Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gezien de laatste ontwikkelingen van KPN-Digitenne (DVB-T2 met HEVC en verplichte tuner) wil ik overstappen naar Canal Digitaal (basis pakket).

Mag ik jullie ervaringen weten van de CAM-701 module i.c.m. VU+ DUO2?

Ik wil graag net als nu met Digitenne gewoon zenders kunnen opnemen, bewerken en (elders) afspelen.

Mijn vraag is of het verstandig is de (gratis) CI+ CAM te nemen van CD, dus die met vaste kaart. Zijn er beperkingen t.a.v. opnemen en kijken, kan je binnen dezelfde transponder opnemen en naar een andere zender kijken?

Life is bitter.

Geplaatst:

De beperkingen zijn:

Alleen kijken óf opnemen

Geen in huis delen

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Mimisiku:

De beperkingen zijn:

Alleen kijken óf opnemen

Geen in huis delen

Bedankt voor je snelle reactie, Mimisiku.
Alleen kijken óf opnemen, bedoel je dat je binnen 1 transponder helemaal niet meer naar een andere zender kan kijken en dat je ook niet meerdere zenders binnen 1 transponder kan opnemen? Met andere woorden: je kunt maar 1 zender tegelijk gebruiken?

Life is bitter.

Geplaatst:

Bij CD enkel 1 kanaal tegelijk ook op de zelfde transponder.

Bij Joyne 2 kanalen tegelijk mits beide kanalen op de zelfde

transponder zitten.

Maar er is nog een software probleem voor de VU de

VTI ondersteund joyne module niet openpli en de

orginele vu software laat twee kanalen toe maar als een

opname loopt kan je niet meer naar een anderkanaal zappen

om te kijken .

Dit wat ik kan melden na het lezen van berichten hier.

• Like 1
Geplaatst:

Ik was sowieso niet van plan naar Joyne te gaan dus het software probleem is voor mij niet van toepassing.

Volgens mij weet ik wel genoeg denk ik. Op dit moment kan ik met Digitenne ook alleen maar 1 zender tegelijk gebruiken (behalve NPO) en met de app is het ook mogelijk een ander kanaal te bekijken. Met die nieuwe CAM ben ik in elk geval voorbereid op toekomstige "anti-cardshare" beveiligde zenders die er ongetwijfeld meer gaan komen.

Life is bitter.

Geplaatst: (aangepast)

Je kan met een vuplus 4k ontvanger + VTi Image ook gecodeerd opnemen en decoderen in standby, zodat je meerdere parallel kan opnemen.

Ik zou echter proberen een Seca3 kaart te bemachtigen :)

Maar goed als je schrik hebt dat met een Seca3 bepaalde zender niet werken op een dag is de module misschien een betere optie...

aangepast door Clemens-vuplus
  • Like 1

docendo discimus

Geplaatst: (aangepast)
10 minuten geleden zei Clemens-vuplus:

Je kan met een vuplus 4k ontvanger + VTi Image ook gecodeerd opnemen en decoderen in standby, zodat je meerdere parallel kan opnemen.

Bedoel je hiermee te zeggen dat de DUO2 in stand-by niet op kan nemen met CI+?

Ik neem trouwens aan de de opnames ongecodeerd worden opgeslagen.

aangepast door Giant2000
taaltechn. correctie.

Life is bitter.

Geplaatst:

De Duo² kan CI+ en ook CI+ opnemen, maar slechts 1 zender tegelijk (en hij doet dit ongecodeerd).

De 4k modellen kunnen meerdere tegelijk gecodeerd opnemen inclusief de ECM informatie, en achteraf als de ontvanger in standy is die 1 na 1 decoderen.

Op die manier zijn meerdere opnames parallel mogelijk

• Like 1

docendo discimus

Geplaatst:

Ik heb geen duidelijk beeld of het momenteel nog kan, maar probeer in het geval van CD het juiste type kaart te krijgen die je niet in een module maar in de kaartlezer gebruikt want dat werkt veel beter. Dat laatste heb ik gelezen (zelf nooit een module aangeschaft of gebruikt, hier werkt de kaart probleemloos in de lezer ook al heeft CD het moeilijker gemaakt).

Anderen moeten maar melden of zo'n overgenomen kaart tegenwoordig nog goed bij CD te registreren is want daar heb ik ook geen ervaring mee.

Aan een CI+cam zal ik zelf vanwege z'n beperkingen nooit beginnen.

• Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Je kunt een Seca3 kaart nog overnemen via een contract overname formulier. Los worden ze officieel niet meer verstrekt. En er is al een omslag gaande dat Canal Digitaal zenders alleen nog opengaan met de Viaccess ORCA kaart. Insight UHD bijvoorbeeld.

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...