Jan Ambers Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 Ik heb me onlangs rot gezocht op een satsysteem voor een camper. Er zaten 2 breuken in de coax van de driepoot manuele recreatieset naar de STB Dan was er ook speling in de zif F connector..... Nu is er een zwarte coax gebruikt maar die is zeer stroef en stijf? Ik meen me te herinneren dat in de CD/TVV een paar rolletjes (20m) soepele witte coax meeleverde, is die ook los te verkrijgen?
bellejt Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 soepele coax kabel sateliet Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
jeevanhoof Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 (aangepast) Kabel, en zeker coax kabel, moet je af en oprollen. Dus niet zomaar uit elkaar trekken. Of deze dan stijf is of niet, maakt dan niet veel uit. Volgens mij werkt stijve kabel dan zelfs beter. Trouwens tijdens koude dagen is koperdraad steeds stijver er moet je extra oppassen. mvg 21 februari 2018 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Ik gebruik al heel lang de Hirschmann Koka 9 TS . Een uitstekende coax- kabel met een zuiver koperen kern en heel weinig weerstand , waardoor de ln's en disceq switches prima schakelen. Deze coaxkabel is zowel wat stijf , als soepel en goed af en op te rollen. Je koopt hem al voor € 0,88 per meter in Nederland.
T90user Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Ik kocht 100 meter goedkope witte kabel voor als ik het goed heb 21 euro met daarbij de verzekering dat die kabel net zo goed zou zijn als de dure jongens van driemaal die prijs. Of dat zo is kan ik niet zomaar vaststellen, maar feit is wel dat die kabel ideaal is gebleken voor gebruik met draaibare systemen, zowel op ons dak als op een camperdak. Juist omdat het zo soepel is. Strict noodzakelijk is het niet want ook zwaardere kabeltypes redden het wel, maar juist omdat de topic de vraag inhoudt dat de vraagsteller graag een soepeler kabel wil kopen leek het me van toepassing dit te noemen. Overigens heeft soepele kabel wel een nadeel: er is een gevaar dat je bij een te haastig oprollen van de kabel onbedoeld hier of daar een tijdelijk veel te kleine lus oplevert en dat is voor elk type kabel een gevaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen