Ga naar inhoud

Storm en schotel(s)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ze geven nogal wat wind uit (lichte storm),hoeverre is een schotel beschermd of beschut tegen stormen.Is het veilig een op de grond geplaatste channel master van 1.20m te laten draaien tijden een storm?Tegen welke windkracht kan een channelmaster + bijhorende polarmount?

Geplaatst:

@digitalsat2002,

Schotels zijn inderdaad nogal windvangers.

Misschien heb ik niet goed gekeken maar testverslagen

van hoeveel wind de diverse schotels kunnen verdragen

heb ik nog nergens gezien.

Het lijkt me het beste de fabrikant van jouw

schotel/draaibare opstelling te raadplegen.

Met vriendelijke groeten,

sattaz

Geplaatst:

Jou channelmaster zal het wel overleven, de vraag is of de actuator het wel kan trekken of dat jou ontvanger wel voldoende vermogen kan leveren.

In het algemeen wordt het draaien van schotels tijdens storm afgeraden.

Geplaatst:

Normaal gesproken staat deze informatie bij de specificaties van de schotels. Niet alle fabrikanten van schotels vermeld dit maar kan me niet voorstellen dat Channelmaster dit vergeten zou zijn.

Ik zou me niet druk maken om jouw schotel omdat hij op de grond staat. Zolang hij goed verankerd is in de grond of dat er voldoende tegels in/op de tegelvoet liggen kan hij heel erg veel wind hebben. Ook is het zo dat de wind over de grond veel minder is dan bijvoorbeeld op 5 meter hoogte.

Het is natuurlijk wel zaak om je schotel en polarmount eens te controleren op corrosie of speling.

Zit er ergens een boutje wat bijna doorgeroest is of blindklink-verbinding waar speling op zit ja dan kan er natuurlijk wel het een en ander stuk gaan maar dat spreekt eigenlijk voor zich.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen