Mathjanssen Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Heb mijn VU+solo4K aangesloten op een extender van Netgear. deze weer is aangesloten draadloos op mijn router. kan dus via de extender het internet op. mijn ip adres is in de zelfde range als de router. Wanneer ik b.v settings naar de VU+solo4k wil sturen met dreamboxedit lukt dit niet. via de verkenner kan ik de dreambox ook niet zien in het netwerk. Wie kan mij vertellen hoe dit is op te lossen? b.v.d MJ
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 lees deze maar eens, want voor we een en ander weten over je netwerk + windows + VU-image kunnen we nog niet veel voor je doen - welk image gebruik je op de VU+ SOLO4K - welke windows versie gebruik je - wat zijn je netwerkinstellingen van de VU+ DHCP of vast Ip-adres - is ingesteld op de VU+ het gateway adres en nameserver adres van je router Coles Corner Richard Hawley
Mathjanssen Geplaatst: 13 februari 2018 Auteur Geplaatst: 13 februari 2018 Ik gebruik een pli image in mijn ontvanger, ik gebruik windows 10, DHCP staat in het image op aan. gateway is 192.168.1.1 en de dns server 192.168.1.1
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 omdat de SMB 1.0 is uitgeschakeld na je Herfst Update van Windows 10 wordt de VU+ niet automatisch gezien indien het OpenPli 4.x is je kunt dat wel trigeren door het SMB 2.0 protocol als standaard in te stellen als minimaal protocol versie bij Openpli 6.1 moet ie wel weer zichtbaar worden mits je geen samba configuraties terugplaatst uit de backup Coles Corner Richard Hawley
Mathjanssen Geplaatst: 13 februari 2018 Auteur Geplaatst: 13 februari 2018 Heb in het wiffi gedeelte de SSID en wachtwoord ingevuld in het pli image en ja nu ziet hij hem. ook in de router en in verkenner dus opgelost
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Ja dat is voorwaarde dat je die ook instelt Coles Corner Richard Hawley
Mathjanssen Geplaatst: 13 februari 2018 Auteur Geplaatst: 13 februari 2018 Heb foutje gemaakt, wist n.l niet dat de VU+solo4K wiffi ingebouwd heeft. werkt als een zonnetje. heel erg bedankt voor de reacties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen