Pikkachu Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 ik heb momenteel inverto black ultra maar raak veel signaal kwijt tijdens regen of bewolkte weer is dit bij alle lnbs zo of heb ik slechte lnbs gekregen? ik overweeg voor alps lnbs is dit beter?
Sprietje Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 Er zal wel een boom in de weg staan. Over een week staat de zon bijna achter de satelliet. Dan kun je precies zien hoe je het op moet lossen.
ries Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Ik heb een zelfde effect gehad met een inverto black ultra, gedurende een jaar steeds slechter ontvangst bij regen. Uiteindelijk gewoon stuk gegaan. In dezelfde LNB houder een oude inverto IDLP-40SL gestoken en weer uitstekende ontvangst.
Gast Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Welke uitvoeringen gebruiken jullie van de inverto black ultra ? Ik gebruik al jaren de single versie en nooit geen problemen en uitstekende ontvangst.
ries Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 (aangepast) Ik een twin. Was dik 4 jaar oud. 1 maart 2018 aangepast door ries
Gast henkje75 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 (aangepast) Ben ik geen expert, maar kan (verkeerde) afstelling van de schotel en /of de grootte ("regenreserve"?) van de schotel er misschien ook mee te maken hebben? 1 maart 2018 aangepast door henkje75
ries Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 13 minuten geleden zei henkje75: Ben ik geen expert, maar kan (verkeerde) afstelling van de schotel en /of de grootte ("regenreserve"?) van de schotel er misschien ook mee te maken hebben? In mijn geval niet, zie mijn eerste post.
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Nee, een verkeerde afstelling of grootte van de schotel kan geen reden zijn dat de lnb's kapot gaan. Wel belangrijk is dat de regenkapjes omlaag getrokken zijn anders kan er water in de coax lopen maar ook in de aansluiting van de lnb. Ik gebruik al 10 jaar de Inverto Black Ultra Quad en heb nog nooit problemen gehad.
stevie-v Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 (aangepast) Een Black ultra geeft normaal gesproken meer signaal dan een Alps lnb maar qua degelijkheid kan er niks op tegen Alps is mijn ervaring. 1 maart 2018 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Gast Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Waarop baseer je dat , dat de Alps kwa degelijkheid beter zou zijn ,dan de Inverto Black Ultra ? Ik waag dat te betwijfelen , immers..............kwaliteit en degelijkheid bij LNB's gaan nog altijd samen .
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Ik gebruik al 11 jaar de Multytenne twin. Daar zitten 4 ALPS-lnb's in. Nog nooit geen problemen gehad.
Tonskidutch Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 meten is weten... de moderne wijze van inkopen bij de webshop bestellen en ontvangen monteren testen retourneren en geld terug The Beat Is Rhythm Club des Belugas
stevie-v Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 (aangepast) 3 uur geleden zei paaltjens: Waarop baseer je dat , dat de Alps kwa degelijkheid beter zou zijn ,dan de Inverto Black Ultra ? Ik waag dat te betwijfelen , immers..............kwaliteit en degelijkheid bij LNB's gaan nog altijd samen . Ik heb twee schotels met enkele Alps lnbs en enkele Black ultra lnbs, na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van beide merken lnbs heb ik sommige Black ultra lnbs al moeten vervangen en de Alps die er nog langer hangen ook werken nog probleemloos. Gescheurde kapjes en geen signaal meer waren de problemen die ik ondervonden heb met de Black ultra’s. De Alps lnbs lijken niet stuk te krijgen en daar heb ik dan ook nog geen problemen mee gehad. Daarbij zie je het verschil ook in degelijkheid als je beide lnbs bekijkt. 1 maart 2018 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 De vier inverto-lnb's die ik in Zuid-Spanje gebruik, hebben al 10 jaar in de intense zon gehangen met in de zomer bijna dagelijks zonkracht 9 en 10, iets wat in Nederland niet voor komt. Ik heb al vele kunststof tuinmeubelen van gerenommeerde merken naar de vuilstort kunnen brengen omdat door invloed van de UV-straling alles aan gort gaat maar niet de kapjes van de Inverto-lnb's. Zou het kunnen dat jullie neppers hebben gekocht?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen