.<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>....als een leek wat aan mij gevraagd tracht ik ook op een simpele manier van A tot Z het uit te leggen,en gebruik daar ook een beschaafde taal gebruik....<hr></blockquote><p>Als een leek mij iets vraagt waarvan ik denk dat hij er zonder enige achtergrond en kennis van zaken niets aan heeft verzoek ik hem vriendelijk doch dringend om zich eerst eens wat meer te verdiepen in de materie, enhij zal dan zelf tot de conclusie komen dat dit een betere oplossing is dan het domweg voorkauwen, vooral wanneer de vraagsteller de indruk wekt dat hij in de materie geïnteresseerd is.<p>PS: wat betreft Uw vraagstelling en Uw taalgebruik:<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>...Als julie niets te doen hebben stuur mij een mailtje groetjes joop...

<hr></blockquote><p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>...Welk jongetje neemt de moeite ???...<hr></blockquote><p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>...Hoe gaat het b.v met Pay for Vieuw,ik snap er geen

ruk van.

Als julie geen bal te doen hebben mail mij dan

even ...<hr></blockquote><p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>...Wil een jongetje of meisje mij wil helpen

met mijn receiver te update ?.

Ik snap er geen ruk van, ja ik heb me al suf

gelezen...<hr></blockquote><p>In de veronderstelling zijnde dat ik U hiermee een dienst heb bewezen, verblijven wij.<p>Ik dacht dat dit een redelijk nette reactie is.

Geplaatst:

Ik wil u hartelijk dank zeggen en ik wil hier mee

verwijzen dat ik zelf niet alleen op de beginners

site ben geweest,maar op diversen door veele beschreven en geantwoord zijn .

En die antwoorden op eeen gestelde vraag niet

aan mij ,maar aan anderen die hebben mij gestoord.

In de elektrotechniek worden de aan mij gestelde vragen,die je zeker niet in 1 jaar kan leren

zorgvuldig en behoudzaam uit gelegd.

Want jebt toch +- 7 Jaar nodig Installateur te

worden

Met vriendelijk groet

Hoogachtedn J.M.Beijen

Geplaatst:

@Diavolo,<p>Inderdaad een heel nette reactie!

Mijn dank voor de moeite die je je

getroost hebt om zo'n duidelijk

verhaal te schrijven.<p>@disk,<p>Kort samengevat houd jij een pleidooi

voor handhaving van de Boardregels en

dan met name punt 7 daarvan.

Dat is voorwaar een goede zaak!<p>Maar ik heb toch nog een vraag voor jou:

Hoe heb je de antwoorden op jouw vragen

ervaren?

Als deskundig, ondeskundig, zorgvuldig, onzorgvuldig, fatsoenlijk, onfatsoenlijk

of wellicht op een andere manier?

Heb je er iets aan gehad?

Deze vraag stel ik omdat ik weinig feedback

van jou heb gezien op de antwoorden die

de Profi's (en Amateurs laugh.gif" border="0 ) gaven op de

door jou gestelde vragen.<p>Ook ik hoop dat dit als een nette reactie

wordt ervaren. smile.gif" border="0 <p>Groeten,<p>sattaz

Geplaatst:

Geachte heer disk,<p>ik denk dat diavolo al het een en ander op een zeer nette manier heeft uitgelegd.<p>Ik ben niet van plan om het net zo netjes te doen!<p>U loopt degene die U van antwoord moet voorzien af te zeiken door uw taalgebruik.

U laat blijken dat de hobby u niets kan schelen maar wenst zo snel mogelijk te kunnen kijken.

U denkt blijkbaar dat er mensen zijn die 24 uur klaarstaan om uw problemen op te lossen.<p>als men de boardregels aandachtig door leest en in zich opneemt, zich daar aan houdt en nog eens blijk geeft oprecht met een hobby bezig te zijn, tja dan is de kans een stuk groter dat men een net antwoord terug krijgt op een vraag die men stelt.<p>Gelukkig (voor U)is er een medemember bereid geweest om U te helpen, proficiat.<p>Succes gewenst met de HOBBY,<p>Zeeman, beslist geen prof.

Geplaatst:

Hoi ik wilde eigenlijk in eerste instantie niet reageren..maar nu ik deze reacties lees wel.

Ik heb Disk enkele Pm's gestuurd en de enige reactie hierop was dat hij nog meer vragen stelt.Mag gerust, ik wil iedereen helpen, maar volgens mij neemt hij niet de moeite om 't een en ander te lezen.

Dus zijn jullie reacties op zijn posting mij uit het hart gegrepen.

En ..ik moet nog heel veel leren.. (geen Profi)<p>[ 25-01-2002: Bericht gewijzigd door: DirkHezius ]</p>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.