Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


5 uur geleden zei D.Quijote:

Wat ik bedoelde zou een DVB-T2 decoder die ik in Spanje koop voor de Spaanse tv ook in Nederland werken.

 

Alleen als de DVB-T2 decoder ook h.265 is met HEVC. Je hebt ook een DVB-T2 variant met H.264 en die variant gaat dadelijk niet werken in Nederland. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2018 om 01:21 zei T90user:

Als ze hier Ned 1-2-3 achter een decoder zetten dan is dat wellicht de beste smoes voor Rutte en co om het hele publieke omroepstelsel te verwoesten zodat we daarna alleen nog maar multinationalgezinde propaganda in plaats van democratisch gecontroleerde nieuwsgaring overhouden. Het gaat sowieso steeds meer die richting uit, goed voor de nu intussen 112.000 Nederlandse miljonairs. Maar God helpe onze kleinkinderen in een steeds onrechtvaardiger wordend Nederland.

 

Misschien kun je politieke standpunten achterwege laten?

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een keer, ze zullen voor de overschakeling geen extra zenders willen aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2018 om 01:01 zei Dreeke:

 

Misschien kun je politieke standpunten achterwege laten?

 

Dat kan ik niet want dat is de oorzaak van de vraag waarom we de door ons eigen volk betaalde publieke zenders kennelijk in toekomst alleen maar mogen zien als we daarvoor aan de commercie betalen. Een grof schandaal dat men dat zelfs maar overweegt. En als je de oorzaken van dat soort dingen niet mag noemen dan heeft het weinig zin er überhaupt over te spreken. Dat is een kwestie van jezelf voor de gek houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch zou ik je willen vragen jou politieke mening voor jezelf te houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote vraag is of men FTA ook in HD kwaliteit gaat uitzenden, toch?  Gewoon 2020 afwachten, en met een beetje actuele TV kan met de ingebouwde DVB-T2 tuner dit eenvoudig getest worden. Vervolgens ga ik kijken of er hybride ontvangers zijn die FBC tuners aan boord hebben die de DVB-S2X standaard ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het netwerk van KPN en dochter is SD en HD voor de zenders vertegenwoordigd, ik kan me niet voorstellen dat men die overstap bij de Provider KPN van dvb-t naar dvb-t2 gaat maken met dat minder gevraagde SD ofschoon dat voor mobiele ontvangst natuurlijk niet echt relevant is op kleine LCD displays

 

want het HD aanbod staat toch al op de backbone van KPN

 

maar wil men mensen enthousiast maken zal het aanbod voor thuisontvangst toch echt beter moeten of gelijkwaardig als bij de concurrenten

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Tonskidutch:

Op het netwerk van KPN en dochter is SD en HD voor de zenders vertegenwoordigd, ik kan me niet voorstellen dat men die overstap bij de Provider KPN van dvb-t naar dvb-t2 gaat maken met dat minder gevraagde SD ofschoon dat voor mobiele ontvangst natuurlijk niet echt relevant is op kleine LCD displays

 

want het HD aanbod staat toch al op de backbone van KPN

 

maar wil men mensen enthousiast maken zal het aanbod voor thuisontvangst toch echt beter moeten of gelijkwaardig als bij de concurrenten

 

Toch wel vreemd dat we ca. 2 weken voor de invoering van DVB-T2 nog steeds niet echt weten wat er gaat gebeuren. Hoe gaat KPN het e.a. invullen. Persoonlijk verwacht ik niet echt veen innovaties. KPN wil iedereen aan de interactieve TV brengen. Maar ja als je voor niets de DVB-T van de overheid in schoot geworpen krijgt dan hoef je ook niet veel meer te doen dan alleen over te gaan naar het nieuwe T2 systeem. Het nieuwe ontvangst bakkie blijkt voor velen een drama te zijn heb ik zojuist op een ander forum gelezen. 

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch wel vreemd, dat je 2 weken voor de invoering een scan doet en dan concludeert dat er 2 weken voor de omschakeling nog niets te zien is.

 

En ja, water is nat.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...