Ga naar inhoud


OSCam builds downloaden


DBdrug

Aanbevolen berichten


Geplaatst: (aangepast)

Yes! Bedankt lucsch! Als ik OSCam opstart middels 'oscam -b -r 2 -c /usr/local/etc' dan werkt het zoals ik gewend ben. 😊

 

Maar welke config map probeert OSCam te gebruiken op moment dat ik niet die -c parameter meegeef? Is dat te achterhalen?

 

En waarom wordt de config uit het default path niet gebruikt? Gaat er dan iets mis bij het compileren?

 

 

 

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het default path kun je zien in simplebuild en zonodig ook aanpassen.

Het verschilt waar je het voor compileert wat het default path is.

 

Als je je toolchain hebt gekozen dan ga je naar 'EDIT_CONF_DIR' en dan wijst het zich vanzelf.

 

 

 

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er mee verder gegaan, er lijkt hier een probleem mee te zijn in Simplebuild. Kijk ik namelijk bij toon 'lastbuild.log' binnen Simplebuild, dan zie ik onder 'Settings' staan:

 

CONF_DIR = 

 

Oftewel blanco, daarachter staat niets ingevuld. Vul ik binnen Simplebuild bij 'EDIT_CONF_DIR' wat in, lijkt dit ook niet te worden onthouden (als ik nogmaals kijk, is het weer blanco, wat ik ook invul). Gekeken in de config files van Simplebuild, dan vind ik in bestand /support/toolchains.cfg/native een verwijzing voor de CONF_DIR:

 

_oscamconfdir="/usr/local/etc";

 

Ik gebruik inderdaad de 'native' toolchain, heb ook geen andere geïnstalleerd. Waarom gaat het dan fout? 

 

Ik heb inmiddels 'met de hand' OSCam weten te compilen, buiten Simplebuild om, dit werkt wel en dan gebruikt OSCam de default config locatie (zoals hierboven staat).

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ook getest met Simplebuild versie 2.41, met deze versie werkt het wel zonder issues rondom CONF_DIR. Ik weet dat Simplebuild 3.0 ook nog beta is, blijkbaar heb ik een bug gevonden? Ik heb Simplebuild 3 opnieuw gedownload en geplaatst in nieuwe map met juiste rechten op Unbuntu servertje, maar probleem blijft. Niemand herkent dit?

 

 

 

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jij Simplebuild geïnstalleerd hebt. Ik op mijn virtuele Ubuntu server via wget ss4200.homelinux.com/oscam/simplebuild en dan is de laatste versie 2.45. (Bij een beschikbare update vraagt het programma automatisch of je wilt updaten). Ik gebruik voor mijn Vu+ Zero de Toolchain DREAMBOX_FPU en daarin staat onder CONFIG_DIR al de juiste config folder aangegeven, n.l. /var/tuxbox/config. Bij Native for ubuntu-x86_64 staat bij CONFIG_DIR /usr/local/etc

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2018 om 14:57 zei DBdrug:

Ook getest met Simplebuild versie 2.41, met deze versie werkt het wel zonder issues rondom CONF_DIR. Ik weet dat Simplebuild 3.0 ook nog beta is, blijkbaar heb ik een bug gevonden? Ik heb Simplebuild 3 opnieuw gedownload en geplaatst in nieuwe map met juiste rechten op Unbuntu servertje, maar probleem blijft. Niemand herkent dit?

 

 

 

 

Sorry, was wel 2.45 niet .41. Hiermee gaat builden zonder problemen, met de 3.0 beta blijf ik dat probleem houden met die CONF_DIR. Met de hand en met 2.45 werkt het builden nu wel, dus vind het prima zo! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

vandaag ff gekeken en oscam 11424 beschikbaar en die vervelende opstartende extra emu is er terug uit. Download de dvbapi versie.Links op aanvraag via PM.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas onstabiel.Blijft dus 11401 de laatste versie van het origineel forum zonder problemen.But eigenlijk who cares als het  maar goed blijft werken :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

zojuist een nieuwe versie 11423  gevonden en blijkt stabiel te zijn.Ook geen extra reader die automatisch start.Hopelijk terug van de makers die er geen foefjes inbakken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gek heb op betreffende site zowel ncam als oscam gedownload. Geprobeerd deze via usb op spark te installeren, maar het lukt me niet deze goed te installeren en werkend te krijgen. Ik heb begrepen dat dit volledige builds zijn, maar via dcc zie ik dat volgens mij niet alle bestanden geinstalleerd zijn zoals webif en config files. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit goed moet installeren op spark ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

ik laat momenteel de oscam builds down van volgende site : http://www.sat-universe.com

 

Het zijn propere builds zonder emu's erin.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...