Ga naar inhoud


Abonnement bij buitenlandse aanbieder in Europa taboe


Satneef

Aanbevolen berichten

Op TotaalTV staat een heel verhaal dat een "Abonnement bij buitenlandse aanbieder  in Europa taboe blijft"

Reporter Jarco Kriek lijkt hiermee de waarheid niet te willen vertellen (Hmm,SBS-site)

Echter de vrijheid van verkeer van goederen en diensten geldt ook voor TV-abonnementen.

Dit is ook nogeens juridisch onderbouwd door een uitspraak van het Europese Hof van justitie.

Het lachwekkende is dat dit ook op  Totaaltv te lezen.

Afijn,tijd om mijn abo op dat blad op te zeggen.

Hoe goed ik het blad ook vind,ik laat me niet voorliegen.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vermoed dat het probleem bij de content aanbieders ligt en niet bij de dienstverlener.

Kan me voorstellen productie producent aan de provider de verplichting oplegt dat alleen binnen nederland

uitgezonden mag worden in de hoop om het ook in bv Belgi"e nog eens verkocht kan worden.

Inderdaad verbied de europeese richtlijnen/verordeningen nationale beperkingen.

Een in Nederland gekochte CD mag ik in heel EU beluisteren.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei luisteraar:

Vermoed dat het probleem bij de content aanbieders ligt en niet bij de dienstverlener.

Kan me voorstellen productie producent aan de provider de verplichting oplegt dat alleen binnen nederland

uitgezonden mag worden in de hoop om het ook in bv Belgi"e nog eens verkocht kan worden.

Inderdaad verbied de europeese richtlijnen/verordeningen nationale beperkingen.

Een in Nederland gekochte CD mag ik in heel EU beluisteren.

 

Ik trek mijn kuttel terug de verkoper mag geografische beperkingen opleggen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar ervaring mee. Wilde lid worden van SKY (toen nog analoog in VideoCrypt). Gebeld naar Inglaterra en daar werd heel keurig uitgelegd dat SKY alleen in de UK en EIRE mag uitzenden (zelfs de Guernsey eilanden mocht niet!!). Had ook te maken met de bulk licentie. Zouden ze Pan-Europees mochten uitzenden met veel meer abonnee's dan zouden de licentiekosten zo hoog worden dat een normaal abo zo duur zou wirden dat geen Engelsman dat zou gaan betalen.

 

Je ziet dit ook in Belgica waar TVV geen echte Film en bijna geen sportkanalen heeft (zou op die paar Belgen veel te duur worden)

 

De nette 'uitzondering' is eigenlijk M7 (waar zoveel over geklaagd wordt) die dit wel toestaat maar dan wel in het zelfde taalgebied.

 

Indertijd zelf in Engeland via een Engelse vriendin een SKY kaart gehaald en meegesmokkeld naar NL.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem voor paytv bedrijven , is hollywood die verbieden hun aboment buiten hun grenzen verkopen anders zijn bang nisk verdienen net zoals met sportrechten

1 uur geleden zei Mimisiku:

Ik heb daar ervaring mee. Wilde lid worden van SKY (toen nog analoog in VideoCrypt). Gebeld naar Inglaterra en daar werd heel keurig uitgelegd dat SKY alleen in de UK en EIRE mag uitzenden (zelfs de Guernsey eilanden mocht niet!!). Had ook te maken met de bulk licentie. Zouden ze Pan-Europees mochten uitzenden met veel meer abonnee's dan zouden de licentiekosten zo hoog worden dat een normaal abo zo duur zou wirden dat geen Engelsman dat zou gaan betalen.

 

Je ziet dit ook in Belgica waar TVV geen echte Film en bijna geen sportkanalen heeft (zou op die paar Belgen veel te duur worden)

 

De nette 'uitzondering' is eigenlijk M7 (waar zoveel over geklaagd wordt) die dit wel toestaat maar dan wel in het zelfde taalgebied.

 

Indertijd zelf in Engeland via een Engelse vriendin een SKY kaart gehaald en meegesmokkeld naar NL.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier kan je zien waar een groot gedeelte van die rechten naar toe gaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_duurste_films

 

En ja, met deze films wordt onder de streep geld verdiend.

Bedenk daarbij, dat er ook talloze films zijn die floppen, minder inkomsten als opbrengsten.

 

Het zou leuk zijn wanneer bijvoorbeeld de tv in Luxemburg, ongeveer 600.000 inwoners rechten betaalt naar inwoner aantal, en daarna de film vrij te zien zou zijn in geheel Europa.

 

Mijn werkgever kan aan de eind van de maand mijn salaris ook alleen betalen, wanneer er geld verdiend is.

Of werken jullie allemaal bij de (r) overheid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een leuke discussie !

Inderdaad moet Luxenburg niet betalen voor uitzendrechten in bv Spanje.

Van de andere kant mogen binnen de EU lands grenzen geen belemmering zijn.

CD en Joyne houden zich er ook aan een Nederlandse inwoner mag buiten Nederland naar hun

dienst kijken.

Of een band hebben met Nederland (Nederlandse bankrekening)

Ze gaan zelfs verder woon je als Nederlands talige binnen de EU mag je ook een abo afnemen.

Duitsland mag alles fta uitzenden omdat alles in Duitse taal uitgezonden wordt dus enkel voor

Duits sprekenden.

Nederland en Vlaanderen zo ook Duistland,Zwitserland,Oostenrijk hebben hierover zeer

zeker afspraken.

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei ceesv:

Het zou leuk zijn wanneer bijvoorbeeld de tv in Luxemburg, ongeveer 600.000 inwoners rechten betaalt naar inwoner aantal, en daarna de film vrij te zien zou zijn in geheel Europa.

 

Het zou leuker (lees:eerlijker) zijn als er per echte kijker betaald moet worden.

Maar om het gemakkelijker te maken: Rechten per abonnee betalen.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei luisteraar:

Het zou mij raar overkomen als  dat nu al niet op die manier afgerekend wordt.

 

Nu wordt er afgerekend naar het aantal 'potentiële kijkers" , en voor elk land worden 'exclusieve rechten' verkocht tegen het hoogste tarief.  Het systeem stamt uit de tijd van ongecodeerde analoge 'aardse' uitzendingen, dus het land+een klein gebied daaromheen in de buurlanden. Dit zou moeten veranderen in niet-exclusieve rechten voor het werkelijke aantal abonnees wat naar de betreffende zender kan kijken in de EU. Daarmee zou het tarief zakken, dus 'Hollywood' is tegen. De EU kan dit echter gewoon opleggen, Hollywood kan de inkomsten niet missen, maar hetzelfde geldt voor lokale producties in de EU, en die bewerken hun politiek om dit tegen te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft de rechten niet, maar de zender, en die zendt in de meeste landen (ook) ongecodeerd uit, dus is iedere inwoner een potentiële kijker. Doordat een Italiaan geen interesse heeft verandert het aantal abonnees niet, maar vervalt wel de exclusiviteit per land en dalen dus de inkomsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei zeeteefje:

CanalDigitaal heeft de rechten niet, maar de zender,

CanalDigitaal koop de rechten voor zijn klanten en heeft voor zijn klanten de rechten verworven

Het is de zender voor zijn klanten.

In een kringetje praten ik zie het probleem niet.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, CanalDigitaal bezit geen rechten. CanalDigitaal mag (voor een vergoeding) uitzenden in het gebied waarvoor de zender de rechten bezit, en dat is alleen in Nederland. Die beperking wordt gehandhaafd met een smartcard.  Dat CD gebruik maakt van een uitzonderingspositie die door de Europese rechter is geboden verandert daar niks aan. Het is ook niet zo dat de rechter heeft bepaald dat elke EU burger een abonnement mag afsluiten in een ander land.

 

De rechter heeft slechts bepaald dat iedereen het recht heeft om uitzendingen uit het eigen geboorteland te bekijken en een satellietprovider mag dat passief  aanbieden. De aanbieder mag dus niet actief reklame maken en is ook niet verplicht om kijkers uit een ander EU land te accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...