Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kan eens uname -a in de box ingeven en doorgeven wanneer de kernel gebakken geworden

is en het aantal builds.

Als het een verse kernel is ligt het probleem vermoedelijk bij vuplus.com.

Geplaatst:

luisteraar je krijgt van mij een privé bericht...

Mimisiku,

heb je een VTI draaien? (dacht ik) waarom meldt je het niet in het Forum van VTI

demux is al van heel veel eerder aangepast

kaart herkenning is mij niet bekend als probleem / kan wel eens de oude erin steken om te zien of die reageert in oscam

maar dat is een topic apart geloof ik

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Uiteraard ook bij VTi en vuplus.com gemeld. Dit is overigens púúr een VU+Zero 4K issue. Andere VU+ 4K boxen hebben dit probleem namelijk niet. 'Locking' probleem betreft uitsluitend de Zero 4K omdat deze de DVB-S2X tuner heeft. Ook het M7 smartcard probleem is bij hen langer bekend. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

en de Uno 4K, die heeft zeker wel de DVB-S2X tuner

maar het is een ander topic dan waar luisteraar het over heeft, die heeft het over gammel en onbegrijpelijke hoeveelheid updates

terwijl we in de software gestuurde Hardware Era geen update willen missen en eeuwig dankbaar zijn voor de prestaties die geleverd worden waar door mede onze iPhones, Smartphones, Laptops en receivers blijven werken.

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

Het gaat mij er om dat de laatste tijd hoelanger hoe meer problemen met vu plussen zijn.

Aan de lopende band komen updates maar er komen problemen er bij.

Ik probeer te tackelen waar het mis loopt.

Probleem is vuplus.com sleutelt aan de source code maar ook lokale image bakkers.

De vraag wie is voor wat of te wel wie is de maintainer van de verschillende componenten.

Voor de hardware drivers is het duidelijk dat is vuplus.com

Voor enigma was het dreambox en nu ?

aangepast door luisteraar
  • Moderator
Geplaatst:

Er is een gezegde,

Werkt het, niet aankomen.

Je bent niet verplicht steeds elke nieuwe software meteen te installeren.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Er zijn sinds enigma1 en enigma2 inmiddels wel flink wat uitbreidingenen mogelijkheden bijgekomen. Dat geeft steeds meer comfort in één apparaat. Nadeel is dat het dus ook softwarematig steeds complexer wordt. Een voutje is snel gemaakt en tel daar de Open-Source bij op, dan weet je dat je grote kans hebt op kleine of zelfs grote 'Booboo's'.

Het is ook best paradoxaal: We 'eisen' steeds meer van onze STB's (het Rocco99 effect) maar eisen ook 100% werkingsgarantie van een niet commerciële hobbyisten-club)

aangepast door Mimisiku
  • Bedankt 1

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

hoe ver is het dan nu volgens de programmeur, ex-linux gelovige?

je maakt van een kennisforum wel een lacher zeg

en you to mimisiku!

Citaat

niet commerciele, hobbyisten-club

jullie werpen smaadt en schande op andermans werk en in 'n oogopslag is het gegeven van voor de update niets meer waard en irrelevant qua status der blijk gegeven kundigheid

gezever en geleuter van jullie dat die mensen, die het waarmaken en per code omzetten in de werkelijkheid, niet verdiend hebben.

dan nog te bedenken dat die antwoorden over de tijdige en veelvuldige correcties van een image reeds allemaal gegeven werden in dit Topic

1 dat hoort snel opgelost te worden (topic solved)

2 je hoeft niet te updaten als het werkt (advice)

3 als het voor updaten werkt wat is er dan mis met het programmeren en de kundigheid (enkel de bugfix phase, welke overal plaats heeft)

er wordt enkel iets kapot geluld en niet kapot geprogrammeerd in dit verband / Topic

en nog steeds weten we niet wat voor VU+ model luisteraar heeft en of er ook maar iets te repliceren is met een debuglog van zijn klachten

Second Life

Mungo Parker

18 uur geleden zei luisteraar:

De vraag wie is voor wat of te wel wie is de maintainer van de verschillende componenten.

Voor de hardware drivers is het duidelijk dat is vuplus.com

Voor enigma was het dreambox en nu ?

Kan iemand deze vraag beantwoorden? 

Dus bij welke bug moet je bij wie aankloppen 

@Tonskidutch

Ik blijf bij mijn mening dat de basisfuncties van de STB's moet worden getest door de makers van de software. Ongeacht of dit door een commerciële firma of een toegewijde hobbyclub wordt verzorgd. Aan de ene kant is het volledig acceptabel dat oudere STB's niet meer kunnen worden getest omdat de devs deze gewoonweg niet meer bezitten. Als je als consument dan bent overgegaan naar courante modellen dan mag je best verwachten dat deze wel getest worden omdat deze boxen zeker bij de diverse devs aanwezig zijn. Dat de exotische en extra functies soms niet werken is natuurlijk mogelijk, maar de basis moet blijven werken. De STB's worden gebruikt om TV te kijken en men moet zich realiseren dat ze vaak in een gezinsomgeving gebruikt worden. Niet werken geeft onnodig stress en veel mensen hebben maar één ontvanger. Hobbyisten hebben meestal wel een extra ontvanger om mee te spelen..

@luisteraar

Volgens mij is Enigma inmiddels niet meer gepatenteerd. Daar heeft Dream wel een rechtzaak aan gewijd, maar de licentie gold maar voor 5 jaar. Waarschijnlijk ook de reden dat Dream Closed-Source is gegaan en inmiddels DreamOS als naam gebruikt die wel weer aan Dream is gepatenteerd.

aangepast door Mimisiku

Geplaatst:

@Mimisiku,

geen unicaat maken van receiver a.u.b.

elk toestel moet een ieder kunnen gebruiken, TV - satbox of kabelbox met en zonder plugin

dat roep ik al jaren, zelfs het flashen en inrichten moet elke jonge tiener kunnen...

en dat kan zo blijkt in menig huiskamer, of wil je dit in twijfel trekken en daarover een POL starten

welke als Thema en Enquête los staat van het topic dat hier besproken wordt

Second Life

Mungo Parker

34 minuten geleden zei Mimisiku:

Volgens mij is Enigma inmiddels niet meer gepatenteerd. Daar heeft Dream wel een rechtzaak aan gewijd

Enigma is nog nooit gepatenteerd geweest is geschreven onder GPL voor iedereen.

Je kan zelfs binnen de eu software niet patenteren

Toch blijft de vraag over wie doet wat

Geplaatst:

Kan mij nochthans herinneren dat Dream een rechtzaak was gestart om de naam Enigma.

Dat zou kennen enkel om de naam naam enigma was al in gebruik in WOII als codeer machine.

Dream heeft blijkbaar ook een procedure gevoerd in china ivm oneerlijke concurrentie en

handels praktijken , mijn chinees is te slecht om precies te zeggen wat :cool:

We spreken nu ook meestal over E2 boxen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...