Ga naar inhoud


Externe HD van decoder niet meer met pc te bereiken


andelun

Aanbevolen berichten

 

Ik kan met mijn pc via wifi plots niet meer de externe harde schijf bereiken die ik op mijn decoder heb aangesloten. Ik krijg de melding 'De share bestaat niet op de server. Controleer de sharenaam...". Dus ik kan de opnames niet meer beheren vanuit de pc of films plaatsen op de harde schijf.

Ik kan de root van de decoder wel bereiken.

 

Decoder is Formuler 1 met openPLI geïnstalleerd.

 

In het bestand smb.config dat in de root staat (/etc/samba/smb.conf) is het pad naar de harde schijf:

[Harddisk]

comment = The harddisk

path = /media/sdb1

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

Dit is hetzelfde pad dat in het menu van openPLi staat als opnamelocatie 'media/sdb1/ (Menu>Instellingen>Opnamelocaties). Opnames komen ook daar terecht.

In de Root van openPLI staat in het bestand smb.config (/etc/samba/smb.conf) als pad /media/sdb1

 

Graag advies hoe ik de harde schijf kan bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor het meedenken. Het probleem is opgelost. Ik heb de opnamelocaties gewijzigd van media/sdb1 in media/usb en het pad naar de Harddisk in de smb.config ook gewijzigd in media/usb.

Formuler 1 helemaal uitgezet en weer herstart.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor de terugkoppeling, dat wordt op prijs gesteld.

Spijtig, dat er verder niemand je een tip kon geven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...