Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Met verbazing zie ik dat bijna dagelijks vti image updates maakt met bug fixes.

Is de software echt zo gammel dat een paar keer per week een update nodig is ?

Ik ondervind wel problemen met streamen de laatste tijd wat ik vroeger niet had.

aangepast door luisteraar

Geplaatst:

Het zijn elke keer kleine updates volgens mij. Ik ben wel blij met deze snelle updates.

En om je vraag te beantwoorden: nee, de software is niet gammel, ik werk al jaren met VTi en ondervind geen problemen.

Life is bitter.

Geplaatst:

waarom dit zo gehandhaafd wordt door VTI is natuurlijk duidelijk en dat hebben we nu na 12 images heel erg kunnen waarderen

de andere image-bakkers betreffende enigma2 en desbetreffende hardware doen soms eender en er zijn er die enkel na maanden weer met een bugfix komen

ik weet niet of ik maanden wil wachten voor een fix

en dat staat los van specifieke wensen en/of verzoeken aan de image-bakkers

Second Life

Mungo Parker

Er was onlangs een update naar 13.0.3 met meer wijzigingen, waar enkele bugs ingeslopen waren. De meeste zijn ondertussen gefixed.

Dat streamen wat anders is licht aan updates van gstreamer en ffmpeg (naar de laatste versies)

En nee het is niet super gammel...enige grove fout is actueel nog problemen met sommige Unicable Multiswitches, maar daarvan is de oorzaak nog niet bekend...

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Geplaatst:
1 uur geleden zei Clemens-vuplus:

Dat streamen wat anders is licht aan updates van gstreamer en ffmpeg (naar de laatste versies)

Dat denk ik ook wachten tot dat vuplus.com een oplossing vindt of terug gaat naar vorige versies zo te zien

is het een update van  vuplus.com en niet van vti

• Moderator
Geplaatst:

En blijft de vraag of de Canaldigitaal Fastscan werkt/hersteld wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Prima die updates, ik heb het gevoel dat VTI alleen maar beter wordt. Enige jaren geleden gebruikte ik nog PLI en toen kwamen de updates letterlijk iedere dag.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Dat momenteel problemen zijn met de functionaliteiten van VU wordt

hier op meerdere forums gemeld.

Om een paar te noemen:

Streamen loopt niet meer zo lekker met de nieuwe drivers.

CI interface heeft problemen bij NL modules van niet herkennen en geen multi kanaal decode.

Bij mij springt de ontvanger zonder toedoen in standby.

Die problemen zullen wel opgelost worden.

Geplaatst:

CI modules lopen al een week prima.. Op de Zero 4K alleen nog het moeilijk locken bij kanaalwissel... Voor de rest is het opgelost. Streamen doe ik niet en kan daar niet over oordelen. Is op zich ook lastig met een single tuner..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Ik stel mij ook de vraag wie moet de software bugs oplossen ?

vuplus (www.vuplus.com) openpli (www.openpli.org) vti (vuplus-support.org) of zelfs enigma2 dreambox.de

Ohja alles onder gpl zonder garantie je koopt alleen de hardware :crazy:

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

Vuplus moet dat doen. Zij produceren de hardware en voorzien ze van drivers.

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
16 uur geleden zei luisteraar:

Ik stel mij ook de vraag wie moet de software bugs oplossen ?

vuplus (www.vuplus.com) openpli (www.openpli.org) vti (vuplus-support.org) of zelfs enigma2 dreambox.de

Ohja alles onder gpl zonder garantie je koopt alleen de hardware

het blijkt maar weer waar jij je mee bezig houdt en hier zonder achtergrondinformatie de goegemeente denkt te kunnen corrumperen.

het is geen vraag dat je hier stelt, het is gewoon lulkoek

indien je met streamen iets zou ondervinden dan is het, in het geval dat jij echt VTI gebruikt, weldegelijk een software module van GST volgens LGPL 2.1 en die zelfde draait onder elke hardware en in elke Image op precies dezelfde wijze

die blijkt een bug te hebben

ergo niet de images en of drivers zijn fout het is GStreamer (de commit van 15 februari kan ingewerkt worden)

dus allemaal lulkoek zonder achtergrondinformatie en zo iemand beweerd ook nog de images te gaan verbeteren met zijn linux kennis...

pfff

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

dus allemaal lulkoek zonder achtergrondinformatie en zo iemand beweerd ook nog de images te gaan verbeteren met zijn linux kennis...

Mijn vingers zijn aan het juiken om me te verweren ,mijn verstand zegt laat het maar.

Geplaatst:

Na de laatste updates is de ontvangst (op de VU+ Zero 4K) veel stabieler alleen werkt de Canal Digitaal én de TV Vlaanderen kaart niet meer! Ook niet de truc 'detect_tunneled_seca_nagra' geeft geen licht. ATR 00 00 en ' cannot read card convention'. Dus even gemeldaan vuplus.com

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...