pirrewit Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Mijn Asus computor had een kortsluiting op het moederbord. Dit is na 6 weken hersteld en vandaag stel ik vast dat het downloaden veel trager gaat dan voorheen. Begin januari was dit nog ongeveer 22.000 mbps en vandaag nog 5.200. Dus ging ik op zoek naar een reden. Zo kwam ik ook in de router en zag een vreemde client met een onbekend mac adress en vanuit Spanje Santiago de Compostella. Dus vraag is tweeledig : hoe verwijder ik de vreemde client en hoe kom ik terug aan mijn 22.000 mbps? Ik heb in de router reeds het mac adres geblokt met de wireless mac filter maar dan valt mijn hele draadloos netwerk uit. Kabel blijft werken. Als ik de wireless mac filter verwijder dan werkt het weer draadloos. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Psychosammie Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 44 minuten geleden zei pirrewit: Santiago de Compostella Kijk eens aan, Jakobus himself staat ingelogd Of je hebt een hacker. Veroorzaakt je PC veel data verkeer? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pirrewit Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Geplaatst: 6 februari 2018 Hoe zie ik of er veel data verkeer is? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Psychosammie Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Mogelijk wordt het veroorzaakt door je eigen PC. Dus begin eens bij taakbeheer. Misschien geeft je router ook info. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pirrewit Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Geplaatst: 6 februari 2018 Bij mijn verbruik bij Telenet zie ik niets abnormaal in de laatste maand. Mijn avast antivirus vind ook niets. Taakbeheer lijkt ook helemaal OK. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
De_Perre Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Als je wifi netwerk niet meer bereikbaar is na instellen MAC filter, kan het zijn dat je het adres dat je wou blokkeren net op een white list had gezet... Dus misschien beter even goed lezen hoe de filtering zit. Die vreemde client is natuurlijk lastiger, maar dan zal je even de komende dagen in de gaten moeten houden of hij nog terug komt. Mogelijk is het iets onbenulligs; een soort oubound traffic dat jij gestart had... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Psychosammie Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Ja dat is ook nog een optie. Interpreteer je datgene wat je gezien hebt wel goed? Was er iemand ingelogd of zag je in een log dat er een poortscan was. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pirrewit Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Geplaatst: 6 februari 2018 White list ,filtering, outbound traffic, interpreteren , log en poortscan is allemaal redelijk buiten mijn kennisgebied op mijn leeftijd. Alleen jip en Janneke taal kan ik nog een beetje begrijpen. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Big fellow Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Maak eens een screenshot van het scherm waar je de client ziet staan... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
De_Perre Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 White list = de lijst met opgegeven MAC adressen mag je netwerk benaderen Black list = de lijst met opgegeven MAC adressen mag je netwerk niet benaderen Zoals je bv in Oscam de EMM's kan doorlaten. Outbound traffic = uitgaande activiteiten vanuit jouw netwerk naar dat IP adres Maar zoals Big Fellow al aangaf, maak even een screenshot [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
pirrewit Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Geplaatst: 6 februari 2018 Kan ik zomaar een screenschot bijvoegen waar mijn wan ip voor iedereen zichtbaar is of heeft dit geen belang? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
De_Perre Geplaatst: 7 februari 2018 Geplaatst: 7 februari 2018 Die kan je er met paint of een ander programma toch uit halen? [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Big fellow Geplaatst: 7 februari 2018 Geplaatst: 7 februari 2018 8 uur geleden zei pirrewit: Kan ik zomaar een screenschot bijvoegen waar mijn wan ip voor iedereen zichtbaar is of heeft dit geen belang? grts Naar mijn paranoia mening maakt dit niet uit.. Tenzij je ook allerlei wachtwoorden deelt met ons :-) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 7 februari 2018 Moderator Geplaatst: 7 februari 2018 Wanneer het een dynamisch ip nummer is maakt dat niets uit. Bij een statisch nummer zou ik het blurren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pirrewit Geplaatst: 7 februari 2018 Auteur Geplaatst: 7 februari 2018 (aangepast) Heb even een scan gemaakt maar is misschien niet helemaal duidelijk. 3 clients waarvan de eerste voorlopig onbekend de tweede is de PC zelf en de derde is mijn dreambox 8000 Mac adres van de eerste is 60:01:94:48:CB:40 Manufacturer Arantia 2010 SL Santiago de Cpmpostella Wat ik ook helemaal eigenaardig vind zijn de Manufacturors onder het mac adres van de Computor en de Dreambox Die zouden allebei Jandei S.L Pocomaco E 28 La coruna Spanje zijn. Misschien heeft deze info er wel altijd gestaan . Ik heb daar nooit verder aandacht aan besteed. Nu enkel omdat de PC vertraagde na herstelling. De eerste naam is ESP 48CB40 Zou de eerste het mac adres kunnen zijn van de router zelf? grts Scan router clients.pdf 7 februari 2018 aangepast door pirrewit toevoegen info Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen