Ibriboy Geplaatst: 4 maart 2018 Geplaatst: 4 maart 2018 Kan iemand me vertellen of Canal Digitaal uitzend in 1080p of 1080i? En welke andere aanbieders zenden in Full HD uit?
Moderator ceesv Geplaatst: 4 maart 2018 Moderator Geplaatst: 4 maart 2018 Op satelliet wordt uitsluitend 1080i of 720P Duitse publieke omroepen) in HD uitgezonden. Joyne idem dito. Beide aanbieders zenden ook nog programma's in SD uit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
boudeman Geplaatst: 5 maart 2018 Geplaatst: 5 maart 2018 Betekent dat nu ook dat je de resolutie van je TV beter kan instellen op 1080i of 720p? De mijne staat standaard op 1080p. Ik zie geen verschil met de andere waarden, maar een direct vergelijk is moeilijk omdat omschakelen enige tijd in beslag neemt.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 maart 2018 Moderator Geplaatst: 5 maart 2018 Dat hangt af van de native resolutie van je scherm, de resolutue van de uitzending en welke video processor het beste up of downscaled. Er is dus geen algemeen advies te geven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tripleboy Geplaatst: 5 maart 2018 Geplaatst: 5 maart 2018 Je TV verzorgt de up-scaling naar 1080p, en zo hoort het ook . GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Zunigkyk Geplaatst: 5 maart 2018 Geplaatst: 5 maart 2018 Ik heb geen idee of je het tegenwoordig merkt, maar je kan last hebben van de beeldfrequentie. Als ie met 30Hz heel beeld (1080p) schrijft of interlaced (1080i) zou bij 1080p wel een scherper beeld krijgen maar ziek worden van de flikkeringen.
luisteraar Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 (aangepast) Op 5-3-2018 om 13:17 zei Zunigkyk: wel een scherper beeld krijgen maar ziek worden van de flikkeringen. tegenwoordig niet meer het beeld wordt tijdelijk opgeslagen in ram en van daaruit in de resolutie zoals gewenst doorgegeven via hdmi De hardware weergave frequentie is ook meestal hoger in mijn tv 600 hz 6 maart 2018 aangepast door luisteraar
Psychosammie Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 Op 5-3-2018 om 12:45 zei Tripleboy: Je TV verzorgt de up-scaling naar 1080p, en zo hoort het ook . Waarom hoort dat zo? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: 6 maart 2018 Moderator Geplaatst: 6 maart 2018 Dat hoort niet zo, maar soms kan het de beste keuze zijn. Bij een HDTV scherm is de native resolutie 1080P, dus daar zal je het signaal hoe dan ook naar moeten converteren. Dat converteren gebeurt in de video processor, een chipset die de aangeboden beeldresolutie omrekent naar die 1080P Uiteraard zit er verschil tussen die chipsets, heb jij een Satelliet tuner met een goede chipset, en een goedkopere TV met een gemiddelde chipset, kan je dat omrekenen beter door je satelliet ontvanger laten doen, dus 1080P uit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 5 uur geleden zei luisteraar: tegenwoordig niet meer het beeld wordt tijdelijk opgeslagen in ram en van daaruit in de resolutie zoals gewenst doorgegeven via hdmi De hardware weergave frequentie is ook meestal hoger in mijn tv 600 hz Dit is onjuist. Er worden 50 beelden per seconde aangeboden in het TV signaal. Bij een 100 hz TV moet er dus 1 beeld bij verzonnen worden. Van 50 hz naar 100 hz is nog een hele verbetering. Hogere beeld frequenties zijn onzinnig omdat we het verschil niet meer kunnen zien en omdat er dus heel veel beelden bij verzonnen moeten worden. https://www.homecinemamagazine.nl/2012/03/de-zin-en-onzin-van-framerates-hertz/ De liefhebber zet meestal dit soort "beeld verbeteraars" uit. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
luisteraar Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 je hebt volledig gelijk er worden 25/30/50/60 beelden per sec aan tv aangeboden en de tv gaat vaak sneller weergegeven bij mijn plasma 600hz. Het ging om 1080i naar 1080p converteren dat zou flikkerend beeld geven en dit klopt dus niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen