tighar Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 ik heb sinds kort problemen met de ontvangst van astra 19 en hotbird 13. als ik de ontvanger aanzet heb ik beeld maar na een paar minuten valt het signaal weg. ik heb alles nagelopen kabels zijn vrij nieuw en ik heb de schotel opnieuw uitgericht. op beide satellieten goed signaal. maar dan vallen ze op eens weg. kan dat aan de disecq switch liggen of moet het toch aan de lnb' s liggen. iemand een idee of advies? ik hoor het graag.
tighar Geplaatst: 21 maart 2018 Auteur Geplaatst: 21 maart 2018 nog even een toevoeging zoals ze verdwijnen komen ze ook weer terug. op astra heb ik 14.5 db en op hotbird 11.0 db signaal sterkte. Het beeld begint te blokken en dan is het weg.
smetje limb.BE Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 Sluit eens 1 lnb aan zonder switch En kijk of die het wel blijft doen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
tighar Geplaatst: 22 maart 2018 Auteur Geplaatst: 22 maart 2018 bedankt voor de reactie, ga het weekend maar weer het dak op.
a33 Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 17 uur geleden zei tighar: nog even een toevoeging zoals ze verdwijnen komen ze ook weer terug. op astra heb ik 14.5 db en op hotbird 11.0 db signaal sterkte. Het beeld begint te blokken en dan is het weg. De signaalsterkte is niet van veel belang voor een probleem als dit. Hoe zit het met de signaalkwaliteit? Als de problemen tegelijkertijd op twee satellieten optreden op een multifeedschotel, denk ik eigenlijk als eerste aan een verstelling van de schotel. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
tighar Geplaatst: 22 maart 2018 Auteur Geplaatst: 22 maart 2018 ik heb de schotel op nieuw uitgericht. alle vier de satelieten deden het. astra 19 graden stopte er mee , de rest bleef zichtbaar.
smetje limb.BE Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 en heb je de coax al eens alleen op astra 1 aan gesloten of die dan wel blijft werken anders denk ik dat je swiths bijna ... is als het bljft werken op astra1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Moderator ceesv Geplaatst: 22 maart 2018 Moderator Geplaatst: 22 maart 2018 Of de LNB? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
tighar Geplaatst: 23 maart 2018 Auteur Geplaatst: 23 maart 2018 gisteren nog eens alle aansluitingen gecontroleerd, . Na het opnieuw aansluiten van de kabels deed alles het weer, tot dat na 5 minuten astra 19 er weer mee op hield.
Sprietje Geplaatst: 23 maart 2018 Geplaatst: 23 maart 2018 Toch maar eens de coaxkabel rechtstreeks op de lnb van de Astra 19,2 aansluiten. Als het probleem dan over is, dan zal de diseqc-switch wel kapot zijn. Blijft het probleem, dan zal de lnb wel stuk zijn.
tighar Geplaatst: 24 maart 2018 Auteur Geplaatst: 24 maart 2018 allemaal bedankt voor de suggesties. het bleek de lnb te zijn die kapot is. vervangen voor een andere en zie daar, er was weer beeld. nogmaals allemaal bedankt.
smetje limb.BE Geplaatst: 24 maart 2018 Geplaatst: 24 maart 2018 Mooi dat je het even meld Dat alles weer werkt 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
tighar Geplaatst: 26 maart 2018 Auteur Geplaatst: 26 maart 2018 zo een pech, alles astra 19.2 zenders zijn weer weg . vanmorgen deden ze het nog, een nu het bericht afstemmen mislukt. Dus de speurtocht naar het probleem wordt weer worden voort gezet.
Mojo Geplaatst: 26 maart 2018 Geplaatst: 26 maart 2018 12 minuten geleden zei tighar: zo een pech, alles astra 19.2 zenders zijn weer weg . vanmorgen deden ze het nog, een nu het bericht afstemmen mislukt. Dus de speurtocht naar het probleem wordt weer worden voort gezet. Dan zou je de kabels van Astra1 en HB op de switch kunnen wisselen (en goed instellen op de tuner). Heb je dan het probleem op HB dan is de switch defect. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
a33 Geplaatst: 26 maart 2018 Geplaatst: 26 maart 2018 Dit type probleem wil ook nog wel eens te maken hebben met voedingsproblemen (elco's) van je ontvanger. Heb je ook al eens geprobeerd (tijdelijk) een andere ontvanger aan te sluiten op je schotelinstallatie? Deed het probleem zich ook bij de andere ontvanger voor? Anders zou ik dat eens uittesten. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen