Ga naar inhoud

welk DISEQC SWITCH 4/1 is beste en goed van kwaliteit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zeer slechte ervaringen met EMP-centauri, waarbij het niet alleen gaat om al dan niet naar behoren schakelen maar vooral ook om uitgangen die onderling sterk verschillen qua signaalverlies. Ik heb ook twee SAB switches in gebruik die altijd feilloos hebben gewerkt en geen noemenswaardige verliezen opleveren.

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
7 minuten geleden zei T90user:

Ik heb zeer slechte ervaringen met EMP-centauri, waarbij het niet alleen gaat om al dan niet naar behoren schakelen maar vooral ook om uitgangen die onderling sterk verschillen qua signaalverlies. Ik heb ook twee SAB switches in gebruik die altijd feilloos hebben gewerkt en geen noemenswaardige verliezen opleveren.

"die altijd feilloos  hebben gewerkt " .  Ik neem aan , dat je bedoelt, dat ze nog steeds feilloos werken ?

De vraag isechter, hoe de disceq poorten geisoleerd zijn en hoe hoog het verlies is.

Dit verlies is bij Triax en Spaun miniem , in ieder geval kleiner dan bij SAB.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb zowel de Spaun als Triax diseqc gebruikt. De Triax schakelt iets sneller vergeleken met de Spaun. Helaas heeft de Triax een demping verlies van 2,5dB vergeleken met 2dB van Spaun (bij een 4 port uitvoering). Ook is de Triax duurder vergeleken met de Spaun. Uit ervaring heb ik wel gemerkt dat sommige ontvangers (meestal Linux ontvangers) niet altijd lekker werken met Spaun diseqc. Men moet net geluk hebben. Terwijl Triax diseqc altijd feilloos werkt ongeacht welke ontvanger het is. Voordeel van de Triax is de led indicatie. Wat handig is met fouten zoeken. Persoonlijk vind ik de behuizing en montage band van de Triax degelijker aanvoelen vergeleken met de Spaun. Zowel Spaun als Triax zijn beide goede diseqc.

aangepast door Ventura

Waar maken jullie je druk om, enig idee hoelang de productie al loopt van de meeste van deze producten en dat er dan wel eens een verse sticker gemaakt wordt, pfff .

aangepast door henkvd1
Geplaatst:

helemaal niet... henkvd1

druk maakt zich enkel de lezer die nu vraagtekens heeft door oude berichten aan dit topic te linken ;)

Ventura's stelling, onderschrijf ik

goed spul die twee en zou ik zeker de eerste keuze geven van oude switches

op dit moment is een Unicable switch met Widebeam Unicable LNB veel interessanter dus/ thus forget the old standards :)

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Al met al samengevat:

1- Spaun is goed; kan ik op grond van ervaring bevestigen: al 8 jaar alle switches probleemloos aan het werk, zien er uit als nieuw

2- De stickers verschillen in de loop van de tijd

3- De zaak aan de Stokholmweg reageert pissig als gevraagd wordt of ze troep geleverd hebben maar is verder heel goed; dat laatste kan ik op grond van ervaringen bevestigen: goede info,   goede spullen en goede service.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

7 uur geleden zei Tonskidutch:

helemaal niet... henkvd1

druk maakt zich enkel de lezer die nu vraagtekens heeft door oude berichten aan dit topic te linken ;)

Ventura's stelling, onderschrijf ik

goed spul die twee en zou ik zeker de eerste keuze geven van oude switches

op dit moment is een Unicable switch met Widebeam Unicable LNB veel interessanter dus/ thus forget the old standards :)

En die lezer is zich nu, met meerdere tuners met FBC in huis, ook aan het verdiepen in WideBand LNBs en Unicable.

Die technische ontwikkeling was even aan mij voorbij gegaan. Dank voor de tip.  :cool:

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Zo. Genoeg ingelezen. Inmiddels heb ik 4 Wideband LNBS, 2 Unicable switches, 1 combiner en 1 splitter in bestelling.

Nogmaals dank voor de tip!  Interessant stukje techniek, dat Unicable 2. Kan ik al m'n FBC tuners vol gaan proppen.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Inverto IDLU-UST110-CUO4O-32P Unicable II Multischalter

bijvoorbeeld

erg mooi voor multi familie woningen

of de IDLU-UWT110-CUO1O-32P die ik al eens heb aangeprezen

let wel afhankelijk van of je quatro's neemt of wideband LNB's moet de switched geprogrammeerd worden, enkele winkels doen dat gratis voor je

5413_IG-IDLU-UST110-CUO4O-32P(DeVS220517).pdf

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Ik heb 2 UWTs besteld, komen geprogrammeerd aan als het goed is (2 switches, switch 1: A + B, switch 2: C + D, beide Wideband)

Voor wie wil weten wat er mogelijk is, hier een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=v3L5zOEYO3Y

vGnp

aangepast door vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ja, dat wel. Maar ik kan met normale DiSEqC (daar ben ik inmiddels achter) niet alles

uit de FBC mogelijkheden halen als ik niet voor Unicable (of, beter nog: Unicable 2) kies.

vGnp

Satlook Digital NIT

Op 17-2-2018 om 10:03 zei paaltjens:

"die altijd feilloos  hebben gewerkt " .  Ik neem aan , dat je bedoelt, dat ze nog steeds feilloos werken ?

De vraag isechter, hoe de disceq poorten geisoleerd zijn en hoe hoog het verlies is.

Dit verlies is bij Triax en Spaun miniem , in ieder geval kleiner dan bij SAB.

Ach, daar kan ik eenvoudig op antwoorden. Ik ben destijds begonnen met een Atemio 16+1 switch en die doet het nog steeds prima op mijn T90 schotel. En ja natuurlijk, ik heb ook gekeken wat de verschillen waren tussen een directe kabel aan een LNB en een doorgeleiding via de switch.

Maar hier ging het om een 4:1 switch. Het toeval wil dat ik ook daar geluk mee had door twee SAB switches te hangen aan diezelfde schotel. Vier van de LNB's hebben namelijk 4 uitgangen en het leek me handig om een paar oude SD sat ontvangers als radio tuners in te zetten, een boven en een beneden. Ook daarbij had ik een referentiepunt, namelijk hoe dezelfde sat via de Atemio binnenkwam. Nog steeds alles pico bello in orde. Nu dus ook, altijd geweest.

Pas toen ik in een latere fase wat van die EMP-centauri switches binnenkreeg en ging gebruiken kwamen de problemen. De 16+1 switch gaf geen enkel probleem (volgens mij komt die van dezelfde fabriek als mijn eerder genoemde Atemio) maar de switches met 4 en die met 8 ingangen hadden allerlei problemen. En omdat de topic hier 4/1 switches betreft is dat de basis van mijn opmerking! Ik heb overigens intusen een paar Spauns hier liggen maar die wachten tot het wat warmer weer is om ingezet te worden. Niet dat ik er zoveel beters van verwacht omdat die SAB's nauwelijks verlies opleveren vergeleken met een directe kabel. En minder dan "nauwelijks verlies" kun je tenslotte niet komen, nietwaar?

aangepast door T90user

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen