Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Gast satellitetv
Geplaatst:

Reeds enkele dagen haperingen in het beeld bij VTM... Signaal staat nogthans op 100%.

 

 


Geplaatst:
4 minuten geleden zei satellitetv:

Reeds enkele dagen haperingen in het beeld bij VTM... Signaal staat nogthans op 100%.

 

 

stuur een mail naar tvv

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Geplaatst:

Ik denk dat VTM HD als belangrijkste commerciële zender wat méér bandbreedte toegewezen krijgt ..... Als de andere zenders op deze transponder eventjes (kortstondig) wat "meer" bits/bytes vereisen zou dat het "probleem" kunnen veroorzaken !?

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

@Marc-Sim, neen dat kan niet de oorzaak zijn.

Jean-Claude dacht ook dat het iets dergelijks was, met name vanwege 2 nieuwe test zenders erbij op dezelfde transponder.

Heb vandaag, ja kan ook op zondag, naar een vriend gebeld (officiële verdeler TVV) en die zei mij dat zulke dingen niet de reden kunnen zijn.

Ook vertelde deze mij dat de transponder voldoende capaciteit heeft om er nog 2 HD zenders bij te doen.

Hij verzekerde mij dat het aan de uitrichting van de schotel ligt, dus met andere woorden dat het probleem bij ons ligt.

Ook dit laatste kan ik moeilijk geloven daar we er met verschillende mensen last van hebben.

Ik ken niemand die zijn schotel gaat verdraaien wanneer alles perfect werkt, en het kan volgens mij ook niet dat alle schotels tegelijk met de wind verdraaid zouden zijn.

Bovendien heb ik mijn schotel gisteren tot 3X toe volledig opnieuw uitgericht, helaas zonder resultaat.

@Marc-Sim, en het is ook niet alleen bij VTM, VIER en ZES hebben er in mindere mate ook last van, allen op dezelfde transponder.

ALLE andere zenders zijn bij mij OK, geen enkele, maar dan ook geen enkele storing.

Het vervelende is dat we nu nog altijd niet weten wat de oorzaak is, it's driving me nuts.

 

  • Moderator
Geplaatst:

Joyne had bij de opstart hetzelfde, men zal de stream encoders beter moeten inregelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@ceesv, ik begrijp niet goed wat je bedoeld, wil je nu zeggen dat het dan toch door toevoeging van nieuwe zenders is zoals Jean-Claude citeerde?

ik zie 2 nieuwe zenders op die transponder : 'TEST eurosport2 BE' en 'TEST fox sport 2 HD int'

Als dit het geval is weet jij ook zeker niet hoelang dit dan zal duren zeker, misschien een hele domme vraag hoor ceesv.

 

 

 

  • Moderator
Geplaatst:

De conclusie is, dat er een probleem is met de zenders op die transponder.

De provider zal onderzoek moeten doen naar de oorzaak.

Hoe meer klachten de provider krijgt van klanten, hoe sneller er actie zal worden ondernomen.

Of er een encoder defect is, verkeerd is ingesteld, of de bandbreedte niet voldoende is voor het aantal zenders, wordt duidelijke wanneer een technicus onderzoek daarnaar verricht.

 

Verder is alles speculatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

AUB alle personen die hier last van hebben, stuur een mailtje naar TVV, samen staan we sterk!

Net zoals ceesv suggereerde "Hoe meer klachten de provider krijgt van klanten, hoe sneller er actie zal worden ondernomen."

Laten we hopen dat het snel opgelost is, ga nu naar TVV bellen zie,.....

Groetjes aan allen, en een fijne dag toegewenst.

 

Geplaatst:

Wel net van de telefoon met TVV, hun antwoord, schotel is niet correct uitgericht.

Nu dit schiet goed op hé, hier heb je dus niets aan, ik ben er zeker van dat mijn schotel correct uitgericht is.

Ben er tenslotte héél de zondag mee bezig geweest, heb alles geprobeerd, ook verschillende LNB's geplaatst.

Maar jammer genoeg geraakt het probleem niet opgelost.

Heb mijn schotel nog nooit zo goed uitgericht, vroeger steeds zwakker signaal dan nu, en NOOIT problemen gehad.

Ze hebben ook een signaal naar mijn kaart gestuurd, en dit zou dan volgens hen het probleem moeten oplossen.

Wel mijn TV staat nu op, en nu na ongeveer 10 min. gelden activering terug hetzelfde probleem.

Dus mensen, verstuur die mail!

 

 

Geplaatst:

Hier ook dezelfde storingen,  en enkel op de vermelde zenders, duidelijk dat er bij TVV iets mis gaat, dat ze het proberen af te schuiven op de gebruiker is beneden alle peil.

 

Dit vraagt om INGRIJPEN M7 :mad:

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik heb sinds enkele dagen net hetzelfde probleem (korte beeld- en geluid artefacts op VTM en VT4).

Heb net een emailtje gestuurd aan TVV.

Geplaatst:
4 uur geleden zei GI30065:

Wel net van de telefoon met TVV, hun antwoord, schotel is niet correct uitgericht.

da's het standaard antwoord op elk problem waar ze niet uit geraken. Die mannen/vrouwen van de helpdesk die hebben ook geen technische kennis, die werken met scenario's. Meldingen van blokjes in het beeld geven via deze scenario's automatisch de mededeling dat de schotel beter moet uitgericht worden.

 

wel bizar - heb gisterenavond nog gekeken naar "beste kijkers" en aansluitend naar een detectivereeks - zo tussen 23 uur en 0u30 en gedurende deze 90 minute heb ik geen enkele storing opgemerkt, noch in het beeld noch met het geluid. Dus wat gaat er rond 19 uur verkeerd wat rond 23 uur niet verkeerd gaat ? Ik zie op die transponder geen zenders die rond 23 uur stoppen met uitzenden, integendeel, start "Reality kings" (pornozender) niet rond dit uur met zijn uitzendingen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Er zijn ook blokjes tijdens het middag journaal dus het is de hele dag door en niet alleen s'avonds.

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Ik vrees dat we van TVV geen steun moeten verwachten.

Daarna heb ik hen terug gecontacteerd, maar eigenlijk heeft dit weinig zin.

Zijn inderdaad commerciële medewerkers die in hun hele leven nog geen enkele box, of schotelantenne gezien hebben!

En die worden dan verondersteld ons te helpen, laat me niet lachen, termen zoals BER, CFG, SNR, zijn hen totaal onbekend, wat ze wel kennen is skew, whaooooo.

En ik heb ook nog even alles nagekeken en ALLE zenders op de transponder van VTM hebben er last van.

De ene al wat meer dan de andere, en zeg nu niet aan de telefoon transponder want dit kennen ze ook niet, voor hen is het frequentie.

Tijdens het gesprek heb ik op bepaalde momenten echt mijn lach moeten inhouden van hun onkunne.

Enfin hiermee is ons probleem niet opgelost en geraakt het dus ook niet opgelost .

Dus klachten = mail naar TVV, zoals ceesv suggereerde "Hoe meer klachten de provider krijgt van klanten, hoe sneller er actie zal worden ondernomen."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...