Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Nee, je hoeft geen smalle lnb-klemmen te nemen. Ook hoeven ze voor slechts 3 lnb's niet in hoogte verstelbaar te zijn.
Gast Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Zou je in theorie op het gedeelte , waar geen slobgaten zitten , ook nog (een ) LNB houder (s) kunnen bevestigen door b.v. een bevestigingspunt daar op de rail te maken, of kom je dan in de knel met de hoogte instelling en kijkt zo'n LNB dan toch langs de schotel ?
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Beste paaltjens Je begrijpt het niet goed. De slobgaten zijn er voor om de rail aan de schotelarm te bevestigen. Je gebruikt twee slobgaten om de rail vast te zetten en in de juiste schuinte te zetten. De lnb-houders kun je traploos verschuiven over de rail en wordt met een bout aan de onderzijde van de houder vastgeklemd op de rail. Doordat er op één helft van de rail meerdere dubbele slobgaten aanwezig zijn, kun je de rail centraal of juist helemaal uit het midden verplaatsen. Dit kan naar links of naar rechts door de rail om te draaien.
Gast Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 47 minuten geleden zei Sprietje: Beste paaltjens Je begrijpt het niet goed. De slobgaten zijn er voor om de rail aan de schotelarm te bevestigen. Je gebruikt twee slobgaten om de rail vast te zetten en in de juiste schuinte te zetten. De lnb-houders kun je traploos verschuiven over de rail en wordt met een bout aan de onderzijde van de houder vastgeklemd op de rail. Doordat er op één helft van de rail meerdere dubbele slobgaten aanwezig zijn, kun je de rail centraal of juist helemaal uit het midden verplaatsen. Dit kan naar links of naar rechts door de rail om te draaien. Beste Sprietje, Het eerste deel van je antwoord was mij bekend. Alleen het traploos verschuiven over de rail van de LNB-houders was mij even ontgaan , omdat ik in de war werd gebracht door de ronde puntjes , die tussen de slobgaten zitten en dacht , dat dat ook een betekenis had voor een bevestiging van een lnb houder Duidelijk en helder antwoord ! Bedankt.
RicardoBelli Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Hallo sprietje ,volgens mij kun je de rail ipv de slopgaten ook in de andere gaten bevestigen dat is een stuk stabieler.dat hangt natuurlijk van je satelliet keus af.
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Beste Paaltjens Op de kop van de lnb-arm zitten twee draadgaten en een gewoon gat. Het ronde bobbeltje op de rail valt in het gat en dient als een soort scharnierpunt om de rail te kunnen kantelen. Hierdoor kan de rail niet op een verkeerde hoogte afgesteld worden waardoor het brandpunt van de schotel niet overeen komt met het focuspunt van de lnb. Slim hè.
Gast Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Tsa............. daar werken inderdaad slimme jongens bij Gibertini , want hier is toch wel grondig over nagedacht.
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Beste RicardoBelli Waar zitten die andere gaten dan in de rail? En hoe wil je de rail dan schuin zetten?
RicardoBelli Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Op de tweede foto van jezelf op op 1 maart kijk maar eens de rail met 3 lang houders daar zie je dat het slopgat niet word gebruikt Lnb houders bedoel ik
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Die bouten zitten ook in slobgaten in de rail.
RicardoBelli Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 Oké op deze foto is het duidelijk te zien je hebt gelijk sprietje sorry bij de andere foto is het slecht te zien Op de onderste foto lijkt het wel alsof er torx schroeven in zitten
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 (aangepast) Op de onderste foto zie je hoe ze aan deze zijde van de rail drukken om aan de andere zijde de bultjes te krijgen. 8 maart 2018 aangepast door Sprietje
Gast Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 15 uur geleden zei Sprietje: Op de onderste foto zie je hoe ze aan deze zijde van de rail drukken om aan de andere zijde de bultjes te krijgen. Wat is nu het verschil tussen de bobbeltjes en de bultjes .Op de foto zitten in de cirkels toch de bultjes en die zitten toch niet aan de andere kant tsa...........ik begrijp het vast niet meer
Sprietje Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Je kunt alleen maar een bultje aan de ene zijde krijgen door aan de andere zijde er een kuiltje in te drukken. Daarom denkt RicardoBelli dat het lijkt alsof er torx schroeven in zitten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen