Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Doorzoeking i.v.m. dreamboxen

Vanmorgen (24-1-2018) rond 11:00 uur heeft de politie het winkelpand Euro Global aan de Emmastraat 254 in Enschede doorzocht. Uit onderzoek was gebleken dat het bedrijf aan honderden klanten zogenoemde dreamboxen verkocht. In deze dreamboxen was programmatuur aangebracht waarmee (illegaal) complete televisiepakketten van Ziggo konden worden bekeken voor een bepaalde periode (over het algemeen één jaar). Voor de abonnementen werden prijzen betaald die aanzienlijk lager waren dan normaal gesproken het geval is.

Tijdens de doorzoeking is de programmatuur waarmee de illegale software werd aangebracht inbeslaggenomen. Ook zijn digitale en fysieke administratie inbeslaggenomen. Er zijn geen verdachten aangehouden. Wel zullen er de komende tijd diverse mensen uitgenodigd worden om te verklaren over hun aandeel in deze zaak.

Daarnaast zullen er na vandaag diverse servers worden platgelegd, waardoor afnemers zeer binnenkort geen (illegale) ontvangst meer hebben

aangepast door concordia

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wat een onzin toch allemaal  en hoe ze het schrijven is lachwekkend.  "In deze dreamboxen was programmatuur aangebracht waarmee (illegaal) complete televisiepakketten van Ziggo konden worden bekeken voor een bepaalde periode (over het algemeen één jaar). "

Gewoon lekker makkelijk scoren en de softcam afschilderen als illegaal... typisch nep nieuws tegenwoordig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Waar het om gaat Codx is dat er boxen werden verkocht waar de lijntjes  naar de servers al in stonden geprogrammeerd.
Het gaat dus niet om een cleane Dreambox o.i.d. zo uit de doos.

• Moderator
Geplaatst:

De laatste grote actie in 2013 was ook al onder meer in Enschede.

Het bericht is ondertussen overgenomen van dagblad Tubantia via TV totaal naar de Telegraaf en daarmee landelijk nieuws.

Die laatste krant weet nog te melden, dat in Europa illegale cardsharing opsporing de laatste maanden meer prioriteit heeft gekregen.

Daarbij wordt ook gekeken naar illegale iptv providers en abonnementen op die diensten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

speciaal voor Ceesv

Het probleem met de illegale aanbieders is als volgt :  U maakt gebruik van een telecomdienst  zie 326c , waar  je tegen de volledige betaling ,  een  niet exact vooraf bepaald aanbod krijgt ,

waar de provider "vergeten"  is voor elke doorgegeven zender de nodige rechten te betalen is (als er uiteraard rechten moeten betaald worden ) .  Dit valt dus niet onder dit bewust artikel dat u hierbij heb gesleurd. ( ik kan als belg , via internet naar npo1 kijken , zonder probleem, omdat ik weet hoe de ik de geoblocking  gratis kan omzeilen)(FTA systeem )

Om  het eens op een andere manier voor te stellen :  onderstel eens dat de speciale provider bij u een schotel en een box plaatst  (met linux  uiteraard) waardoor er  naast FTA ook nog iets extra getoond wordt (via een speciaal systeem genre oscam  ) en dit voor 10€/ maand.

Waar staat er ergens in de wet dat de eindklant minstens 1€/ betaalkanaal moet neerleggen  (discovery national geographic )of dat hij anders het risico loopt om onvoldoende provisie te voorzien voor de auteursrechten.

Voor sportkanalen  of speciale film kanalen is dat 5€ .

Ik kan inderdaad volgen wanneer niet iedereen met deze kennis van zaken een abonnement afsluit en hierdoor passief "deelneemt" aan en heling systeem.  Indien er zo een aanbieders zijn , (voorbeeld van iemand die gestolen  koopwaar aanbiedt ) kan de koper/klant  toch onmogelijk eerst bij de politie nagaan of deze koopwaar mogelijk gestolen zou kunnen zijn ?

Het is voor de wet toch zeer moeilijk om te bewijzen dat de klant , vooraf duidelijk wist , dat hierop niet alle rechten  werden voldaan aan de rechthebbende ?

Uiteraard is voor deze aanbieders waar het exacte aanbod  niet vooraf voor 100% gekend en bekend is.

De aanbieders zijn wel zo slim om hetgeen ze aanbieden nooit duidelijk bekend te maken. (Juist daarom zou ik ook niet op deze onbetrouwbare sjarels ingaan )

Hereberie1234

• Moderator
Geplaatst:

Ik kan je betoog moeilijk volgen, ik begrijp niet helemaal wat je probeert over te brengen.

Maar als consument weet iedereen, dat je het abonnement voor een Ziggo kabel aansluiting dient te betalen aan Ziggo.

Ziggo heeft het aanbod exact gedefinieerd, je kan precies zien op hun website welk aanbod bij welk abonnement hoort.

Of is dat in België anders?

• Moderator
Geplaatst:

De politie roept klanten van het bedrijf op de ontvanger met de illegale share in te leveren op het politie bureau.

Dit zou verdere strafvervolging voorkomen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik snap alleen niet dat je als ondernemer zulke praktijken gaat doen vanuit je bedrijf?

Ze hebben naar de klanten verteld dat ze netjes betaalden voor de rechten ja duhh btw droegen ze af maar niets aan Ziggo of CD.

Dit zullen de laatste stuiptrekken wel zijn geweest voor IPTV aangeboden ging worden Ziggo en CD beginnen uitgefaseerd te raken..de kosten zijn vele malen hoger als dat ze IPTV gaan aanbieden....

Ik denk net als de 1e keer toen ze in 2013 mensen in A'doorn en Enschede hebben opgerold het gewoon door blijft draaien want de vorige keer hebben de klanten er ook helemaal niets van gemerkt dat er ik weet niet hoeveel kaarten offline zijn gehaald toen.

En dat ze schrijven ze gaan de klanten aanpakken hoe?De klanten hoefden alleen maar een mailadres achter te laten waar de herinnering naar toe werd gestuurd voor een evt. verlenging van het abonnement.

We blijven het "nieuws"in ieder geval gewoon volgen....

En dan ook nog er zijn geen "verdachten" aangehouden...nee ze doen een inval nemen alles in beslag en er was toevallig niemand aanwezig dan?

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

• Moderator
Geplaatst:

In 2016 zijn de verdachten voor de rechter geweest. Ziggo heeft toen 1.6 miljoen Euro schade vergoeding gevraagd.

In 2015 waren ze al tot voorwaardelijke gevangenis straffen en dienstverlening veroordeeld.

Het zou nieuw zijn dat de opsporing nu ok gericht wordt op de afnemers van het illegale abonnement.

Door het inleveren van de ontvanger zou strafvervolging voorkomen kunnen worden, maar Ziggo kan dat alsnog besluiten een civiel rechtelijke zaak tegen de afnemers te beginnen.

Degenen die denken dat ze anoniem zijn vergissen zich, opsporing is eenvoudig met de servers en boekhouding die de politie in handen heeft.

Geplaatst:

Ja klopt hebben ze geëist maar de kopstukken zijn na verhoor gewoon weer vertrokken naar Turkey..

Ze hebben alleen de "kleine" resellers hun straffen kunnen laten uitvoeren..

Ook hier zullen ze de "kleintjes" weer kunnen aanpakken ben ik bang..

Ik noem het maar de "georganiseerde misdaad" zal nooit zijn kopstukken laten pakken maar eerst de pionnen.. 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Geplaatst:

Als men van geen kwaad bewust is, en bij schrijven, de lijntjes (laten) weghalen, zodat enkel fta te zien is. Moet men de persoon niet op heterdaad betrappen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Nee, je kan ook op basis van bewijzen veroordelen.

Wanneer een inbreker zijn vingerafdrukken achterlaat op de plaats delict kan dat ook tot een veroordeling leiden. En op het internet laat je bij elke bit een afdruk achter.

Geplaatst:

of men dat al vergeten is....?

in 2014 werden meerdere Canal DiGITaal abonnees geroyeerd op verdenking van card sharing wan zijdig

met behulp van de ISP's

de fingerprint is weldegelijk terug te vinden ZELFS bij VPN (maar dat is een ander topic waard)

dat men erin stinkt als klant is misschien begrijpelijk m.b.t. wat er allemaal aangeboden wordt, maar een ezel stoot zich maar eenmaal aan dezelfde steen

ik zou de klanten adviseren die blaam te vermijden en inderdaad hun apparaat ter bruikleen van de politie in te leveren

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...