Leeuwarder78 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 (aangepast) Kan op deze schotel ook een mulitfeed? Heb deze schotel gekregen en mooi schoon gemaakt,heel wat anders dan Triax dit. Was al ff aan het zoeken geweest,gaat mij om A1,2,3(Zullen 2 smalle lnbs worden denk ik,voor astra3 Bu) Een duo lnb wordt zaagwerk en dat is al gebeurd aan de verkeerde kant van houder,dus lnb verkeerde kant op schuin.(zo kreeg ik hem) Hij is 61 bij 68cm 6 januari 2018 aangepast door Leeuwarder78 HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO
Erwinnaar Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Sprietje gaat het zeker weten maar ik denk ook dat er een triple lnb op past voor de Astra's zoals jij aangeeft. Die heeft vier uitgangen. Er zijn alternatieven, met één uitgang, die stukken goedkoper zijn maar ook die Astra's kunnen ontvangen. Dus afhankelijk van het passen op dit model schotel heb je twee mogelijkheden. Wat bedoel je met zaagwerk? Ik zie het niet op de foto.
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Dat zal niet mee gaan vallen beste Leeuwarder. Zowel een duo-lnb als een triple-lnb zijn niet op de normale manier te monteren omdat de lnb-klem veel te breed is. Mogelijk gaat het als je de bovenhelft van de lnb-klem niet gebruikt en zelf een andere klemconstructie verzint om de lnb vast te houden. Maar daarmee zijn alle problemen nog niet opgelost. De schotel heeft weliswaar de afmetingen die zouden passen voor een duo- of triple-lnb maar een Visiosat SMC 65 heeft een f/D=verhouding van 0,5 terwijl 0,6 de standaard is. Dit betekent dat de koppen te ver uit elkaar staan voor deze schotel. De signalen van de Astra 19,2 en 23,5 vallen op een normale schotel 38mm van elkaar. Daar is de duo- en triple-lnb ook voor gemaakt maar bij deze schotel vallen de signalen tussen de 19,2 en 23,5 slechts 31,5mm uit elkaar, een afwijking van 6,5mm en dat geeft verlies aan signaal voor de Astra 19,2. Bij een triple-lnb is de afwijking van de kop voor de Astra 28,2 zelfs 7mm.
Leeuwarder78 Geplaatst: 6 januari 2018 Auteur Geplaatst: 6 januari 2018 Dankje Sprietje. Het is me duidelijk en de lnb arm is ook korter dan bij een triax 64,vandaar die fd van 0,5. HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO
Leeuwarder78 Geplaatst: 6 januari 2018 Auteur Geplaatst: 6 januari 2018 10 uur geleden zei erwinnaar: Sprietje gaat het zeker weten maar ik denk ook dat er een triple lnb op past voor de Astra's zoals jij aangeeft. Die heeft vier uitgangen. Er zijn alternatieven, met één uitgang, die stukken goedkoper zijn maar ook die Astra's kunnen ontvangen. Dus afhankelijk van het passen op dit model schotel heb je twee mogelijkheden. Wat bedoel je met zaagwerk? Ik zie het niet op de foto. Kijk maar goed naar de lnb houder op foto HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Dan moet je wel een scherpere foto plaatsen.
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Ja, het is wel een vreemde zaak die Cahors er op na houdt. Hun schotels hebben zowat allemaal andere f/D-verhoudingen. Om ze even op te noemen: SMC 40 = 0,5 SMC 55 = 0,6 SMC 65 = 0,5 SMC 75 = 0,65 SMC 80 = 0,65 SMC 100 = 0,65 SMC 120 = 0,57 Bisat = 0,70 En dat terwijl de afspraak 0,6 is.
RimaNTSS Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Ik heb een 1,2 m Visiosat-Antenne, en die heeft een F / D verhouding van 0.64
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 (aangepast) In dit datablad van Visiosat staat 0,57: Maar dit betreft de ronde schotel van visiosat. e120 ms.pdf Er bestaat ook een Visiosat 120 met een platte zijde aan de onderkant. Daarvan is ook een datablad maar daar staat de f/D-verhouding niet bij. fp-smc120-cahors.pdf 7 januari 2018 aangepast door Sprietje
RimaNTSS Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Precies, heb ik antenne met de vlakke onderzijde.
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Hoe weet jij dat die een f/D-verhouding heeft van 0,64? Heb je dat van de specificaties van Cahors? Laat ze eens zien.
RimaNTSS Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Nee, ik heb geen specificaties, ik heb gemeten antenne en berekende F/D-verhouding.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen