stege640 Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Goedemiddag allen, Ik heb een probleempje. Binnen in huis geen signaal,buiten in tuinhuisje wel signaal. Gebruik een 90cm schotel met 4 dubbele lnb,s. Ik heb nu de 2 diseqc switchen vervangen, software van mijn dreambox dm7080 vervangen naar de laatse open atv 6.2 Kan het zijn dat 1 lnb kapot is....? Maar waarom dan wel op 2de tuner beeld....zou 1 uitgang kapot zijn.... Iemand een idee?
smetje limb.BE Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 hoe heb jij de tuner instellingen staan ? 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Welke coaxkabel heb je gebruikt? Graag merk en type. Weet je dat niet, schrijf dan eens even op wat er precies om de paar decimeter op de coaxkabel gedrukt is.
a33 Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Geen signaal, op geen van de vier LNBs, maar alleen op één locatie (andere locatie geen probleem)? Waarom heb je dan twee switches vervangen? En waarom denk je dan dat (maar) één LNB kapot zou kunnen zijn? Ik snap niet zo goed, wat er nou precies aan de hand is. En waarom je het probleem in die richting zoekt. Als iets op één plaats wel tot problemen leidt, en op de andere niet, zou ik eerst eens ontvangers verwisselen en kijken of het probleem 'meeverhuist'. Idem met het wisselen van de kabelaansluiting aan de LNB. Zodat je wellicht kunt concluderen of het aan de LNB(s) ligt, aan een kabel, of aan een ontvanger. Dat is het mooie in een situatie als de jouwe: Je hebt alles onder handbereik waardoor je zaken kunt verwisselen, om zodoende de bron van het probleem te kunnen vinden. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stege640 Geplaatst: 13 februari 2018 Auteur Geplaatst: 13 februari 2018 Dank voor de reacties. Ik ga zaterdag aan het speuren. Heb er ook al een andere ontvanger aan gehangen, ook geen signaal.. Maar wat ik zo vreemd vind is dat het tot verleden week wel gewerkt heeft, alleen onstabiel laatste tijd. Moest ontvanger steeds opnieuw opstarten..... Wordt vervolgd. gr
stege640 Geplaatst: 18 februari 2018 Auteur Geplaatst: 18 februari 2018 4 nieuwe lnb's geplaatst na van alles geprobeerd te hebben. Alles werkt weer.
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Hoe kunnen er nu 4 lnb's tegelijk kapot gaan?
stege640 Geplaatst: 22 februari 2018 Auteur Geplaatst: 22 februari 2018 Leek me het makkelijkst,alles in 1x vervangen. Niets geen gepuzzel . Was nl heel instabiel....Werd er gek van, nu alles weer top.
Gast Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 En nu maar hopen, dat het probleem hiermee echt opgelost is en dat het echt in de 4 lnb's heeft gezeten. Ik kan me dat overigens ook niet voorstellen, net als @ sprietje. ik geloof zelf meer in een niet geheel goede coaxkabel , temeer dat het eerst wel heeft gewerkt en daarna onstabiel is geworden. De tijd zal het leren.
Debuurvrouw Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 Deze problemen hoor ik steeds vaker hier in de omgeving zo ineens geen signaal meer op de A3 vaak begint het met NL1 -2 -3 en nooit met helder weer. Oplossing was hier tot nu toe 100% vervanging van vaak oude coax in nieuwe 4G proof double of soms zelfs triple shielded coax en goede connectoren. Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7
grondstof Geplaatst: 4 maart 2018 Geplaatst: 4 maart 2018 Vandaag voor het eerst dit jaar viel rond 11.20 uur het signaal van Astra 3 uit doordat de zon in 1 lijn stond met de satelliet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen