Loek3000 Geplaatst: 9 januari 2018 Geplaatst: 9 januari 2018 Deze week krijg ik een nieuwe ontvanger thuisgestuurd met daarop een Twin tuner. Ik heb een Wavefield T55 met daarop 5 lnb's aangesloten op 1 diseqc die weer met een kabel het huis in loopt... Ik zou graag gebruik willen maken dat de 2de tuner ook word gebruikt zodat het zappen sneller gaat maar ook dat ik het 1 kan opnemen en het ander kan bekijken... is dat mogelijk met 1 draad in huis of moet ik nu iets daarvoor kopen? En klopt de stelling ook dat het zappen sneller gaat? T90, Mutant HD 51
Beheerder Michel Geplaatst: 11 januari 2018 Beheerder Geplaatst: 11 januari 2018 Dat is in principe niet mogelijk met 1 kabel. Er zijn wel oplossingen om meerdere signalen over één kabel te laten lopen, maar dat is niet aan te raden en vereist sowieso een aanschaf. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loek3000 Geplaatst: 12 januari 2018 Auteur Geplaatst: 12 januari 2018 Bedankt voor je reactie Maar voor een twin / dual tuner, wat zou ik dan nodig hebben om dit wel te realiseren? T90, Mutant HD 51
Loek3000 Geplaatst: 12 januari 2018 Auteur Geplaatst: 12 januari 2018 Ik heb intussen het e.e.a. gelezen hier op het forum en ik snap het nu iets beter... ik moet nlb's hebben met 2 x een output, deze komen ieder op een switch, de uitgang van de switch op de tuner a en van de 2de uitgang (lnb) gaat ook weer naar een andere switch en die gaat naar tuner b T90, Mutant HD 51
mebo870 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 ja gewoon alles dubbel voorzien The key to happiness. Stay away from idiots
Loek3000 Geplaatst: 13 januari 2018 Auteur Geplaatst: 13 januari 2018 dan weet ik genoeg, dank allen T90, Mutant HD 51
minplus Geplaatst: 13 januari 2018 Geplaatst: 13 januari 2018 En als je je ouwe tuner ernaast wilt blijven gebruiken of in plaats daarvan een andere erbij zijn LNB's met 4 uitgangen handig. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Loek3000 Geplaatst: 13 januari 2018 Auteur Geplaatst: 13 januari 2018 ik ga inderdaad wat spelen ermee, ik heb van een vriend 8x8 uitgangen lnb's gekregen........ beetje overkill maar ik kan even voort... nu me sat tuner nog.... T90, Mutant HD 51
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen