Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben vandaag bezig geweest, bij een kennis, om zijn problemen met de ontvangst  van Astra3, Canal Digitaal, op te lossen. Het eigenlijke probleem was, dat als hij met zijn Rebox RE-8220HD S-PVR iets opnam, hij daarnaast maar een paar kanalen direct kon bekijken. Gaandeweg kwam ik erachter, dat de Rebox sinds december 2014 niet meer ge-update was, maar ook nadat ik alle updates uitgevoerd had bleef het probleem bestaan. Toen bleek, dat een Spaanse installateur het block(Astra1/Astra3) met de astra1 in het blok gemonteerd had en dat ik op voor mij vreemde transponders ontvangst kreeg. ( 12070 - 12148 en 12304 )

Nu wil ik voor hem spul opnieuw gaan monteren, maar ik zoek mij rot naar de huidige transponders voor Canal Digitaal op Astra3. Het lijkt wel of ze daar contant mee gehusseld hebben.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen gebruiken ze:

11856

11739

12187

11914

12129

Klopt dit?

En zo ja, welke transpondor kan ik het beste gebruiken om de schotel/lnb block af te stellen? - gebruikmaking van de Xsarius Hd easy pro satmeter (sign. vinden)

Geplaatst: (aangepast)

En ook 11229V, 11798H, 12090V, 12109H, 12129V.
11798H en 12109V zijn beide transponders met een fec van 3/4 en dus iets moeilijker te ontvangen dan de overige transponders die fec 2/3 hebben.

In welke plaats staat die schotel?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Het lijkt erop dat je maar één antennekabel naar de reciever hebt.

Als je maar één kabel hebt kan je enkel de zenders opnemen van de transponder naarwaar je kijkt.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Hoi Sprietje.

De Schotel staat in Torrenostra ( badplaats Torreblanca) Castellon. 40.20 - 0.22 

Hoi jeevanhoof

Hij heeft twee keer coax naar de reciever toe. En hij kan gelijktijdig opnemen en kijken, maar zoals al geschreven is het aantal zenders dat hij dan kan bekijken beperkt. Het lijkt er sterk op, dat de zenders die hij dan niet kan zien zich bevinden op 1 van de drie Transponders waarop ik output heb gemeten. Zie onder.

Het duo block, met 4 uitgangen, is gemonteerd met de 19.2 in de houder. Volgens mij moet ik dat veranderen en de 23.5 in de houder zetten. Ik heb de indruk, dat de schotel met de 19.2 in de houder afgesteld is op astra1. De man vertelde mij dat een Spaanse installateur met een meter de schotel opgehangen heeft. Spaanse installateurs kennen alleen astra1 en hotbird als duoblock. Dus lijkt het mij niet zo'n verkeerde veronderstelling dat de schotel op astra1 uitgericht is en het gewoon mazzel is, dat astra 3 zenders ontvangen worden. Ik heb astra3 ontvangst gemeten op Transponders 12070H , 12148 H en 12304 H. Overige Transponders op 23.5 geen output. Dit gemeten op de coaxkabels (3 stuks) in het appartement en op de 4 uitgangen van het duoblock op het dak.  Allen met kwaliteitspercentages van rond de 80%. De Spaanse installateur heeft de klem van de houder om zeep geholpen en heeft het LNB block vastgezet meet een tyrip. Ik heb nog wel een Triax houder liggen maar die past niet op de arm van de schotel. En het is maar zeer de vraag of ik de 88 cm Triax, die ik nog compleet heb liggen, op de plaats van de huidige schotel kan krijgen. Dus improviseren maar. En dan is het een goed idee, om in ieder geval met de juiste Transponder instelling op de meter te gaan afstellen. 

Geplaatst:
2 uur geleden zei jeevanhoof:

Het lijkt erop dat je maar één antennekabel naar de reciever hebt.

Als je maar één kabel hebt kan je enkel de zenders opnemen van de transponder naarwaar je kijkt.

mvg

En als er 2 kabels lopen kan het ook nog zijn dat er maar 1 satelliet per tuner ingesteld staat. Dus op tuner 1 alleen astra1 en op tuner 2 alleen astra3.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ik wil eerst wel even weten of het monoblock wel op de schotel past.
Welk monoblock of duo-lnb is het? Geef even merk en typenummer op.
Geef ook even aan hoe groot maat "X" is, de afstand van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte.

maat X die ik wil weten.PNG

Geplaatst:

Houd je er rekening mee dat de Rebox bij elke update de instellingen voor de tuners op 'doorgelust' zet? Die moet je handmatig weer op 'gescheiden' zetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Merk en typenummer van het monoblock was onleesbaar. Wat wel duidelijk is, is dat het een NL duoblock is, want er stond op dat het block geschikt is voor 60 cm schotels. De schotel is van een Spaans merk, neem ik aan omdat er meerdere van deze schotels op het dak staan, en is 78 cm breed. De "X" is 59 cm. Astra 23.5 in de houder zetten bleek niet mogelijk, omdat de klem (onderzijde-bovenzijde ontbreekt) niet tussen staafjes doorgaat. Dus 19.2 maar weer in de houder gezet, vastgezet met tyrips want een passende bovenklem was niet beschikbaar bij de Fereteria. Toen met de 23.5 op de meter en met één van de genoemde Transponders, uitgericht op Astra3. Alle 9 gevonden Transponders tussen 76% en 79%  kwaliteit op de meter. Op de Rebox "doorgelust" verandert in "gescheiden". En in de Rebox wordt Astra 3 op 92% kwaliteit aangegeven en Astra 1 op 94%. De Rebox heeft dus een opgevoerde kwaliteitsmeter. Directe ontvangst gebeurt via Tuner 1 en nadat een Fastscan op Canal Digitaal uitgevoerd was, 514 Tv kanalen ingelezen. Zowel op de Astra 3 als de Astra 1 kanalen prima ontvangst. Toen het eigenlijke probleem aangepakt. Wat blijkt nu, de gewone ontvangst doet de Rebox op Tuner 1 en als hij opneemt doet hij dat op Tuner 2. Wil je tijdens het opnemen andere kanalen bekijken, dan geeft hij aan dat hij dat doet via Tuner 2. ??? En dan geeft hij niet alle beschikbare kanalen door. Bijv. NPO 2 en RTL 4 niet. En wat ik ook aangepast heb in de instellingen, incl. het aanbrengen van een coax kabeltje tussen de out van antenne 1 en de in van antenne 2, dit omdat ik de coax aanvoer van antenne 2 niet vertrouwde, hebben geen effect gesorteerd. Ik vind het vreemd dat als je opneemt en tegelijk wilt kijken, dat hij dat doet via Tuner 2 terwijl hij het kijken normaliter doet via Tuner 1 en opneemt via Tuner 2. En ik vraag mij of er andere forumleden zijn een soortgelijk probleem ondervinden met hun Rebox RE-8220HD S-PVR.

Geplaatst:

Zoals ik lees betreft het gewoon een Canal Digitaal of TV Vlaanderen duo-lnb voor een schotel van 60cm.
Deze kan inderdaad niet op een Spaanse schotel gemonteerd worden met de 23,5 in de klem. Dat kan alleen maar met de 19,2 in de klem.
Tja en dan een schotel van 78cm breed, dat is heel wat anders dan 60cm breed dus klopt de afstand van de twee koppen niet goed. Dat zie ik ook aan het gegeven dat "maat X" 59cm is.
Bij een juiste afstand had je de Astra 19,2 met 100% kwaliteit binnen gekregen maar met 94% is het zeker ook nog goed te doen omdat deze satelliet veel sterker is.
Met de merkwaardige eigenschappen van de Rebox ben ik niet op de hoogte.

Geplaatst:

De opmerking van @ton2207 is wel terecht.

Na een update dien je steeds de tuners terug op gescheiden zetten.

Even in een oude post gaan zoeken:

tijdens kijken op de OK knop drukken, dan met de rode knop kiezen tot je Tuner hebt geselecteerd, en dan kan je met de pijltjes de tuner kiezen. afsluiten door enkele keren op OK te drukken

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...