Ga naar inhoud


Hoe HANS zenderlijst in ontvanger plaatsen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Toen ik nog een laptop met Windows gebruikte plaatste ik mijn zelf gemaakte zenderlijsten in mijn VU+ plussen.

2 jaar geleden stapte ik over op een Apple MacBook Pro en omdat daar mindere opties waren om zenderlijsten in de VU+ te plaatsen gebruikte ik sinds die tijd hiervoor de optie FastScan en dat ging tot nu toe altijd goed,

Nudat echter de optie FastScan binnen VTI een bug bevat waardoor de ontvanger crasht wil ik de Hans zenderlijst 19 - 23 in de SOLO4K installeren maar heb op dit moment geen idee hoe.

Kan iemand mij op pad helpen?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de recentere webif (VTi 13.x) zit er toch een iets betere editor dan voorheen; dus mogelijk kan je op die manier toch je Mac gebruiken.

VTI_Bouquet.png.f02e9443d6a6cf87f0be89dad4b454f4.png

 

**Edit**

Geen idee of het werkt, maar je kan misschien een export van de lamedb/bouquets/... vragen en die in /etc/enigma2 gooien?

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei luisteraar:

Dan moet je alles met de hand doen. 

Zenders zoeken per sat. 

Missende transponders manueel in scannen. 

Met afstand bediening zelf de boeketten editeren. 

 

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

Tijdens de installatie van VTI 13 heb je de gelegenheid om een zenderlijst van Henksat 1-2-3 te downloaden.

Die list is wel wat verouderd want RTL Z zit er nog niet in.

Dus dan maar handmatig downloaden met de opgave van de juiste transponder en verdere parameters maar op de een f andere wijze wil RTL Z niet binnenkomen.

Dus ik denk dat de optie uitpakken van de Hans zenderlijst de beste optie is en dan via FTP naar de juiste map op de SOLO4K plaatsen.

Nu alleen nog de juiste map zien te vinden.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, wist niet dat die ook al bestaat, ga deze straks ook downloaden.

Maar dat is niet zo zeer het probleem want een zenderlijst bewerken kan ik op mijn MacBook ook d.m.v. iDreamX.

 

Het probleem is op dit moment dat ik via handmatig zoeken b.v. de zender RTL Z niet toegevoegd krijg.

Maar eigenlijk wil ikzelf geen zenderlijsten meet aanmaken dan wel beheren want die zijn al beschikbaar zoals o.a. Hans 1-2-3.

Ik gebruik de box maar 3 á 5 maanden per jaar op satelliet, de rest via Kabel.

 

Dus mijn meeste belangstelling gaat uit in welke map ik de zenderlijst van Hans moet plaatsen.

 

N.B. DreamboxEdit voor Mac functioneert overigens perfect..;)

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik dank zei het Duitse VUPLUS het probleem met FastScan via een work-arrond tijdelijk opgelost.

Nadat de FastScan is uitgevoerd zijn de Nederlandse kanalen niet meer bruikbaar.

Hierna een handmatige scan op Astra 3 - 23.5 uitgevoerd waarna alle kanalen weer beschikbaar zijn.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt iDreamX tegenwoordig wel plezierig?

Heb er een aardige tijd terug lang mee zitten klooien en dat was een ramp. Hoe moeilijk kun je het iemand maken. Het functioneerde voor geen meter.

Sindsdien Dreamset op m'n oude XP-computer naar tevredenheid en eenvoudig in gebruik.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...