Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mijn VU+Duo loopt het geluid niet gelijk met beeld. In live uitzendingen valt dat echt het meest op en is dan irritant.

Ik gebruikte voorheen openpli 4.0 en sinds enkele dagen openpli 6.1  maar het probleem blijft het zelfde.

Wie weet hiervoor de goede oplossing ????

Geplaatst:

Dit is een fenomeen wat ik ook heb wat ik ook niet opgelost krijg.

Wat ik tot nu toe uitgevonden heb:

Video en audio wordt asynchroom in mpeg in een mux uitgezonden.

in de mpeg stream zit een tijd synchroom informatie.

Audio en video wordt achter elkaar (dus niet tegelijk) via hdmi aan de tv gegeven.

De tv moet er voor zorgen dat geluid en video gelijk weergegeven wordt aan

de hand van syncchronisatie signaal in de mpeg's

Heb je een stereo installatie wordt het moeilijk te syncgroniseren.

Mijn tv heeft een audio optische uitgang hierdoor is het probleem ver verholpen.

• Moderator
Geplaatst:

Zat er geen lipsync optie in VTi?

Zit even in het buitenland en kan het nu niet controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Yep alle E2 boxen hebben lipsync optie.

Wat doet lipsync de sync time informatie in de mpeg van audio manipuleren (vooruit achteruit zetten)

De TV moet het werk doen.

In de tijd van de SCART moest inderdaad de satbox ervoor zorgen maar bij

hdmi wordt het aan de tv overgelaten.

Geplaatst: (aangepast)

Zelf ondervonden mijn goedkope tv heeft ook een lipsync functie voor interne speaker en seperaat

de optische uitgang.

Wat bleek nu die instelling veranderde niet de audio delay maar video delay (raar maar waar was

ook verbaast ) na dit gegeven heb ik video audio op Vu en optische uitgang tv geheel in sync gekregen zonder

een instelling op de VU had zelfs de indruk dat de lipsync tool van de vu helemaal niet werkt op de hdmi.

aangepast door luisteraar
Geplaatst: (aangepast)

je kunt uiteindelijk maar twee dingen doen

(en dat geld voor heel veel receivers, ook de gecertificeerde van Ziggo_ Horizonbox*** )

A  )

via HDMI doorlussen van satreceiver naar TV en PCMII ( kiezen in plaats van downscale DD of AC3 )

via HDMI doorlussen van satreceiver naar AV receiver en dan naar TV (met het geluid bij de TV op uit en bij de AV receiver op aan, automatische audio herkenning)

of

B  )

per HDMI naar TV en per Digital COax / SP-DIF van TV naar de AV receiver

de laatse levert een perfecte lipsync op zonder instellingen te hoeven aanpassen

*** p.s. dat heb ik hier ook getest en is enkel oplosbaar met een sp-dif kabel bij de Horizonbox welke geen enigma2 box is

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Op ‎6‎-‎4‎-‎2018 om 17:28 zei Tonskidutch:

via HDMI doorlussen van satreceiver naar TV en PCMII ( kiezen in plaats van downscale DD of AC3 )

moet zijn 

via HDMI doorlussen van satreceiver naar TV ( en PCMII ( kiezen in plaats van downscale DD of AC3 )

accolade stond verkeerd

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...