luisteraar Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Dit zal niet gaan werken standaard heeft de satbox geen webserver die de user kan vullen met pagina's. Er moet een programma (webserver) geinstalleerd worden en gestart dan heb je een webserver op de sat boxvoor je eigen pagina's
Loek3000 Geplaatst: 25 februari 2018 Auteur Geplaatst: 25 februari 2018 ok, dan weet ik genoeg, bedankt voor de antwoorden T90, Mutant HD 51
jeanj Geplaatst: 10 maart 2018 Geplaatst: 10 maart 2018 (aangepast) Op 22-2-2018 om 23:46 zei Loek3000: als ik deze doe: ftp://192.168.178.150/home/root/index.htm dan krijg ik netjes een webpage te zien (test) als ik eenmaal de ftp: weglaat of http: ervoor in de plaats zet, dan werkt het niet... Ik heb even geen toegang tot een enigma box, dus kan ik het niet even opzoeken. Dat komt omdat de webserver een ander startpunt hanteerd bij de instellingen van de webserver kan een document root worden ingesteld, dat is een directory op je server en dat voor je webserver als start punt gebruikt. Alle paden In je url zijn ten opzichte van deze directory stel de document root is ingesteld op /home/root en je maakt daar en subdirectory test in dan is de verwijzing in de url http://ipadres/test. het pad naar de document root gebruik je dus niet Om uit te zoeken of je een website kan hosten moet je 1 uitzoeken of er een generieke webserver op draait 2 wat de document root is, en daar je bestanden neerzetten nb het kan zijn, dat de webif door een speciale (niet generieke) webserver worden aangeboden. Dan kan het wel eens meer uitdagend of niet mogelijk zijn je eigen pagina’s er op te zetten. Ik zou dan aanraden apache of een andere genrieke webserver er op te zetten, echter dat kan weer conflicteren met webiff, aangezien je een poort (80 of 443) voor 1 process kan gebruiken. Daar zijn ook wel truuks voor (google reverse proxy) hierboven wordt al aangegven dat er geen genrieke webserver op draait, dan moet je even kijken of je die er op krijgt, apache, nginx of andere 10 maart 2018 aangepast door jeanj
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen