Ga naar inhoud

Jaeger Silent Gold99 vraagjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik besloot vanmiddag mijn Jaeger maar weer eens op het dak te zetten..

Jammergenoeg ben ik dus de gebruiksaanwijzing kwijt van dat ding.

Heb op het board rondgesnuffeld, maar een ding is mij toch niet helemaal duidelijk.

In een posting van iemand met ook een Jaeger las ik dat die persoon de Latitude op 40 graden had ingesteld.

Wordt er op de Jaeger soms een andere gradenverdeling gehanteerd?

Mijn locatie zit op Latitude 52gr. dus lijkt het me in eerste instantie dat die waarde ook op de Jaeger zo ingesteld moet worden.

Heb dus en 52gr. en 40gr. geprobeerd met vol signaal op de Sirius.

Maar ga ik daarna naar de Astra zoeken dan ziet mijn schotel (en ik) dus niets.

Dus is er iets fout met de afstelling.

Alles staat verder wel waterpas.

Heeft iemand nog een gebruiksaanwijzing liggen van deze Jaeger en zou die voor mij kunnen kijken hoeveel graden ik nu moet aanhouden op de Jaeger?

En als dat goed staat, zou ik toch alleen aan de schotel verder moeten fijnafstemmen en van de Jaeger zelf moeten afblijven toch?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst:

Nog even wat extra informatie. Tussen de buien door even gekeken. De situatie in Den Bosch is hier als volgt: Je moet rekening houden met de bocht van de stang van de Jaeger. Dat betekent in mijn geval dat ik een latitude heb van 45. Dan richt je inderdaad uit op Sirius. Je kunt dan als je signaal hebt de schotel nog even verticaal bewegen, dus richting 44 of 46 om te kijken of het signaal sterker of zwakker wordt. In principe blijf je dus van de rotor af. Kijk ook even of je signaal hebt op 28,2 oost en 30 west en herhaal zonodig deze handelingen....Ik hoor graag of je succes hebt gehad...Groetjes van John uit Den Bosch..

Geplaatst:

John in iedergeval hartstikke bedankt voor de aangeboden hulp.

Ben net het dak weer opgeweest en heb redelijke ontvangst wat met een 80CM mogelijk moet zijn.

Zo van Turksat op 30 Oost tot Panamsat 45 West.

Vreemdgenoeg is b.v. Nederland 3 op de Astra niet erg hard bij mij.

(26%) maar dat zal wel aan de fijnafstemming liggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen